Ga naar inhoud

Wat zou je doen?


Bambam

Aanbevolen berichten

Als je een ad. van een Z4 op MP zou zien waarvan je weet dat de eventuele volgende eigenaar een miskoop doet? (Voor het geld wat ervoor gevraagd wordt)

aangepast door Bambam
Link naar reactie
  • Administrator

Hangt er vooral vanaf waar het om gaat. Als het bijvoorbeeld gaat om een 2.0 die als 3.0 verkocht wordt komt een koper daar snel genoeg achter. Als het gaat om een voormalige total loss of een auto waarvan je weet dat de kilometerstand vorige week nog 150.000 kilometer hoger was is dat voor de gemideelde koper moeilijker te ontdekken ...

Link naar reactie

Ik zal het even toelichten, (overigens kunnen jullie de ad. ook zelf beoordelen),http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/m961940828-bmw-z4-3-0-i-roadster-aut-2003-grijs.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Km stand klopt niet (km "dot" zichtbaar in display)

op foto's is te zien dat teller unit verwijderd is geweest (zichtbaar aan het schroefje)

op foto's van het onderhoudsboekje is te zien dat er geknoeid is (data/standen lijken gecorrigeerd te zijn)

op foto's is te zien dat er water in de auto lijkt te hebben gestaan (rechts voor footwell)

auto is volgens ad. voorzien van stoelverwarming maar bediening mist op foto,s

Linkerzijde is typeplaatje 3.0i aanwezig, rechterzijde niet aanwezig.

Misschien zien de echte kenners onder ons nog wel meer.

Neem daarbij de omschrijving incl. slechte grammatica van adverteerder en het feit dat op een van de foto's een buitenlandse auto te zien is maakt het geheel op z'n zachtst gezegd "verdacht"

Het zou toch sneu zijn als iemand die hard gespaard heeft om z,n droomauto te verwezenlijken met een barrel op de proppen komt waarvan niets blijkt te deugen (en misschien wel hier op het forum terecht komt :( )

Brengt mij op het volgende idee: zou er niet een topic aangemaakt kunnen worden met "verdachte" Z3/Z4,s immers komen er soms best wel vragen van aspirant kopers of auto zus en zo bekend is.

En was er hier op het forum al niet eens een Z3 coupe welke platgereden en Total loss verklaard werd welke vervolgens ook weer opdook in het handelaars circuit?

Groet,

Arie

aangepast door Bambam
Link naar reactie
  • Administrator

Overigens zijn de foto's in Nederland gemaakt. De auto zal wel een Italiaanse import zijn, vandaar het gebrekkig Nederlands van deze man en het Italiaanse kenteken op de foto. In de verte zie je op die foto ook nog een gele plaat op de andere auto zitten.

Link naar reactie

^meestal dat de kilometerstand in de computer afwijkt van die in een andere module/ de module van de tellerbak.

maar tellerbak alleen los halen om iets te doen veroorzaakt dit niet, loshalen van de tellerbak is ook niet zo'n ramp, als je een mfl stuur gaat plaatsen moet je dat al loshalen bijv.

aangepast door lightning87
Link naar reactie

Brengt mij op het volgende idee: zou er niet een topic aangemaakt kunnen worden met "verdachte" Z3/Z4,s immers komen er soms best wel vragen van aspirant kopers of auto zus en zo bekend is.

En was er hier op het forum al niet eens een Z3 coupe welke platgereden en Total loss verklaard werd welke vervolgens ook weer opdook in het handelaars circuit?

Arie, dat zou een goed plan zijn. Het is echter dan wel zaak dat het om vaststaande feiten gaat waarop je een auto beoordeelt. Je kan een verkoper m.i. niet opzadelen met het rondstrooien van vermoedens.

Link naar reactie

@ Horus,

Het zou ook niet gaan om het beoordelen van een verkoper, slechts om het beoordelen van een Z, deze beoordeling kan gebaseerd zijn op vermoedens welke de verkoper dan wel of niet kan rechtzetten indien hem daarom gevraagd zou worden,

eventuele vermoedens kun je ook gebruiken als onderhandel zakgeld.

Kan ook zijn dat een ter goeder trouw zijnde verkoper helemaal de in,s en outs van een bepaald type auto niet weet, (hetgeen in mijn geval vorige week in mijn voordeel werkte)

eigenlijk alleen maar een gedachtegang van mij om eventuele aspirant Z eigenaars te behoeden voor een eventuele miskoop.

Link naar reactie

Tja die km stand kan idd wel eens dubieus zijn,maar of de rest nou zo is,kweenie.

Uitlezen kan een verkeerde km stand mogelijk uitsluiten,als er op een proff manier is gerommeld met de km stand dan zie je geen dotje.

Kan ook een kapotte teller gehad hebben op een zeker moment en niet goed ingebouwd...

Het blijft moeilijk een goede auto vinden....

Link naar reactie

Is het bij de ZZZZ ook zo dat de kilometerstand opgeslagen is in de teller, de lichtschakelaar en de sleutel? Vervangen van van één van de 3 geeft dacht ik dan al zo'n punt.

Het feit dat de auto dit jaar is geïmporteerd en een dot naast de kilometerstand heeft is niet echt geruststellend. :blink:

aangepast door duikie
Link naar reactie

Ik denk dat jij fraai dramatisch reageert. Ik heb gekeken welke posts dan zijn verwijderd en dat was er welgeteld 1. Waarom die is verwijderd geen idee het leek mij vrij onschuldig. Verder heb ik als forum eigenaar niet zo'n trek in dergelijke topics met speculaties. In het verleden ben ik een aantal keren op de vingers getikt door handelaren waarover een dergelijk topic was geopend zonder dat de topic starter over feiten beschikte. Uiteraard zijn er uitzonderingen. Mocht er iemand een bepaalde auto hebben bezichtigd dan kan hij zijn bevindingen daarvan plaatsen in het daarvoor betreffende topic. Ik vind niet dat je aan de hand van foto's een oordeel over een auto kan vellen zonder hem in real life te hebben gezien. Een potentiële koper heeft voldoende mogelijkheden om een aankoopkeuring te laten doen alvorens zijn zuur verdiende centjes of spaarvarken kapot te slaan.

Kortom een mening over een auto is prima maar wel met feitenkennis hetzij als vorige eigenaar of na bezichtiging. Aan de hand van foto's is het lastig een auto te beoordelen.

Link naar reactie

Het blijft idd moeilijk een goeie auto te vinden, maar goed inlezen en opletten kunnen wel behulpzaam zijn bij het uitsluiten van eventuele ongein, zo weet massuger nu wat het "dotje" aangeeft :-) en daar is het forum toch ook eigenlijk mede voor bedoeld.

Link naar reactie

Als je een ad. van een Z4 op MP zou zien waarvan je weet dat de eventuele volgende eigenaar een miskoop doet? (Voor het geld wat ervoor gevraagd wordt)

Als je bang bent dat het geen eerlijke auto is en je wilt de rest van NL behoeden voor een miskoop, moet je € 135.000 bieden op MP en daarna niet meer reageren naar de verkoper.

:hypocritesmiley:

aangepast door coot
  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.