Ga naar inhoud

OBD mods E85?

THE MUD

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik vraag me af of iemand misschien een overzicht heeft van mogelijke mods via de OBD poort en of er iemand is die deze kan uitvoeren?

Zo zie je soms dat zaken als US Running Daylights, knipperen bij ontgrendelen en vergrendelen, follow me home verlichting, etc gemakkelijk op deze wijze ge(de)activeerd kunnen worden.

Bij voorbaat dank,

Mudje :D

aangepast door THE MUD
Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Google...

Er zijn op diverse Z fora van alles over te vinden, maar heb nog geen 1 complete lijst gezien.

Hier heb je e.e.a. Ben zelf ook beetje aan het uitzoeken, had er mee maar die kan ik zo 1,2,3 niet vinden in m'n favorieten

http://www.zwiki.net/index.php/Codierung

Edit nog wat

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1M4MXMb5HOa2trZIJOvNHkyaILjZcgIa6lVH8-lE1wzc/htmlview?pli=1

https://drive.google.com/file/d/0B1Hn7Wv1L2HTSTZaOXF0VU9UYkE/view?pli=1

aangepast door lightning87
Link naar reactie

^als het goed is wel ja. dat is ene kwestie van een instelling aanpassen. alleen het openen tijdens het rijden schijnt niet mogelijk te zijn volgens sommige bronnen, andere zeggen weer van wel.

daarnaast je moet een kabel hebben die voor jouw autogeschikt is, software, en een laptop die die software kan draaien.

ook zou ik voor dat je gaat beginnen goed uitzoeken hoe het e.e.a. werkt. ik heb al diverse youtube filmpjes gekeken om te zien hoe het e.e.a. werkt voor ik komende winter aan de slag ga. een complete computernoob zou ik er zo snel niet adviseren om er aan te beginnen. via sander heb ik toen een adresje gekregen waar ik de hele mikmak heb gekocht, maar zijn NCS draait dus niet op windows 8.1pro 64bit. ook over de stabiliteit van progmann en DIS op een windows 8 was ik niet echt te spreken ( moet je openen via meegeleverde vmware).

ik heb de NCS voor 64 bit van een kennis van mij gehad die het had voor zijn 335i. die draait nu wel goed.

inpa deed het in alle gevallen.

installatie van deze software is trouwens ook een heel gedoe, ik heb hulp gehad van het adres waar ik t spul gekocht heb, en van mijn ictbuddy's ( waarvan dus 1 met die 335i)

aangepast door lightning87
Link naar reactie

Ik ben de afgelopen twee weekends bezig geweest om het hele spul te installeren op een andere laptop die ik hiervoor speciaal heb aangeschaft.

Laptop draaid op Windows 7 en de software via VMware (virtual machine)

Op een andere laptop kreeg ik het niet werkend maar dat was ook een echt oud beestje.

Alles nu werkend maar het was een hele klus om alle problemen op te lossen ipconflicten en nog een aantal andere zaken.

Dit weekend nog even testen of SSS nu ook werkt want dat was het laatse dat ik nog niet helemaal operationeel had

Link naar reactie

dat sss heb ik ook maar geen idee wat het doet ( of is dit dat progrman of DIS ?

Bmw Progman SSS V32 – Used for programming and coding the various control modules inside the Bmw and Mini vehicle.

Dit is dus bedoeld voor alle opties in te stellen zoals in dit topic besproken

options_zpsn9o7xbe9.jpg

Link naar reactie

en soortgelijk setje via Ebay , werkt op win7

Ik heb dit setje ook alleen van een andere leverancier, werkt op win 7 maar de software DIS & SSS Progman draait in een virtual machine op windows XP.

Er zit een slefinstaller bij maar daarnaast moest ik toch best nog wat tweaken aan allerlei setting om het draaiend te krijgen.

NS expert zit er ook bij maar ik schrok een beetje van alle codes die je (handmatig) moet veranderen.

Eens kijken of SSS oftewel progman werkt en laatst bij Ruud heb ik wat laten aanpassen en dat deed hij ook met dit programma (deuren sluiten bij 15 km/uur)

aangepast door ad k
Link naar reactie

Met progman kun je eea coderen maar is vrij beperkt,en meestal staan de dingen die je wilt hebben al aan.

Dak op ab openen en zo zul je echt moeten programmeren en ik denk dat als je daar niet echt van weet wat je doet,moet je er af blijven maar dat is mijn idee..

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Net mijn Z4 aangeschaft en zou de volgende mods wel willen:

- Follow me home: de koplampen blijven 40 sec branden nadat het contact uit is (aantal seconden configureerbaar)

- Deuren worden automatisch vergrendeld bij snelheid >20km/u

- Knippersignaal als auto vergrendeld/ontgrendeld wordt

- Automatische hervergrendeling auto als je de deuren ontgrendeld via de sleutel maar niet binnen 2 min een deur opent

Ik woon in Capelle a/d IJssel, dus wie kan het, wat kost het en wie zit er het dichtst in de buurt?

Overigens heb ik er een klasse 3 alarm op zitten, maar geen knipperlicht signalen bij openen/sluiten

Hoor graag. Bedankt!

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in