Ga naar inhoud

Audio upgrade Z3

z3beamer

Aanbevolen berichten

Beste liefhebbers,

Sinds kort ben ik in het bezit van een prachtige Z3, al zeg ik het zelf. Dit is ook mijn eerste bericht op dit forum (als gewenst is dat ik me in een apart deel voorstel, laat het even weten). Uiteraard willen jullie dan graag een foto zien, nou dat wil nog niet helemaal lukken. Wie kan me vertellen hoe ik dit moet toevoegen aan een bericht?

Zoals jullie weten, is de audio in een gemiddelde Z om te huilen, zeker als je net uit een E39 komt. Zelf heb ik er absoluut geen verstand van. Jullie eerste reactie zal vast zijn dat ik de search-button moet gebruiken en dat ik er dan wel uit kom. Echter weet ik niet eens wat termen als RMS, ohm, 2-delig, coax enz voorstellen. Daarom hoop ik dat jullie mijn vragen toch willen beantwoorden. Daarbij heb ik zowat elk topic waar het woord audio in voor komt doorgelezen.

Zullen andere speakers (of tweeters heten ze geloof ik als ze zo klein zijn(?)) in alleen de beide deuren voldoen? Ik ben geen DJ en merk al helemaal geen verschil tussen diverse merken en hun eigenschappen. Wil gewoon wat meer volume en wat warmer en dieper geluid. (iets meer bas zou ook welkom zijn).

Bij vervanging speakers, zal het geluid dan ook direct een stuk helderder zijn? Kan de radio zomaar genoeg power geven om nieuwe speakers tot hun recht te laten komen? Nu ruist en kraakt het af en toe, ligt dit aan de radio of speakers? Er zit een Pioneer radio in. Model DEH 2130R.

Budget is rond de 100 euro. Mag natuurlijk ook minder (studiefinanciering!) Geef ook even aan of dit haalbaar is en in welke prijsklasse ik dan moet denken.

Zeer vriendelijk bedankt alvast voor jullie energie en moeite (foto houden jullie tegoed).

Edit: foto via http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-QPHB3GPV.jpg

aangepast door z3beamer
Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Pijlsnelle.nl bestaat volgens mij niet. pijlaudio.nl bedoel je? Die webshop heeft inderdaad genoeg in mijn prijsklasse, bedankt! Is het nog nodig iets aan de radio te doen? Of kan deze radio de speakers van dit formaat wel aan.

Bedankt.

Link naar reactie

Pijlsnelle.nl bestaat volgens mij niet. pijlaudio.nl bedoel je? Die webshop heeft inderdaad genoeg in mijn prijsklasse, bedankt! Is het nog nodig iets aan de radio te doen? Of kan deze radio de speakers van dit formaat wel aan.

Bedankt.

Ja bedoel pijlaudio.nl je hoeft niet van radio te wisselen kan het gewoon aan.

Patrick

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in