Ga naar inhoud

Zijn stoelen en deurpanelen uit een E85 gelijk aan E86

ad k

Aanbevolen berichten

Wie weet of stoelen uit een E86 passen in een E85 ?

Ben een leuk setje tegengekomen maar ze komen uit een E86 bouwjaar 2007.

Ze zijn handmatig bediend zoals mijn huidige stoelen hebben alleen stoelverwarming die ik nu niet heb.

Voor zover ik het kan beoordelen zijn de interieurs gelijk als ik foto's op internet bekijk.

Wie kan hier iets over zeggen?

stoel_zpsphnoiuq2.jpg

aangepast door ad k
Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beide auto's E85 als E86 zijn van 2007 en volgens Realoem de stoelrails hetzelfde.

Bekabeling is inderdaad de vraag maar over het algemeen is de bekabeling standaard alleen is de stoelverwarming niet als optie geïnstalleerd, dus die gok nemen we dan maar.

Als de bekabeling niet voorbereid is heb ik geen stoelverwarming voor de rest zou het toch plug & play moeten zijn lijkt me.

Een goede prijs af kunnen spreken en volgende week maar eens richting Dld rijden om stoelen en deurpanelen op te halen.

We gaan in ieder geval van grijze stoffen stoelen naar gecombineerd leer

Link naar reactie

^de rest is dan idd plug and play. wist even niet meer of jezelf een facelift had of niet :).

tja stoelverwarming dan zou je evt. ook nog dat consoltje moeten hebben waar het dak op bedient wordt en evt nog andere onderdelen dus dat is dan gewlijk weer een hoop meer werk.

Link naar reactie

Ad,

Haal anders je huidige consooltje met schakelaars los, al is de stekker volbedraad kan je voor 90% ervan uitgaan dat het voorbereid is.

Onder je huidige stoel moet je even kijken naar de zwart/gele stekker. die is opgebouwd uit diverse kleinere stekkers. in 1 van die "ïnserts"moeten een tweetal dikke draden zitten ( uit me hoofd)

4mm2, als dat zo is, wordt het echt plug en play.

Als je via deze link naar beneden scrolt zie je exact dezelfde stekker. aan de linkerzijde zitten 2 grotere pinnen, dat is de voeding van je stoelverwarming. die 2 kleine puntjes ernaast de aansturing.

Evt kun je die draadkleuren controleren met die in de grote stekker die in je middenconsole zit.

http://www.bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=33&t=16052&start=15

de stekker kan je eventueel uit de metalen houder van de stoel klikken, kan je hem dmv je stoel naar voren te schuiven, beter zien, eventueel zwarte afdekkapje loshalen ( tyrapje) dan kan je de draadkleuren goed zien.

Succes Ad

Leon

Link naar reactie

Dank je Leon zal morgen eens kijken, en voor diegenen die al in de link van Leon hebben gekeken.......

ik ga echt geen Aygo kopen hoor :)

Als ik verder in RealOEM kijk is de kabelboom denk ik compleet en zijn er alleen extra kabeltjes te bestellen voor elektrisch verstelbare stoelen met memory

http://www.realoem.com/bmw/nl/showparts?id=BZ11-EUR---E85-BMW-Z4%202.0i&diagId=61_1636

aangepast door ad k
Link naar reactie

Als ik verder in RealOEM kijk is de kabelboom denk ik compleet

Fout gedacht want als ik onder de stoel en in het middenconsole kijk zie ik dit:

Op de stekker onder de stoel zitten geen dikke draden en geen losse connectors ook geen losse stekkers in de middenconsole

IMG_0586_zpswvlrhboi.jpg

IMG_0587_zps1szyvega.jpg

IMG_0589_zpstzhqmmjr.jpg

aangepast door ad k
Link naar reactie

Als ik het zo bekijk Ad, ben ik bang dat hij geen voorbereiding heeft OEM qua stoelverwarming.

Kan je de stekker onder de stoel niet loshalen? Of ben je bang voor een airbagmelding?

(Omdat je een facelift heb, ik heb nml een prefacelift, voor hetzelfde geld zijn draaddiktes aangepast)

aangepast door Blackwwz3
Link naar reactie

Volgens info die ik in andere fora gevonden heb zijn ze na 2006 gestopt met standaard volledige kabelbomen in alle Z4's te leggen en hebben ze om kosten te besparen geen bekabeling meer gelegd voor o.a. stoelverwarming als dit niet af fabriek geïnstalleerd was. Dat is in mijn geval dus zo.

Er zijn retrofitkits maar die zijn via de officiële kanalen niet meer leverbaar, volgens de EBA is het PN 61 11 0 301 538, ik heb deze nog wel gevonden op een of andere Roemeense site en daar een bestelling geplaatst. Betaald met paypal dus als het niets gaat worden krijg ik mijn geld (hopelijk) terug.

De inbouwtijd volgens de EBA is 8,5 uur dus blijkbaar best wel een klusje, ik neem voor de zekerheid het bedieningsgedeelte voor in de console mee als ik de stoelen ophaal en zie wel hoe het verder gaat lopen.

In het ergste geval kan ik de stoelverwarming niet gebruiken maar de rest moet gewoon 1 op 1 over te zetten zijn.......to be continued

Link naar reactie

PN 61 11 0 301 538, ik heb deze nog wel gevonden op een of andere Roemeense site en daar een bestelling geplaatst. Betaald met paypal dus als het niets gaat worden krijg ik mijn geld (hopelijk) terug.

Zojuist een email ontvangen:

Klaus Scheller GmbH heeft u zojuist een bedrag gedeeltelijk terugbetaald ter waarde van €27,57 EUR voor uw aankoop.

Informatie webwinkel:

Opmerking van webwinkel

sorry, part no longer in production

Nou dan gaan we nu definitief voor stoelen vervangen zonder de optie stoelverwarming die we dan maar achterwege laten :muur:

aangepast door ad k
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in