Ga naar inhoud

BMW Dealers


Garfield

Aanbevolen berichten

Tot nu toe heb ik mijn coupé in onderhoud bij de

officiële BMW dealer -_- niks mis mee, maar misschien

betaal je toch net iets te veel voor dingen. Je hebt

natuurlijk ook garages die gespecialiseerd in BMW, maar

geen officiële dealer zijn. :( Je mist natuurlijk

wat stempels in je onderhoudsboekje en dat is weer vervelend

als je hem wil verkopen. Wat is jullie idee hierover :D

:smart: of :stupid:

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast pierrez1

Ik zou bij de M altijd voor de stempeltjes gaan. OK je betaald wel wat meer maar zo vaak hoef je er niet te zijn ervan uitgaande dat je de auto als pretauto gebruikt en er niet te veel km mee rijdt.

Denk dat vooral bij deze auto´s onderhoud belangrijk is en vooral bij verkoop later zal dat flink schelen. Kijk maar eens naar je zelf, zou je een M durven kopen zonder duidelijke historie :(

Link naar reactie
Gast pierrez1

Ik zou bij de M altijd voor de stempeltjes gaan. OK je betaald wel wat meer maar zo vaak hoef je er niet te zijn ervan uitgaande dat je de auto als pretauto gebruikt en er niet te veel km mee rijdt.

Denk dat vooral bij deze auto´s onderhoud belangrijk is en vooral bij verkoop later zal dat flink schelen. Kijk maar eens naar je zelf, zou je een M durven kopen zonder duidelijke historie :(

Link naar reactie

Is ook de reden dat ik hem bij de dealer neer pleurt. Stempels!

En vaak heeft een ander auto bedrijf weinig of niets op vooraad en bestellen

duurt daar ook weer wat langer zodat je soms langer zonderauto zit. Ook

bezitten ze niet alle kennis die de dealer heeft.

Link naar reactie

Zoals bekend ga ik altijd in Duitsland (Ivo, voor mij slechts 15km :D )

Daar hebben ze speciale monteurs die een M-opleiding hebben gevolgd.

Die hebben natuurlijk ook M-uurloon.

Als de mijne ingevoerd is moet ie een oliebeurt krijgen ben benieuwd, wordt een dure maand april met BPM en BMW service. :(

Heeft er trouwens iemand ervaring over hoelang de remmen meegaan, mijn schijven zijn niet meer zo erg dik.

groetjes,

Pierre

Link naar reactie

Hangt ongetwijfeld van je rijstijl af, heb in mijn auto

nu 20.000 kilometer gereden inclusief een dag op

Zandvoort voor de BMW rijderstraining en het ding

remt nog steeds alsof z'n leven er vanaf hangt :smart: dat

is natuurlijk ook zo, maar zeg ik hem nooit :(

En eigenlijk ben ik slecht vergelijkingsmateriaal want ik

heb een auto nooit lang genoeg om de boel te verslijten

heb eigenlijk ook geen idee hoe lang het normaal meegaat :stupid:

Maar ik leer een hoop van jullie, waarvoor thanx :D

Link naar reactie

Ik heb inmiddels voor + achter nieuwe schijven (voor bij koop in D, 52.000 km) achter bij 58.000 km. :D

Wat betrft service: ik ga netjes naar BMW, zeker ivm stempels en EuroPlus garantie. Maar misschien is het slimmer om alleen de beurten te laten stempelen, maar de rest door een specialist te laten doen. Is goedkoper en zolang je BMW materiaal gebruikt is er weinig aan de hand denk ik ... :(

Maar ikzelf blijf lekker bij Zwartepoorte .... :stupid:

Link naar reactie
Goddomme Ivo, ik weet niet hoor maar volgens mij

had je destijds beter de mijne kunnen kopen.. :D

Of is alles onder garantie vervangen ??

tja, je hebt je kans gehad :stupid:

Maarru : remschijven voor (duur) en wat andere kleine zaken zijn door de Duitse dealer vervangen voordat ik hem meegenomen heb naar NL. Was onderdeel van de prijsonderhandelingen :(

Link naar reactie

Ik heb op een duits forum al gelezen dat de schijven redelijk snel door

warmte warpen (krom gaan). Ik moest tijdje terug enorm in de remmen

en voel nu bij elke keer dat ik rem licht geril in het stuur. Dus de voor

diskies zullen wel aan de beurt zijn.

Link naar reactie

"Warped Discs" kan met alle auto's een probleem zijn.

Zelf heb ik er geen last van, maar gisteren nog in een auto van een collega gereden en die had het ook, trilling in het stuur inderdaad.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...
"Warped Discs" kan met alle auto's een probleem zijn.

Zelf heb ik er geen last van, maar gisteren nog in een auto van een collega gereden en die had het ook, trilling in het stuur inderdaad.

Dat kan inderdaad, en keihard remmen is daarvan niet zozeer de oorzaak. Wat wel schade geeft is óf de rempedaal vasthouden na zo'n actie (helemaal slecht) of niet even doorrolt. Onder de klauw koelt je schijf langzamer af dan het vrij oppervlak doet waardoor hij kan kromtrekken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.