Ga naar inhoud

Aux kabel aansluiten


hoppema

Aanbevolen berichten

  • Administrator

... een CD wisselaar oid? ...

Nee, dat kan niet, dat is stekkerblok B en bestaat uit drie kabels / pinnen. Zie het bepinningsschema in post 6 hierboven. Als het OEM draadjes zijn in stekkerblok C (en de boel nog compleet is) kan het eigenlijk alleen met telefonie te maken hebben gehad: dat is de enige toepassing in dat stekkerblok met (maar) twee draden.

Link naar reactie
  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Er was dus een bedrading voor een car kit aanwezig! Zou dit de wens om via aux muziek af te spelen ook veranderd hebben. M.a.w. was een bluetooth uitbreiding dan een optie geweest, want dan kan je ook via BT muziek laten horen. Of zie ik dat verkeerd?

Link naar reactie

Ik ben wellicht te voorbarig. Maar de twee verwijderde draadjes, waren die wellicht voor een carkit. M.a.w. is je auto wellicht voorzien van de bedrading voor een carkit?

Nu heb je die twee draadjes terzijde gelegd, maar met die aanwezige bedrading zou je ook voor een bluetooth carkit hebben kunnen gaan? Of heeft dat weer andere nadelen? Het voordeel dat ik dan zie is dat je dan behalve muziek luisteren ook kunt telefoneren via dat systeem.

Link naar reactie

Die bedrading kan van alles zijn, ook een knutselprojectje van de vorige eigenaar. Een aftermarket carkit zit meestal niet zo aangesloten aangezien je ook een mute wilt hebben. Als je naar de radio luistert ipv de aux wil je toch ook weten dat je gebeld wordt?

De bmw carkit werkt overigens anders.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Heb het kabeltje ontvangen en op de radio aangesloten. Ik vind het geluid maar niks.

Bij de installatie heb ik de kabelschoentjes van de geleverde kabel moeten verwijderen; deze pasten niet in de stekker die al reeds voor de CD wisselaar in de radio aanwezig was. Dus @Hoppema ik was blij dat ik mijn eerder aan jou geboden kabelschoentjes nog had en heb deze aan gesoldeerd. De plaatsen 3/4 en 10 waren vrij.

Voor het geluid zal ik nog wat met de instellingen uitproberen.

Link naar reactie

Heb een I-POD en mijn HTC telefoon geprobeerd aan het AUX kabeltje. Beide een belabberd geluid. Dat is enigszins te verbeteren door met de instellingen van het geluid op de I-POD / Telefoon te werken. Ik vind het resultaat van dien aard, dat ik het kabeltje netjes zal oprollen en rammelvrij achter het klepje van het dashboard zal opbergen. Mocht ik er ooit nog weer eens naar verlangen, dan kan ik het altijd nog weer tevoorschijn halen. Vooralsnog vind ik het niet de moeite waard om er ook maar een gaatje voor te boren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.