Ga naar inhoud

Raamrubber, gat reparatie


RoWi

Aanbevolen berichten

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik weet niet meer waar ik het mee gerepareerd heb, maar wel met iets uit de bouwmarkt zover ik me kan herinneren.

Belangrijk is dat je de reparatie een dagje binnen, of nu in de zomer onder een carport, goed kan laten drogen.

Link naar reactie

Zojuist gaatje gedicht en meteen hoekje van het dak om de achterruit weer terug in het rubber gedrukt met een lik van dat spul eronder en erop. De tekst marine en auto staat overigens niet op de tube.

Gezien het minder mooi weer wordt mag het wat mij betreft het weekend over drogen. Tis nog uets dikjer dan 3M en het smeert heel prettig uit.

Link naar reactie

Even een update. Dit is de volledige naam van de kit: Bison Mastic Silicone Kit (High Temp Max 300C) inderdaad €7,99 bij de Karwei (met dank aan cornelis).

En zo ziet het er uit:

y28k2g.jpg

De rechterreparatie op de foto glimt behoorlijk maar dat is de lichtval. De linkerreparatie geeft wel een goed beeld van het kleurverschil tussen reparatie en rubber. Ik moet nog wel een testrit in de regen maken maar ik ga ervan uit dat het nu gefixt is, zo niet dan laat ik dat zeker weten. Niet in de laatste plaats omdat ik dan een nieuwe oplossing nodig heb. :lol:

aangepast door RoWi
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Nou even een ritje in de regen en het is wel duidelijk: we hebben nog steeds lekkage! :muur:

Het komt nu omlaag waar de punt van het 'driehoekraam' tegen de rubbers aan komt. Het scheurtje wat in het rubber zat bij de kapbevestiging, boven de voorruit, is weer open gegaan. Ik zag ook dat het uiteinde van het rubber dat langs de softtop zit er enigszins poreus en uitgedroogd uit ziet. Zou een van die twee het zijn? Of wordt het een raamafstelling?

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik heb het probleem dat het rubberen biesje rond mijn achterruitje loslaat. Zie foto hieronder.

fgo5gE.jpg

Is de genoemde "Bison Mastic Silicone Kit (High Temp Max 300C)" ook hier de oplossing?

Link:

https://www.karwei.nl/assortiment/bison-high-temp-siliconenkit-zwart-60-ml/p/B221532?q=fh_location%3d%2f%2fcatalog01%2fnl_NL%2f%24s%3dBison%5cu0020Mastic%5cu0020Silicone%5cu0020Kit%2ffh_item_type%3d%7bproduct%7d%26fh_view_size%3d20%26fh_refview%3dsearch%26fh_start_index%3d0%26fh_lister_pos%3d18%26fh_secondid%3db_product_b021221532

Het belangrijkste vind ik dat deze kit het materiaal (rubber of het materiaal van de softtop) niet aantast. Is dit de beste keus of is er speciale kit in de handel die gegarandeerd je softtop niet aantast?

aangepast door Put
Link naar reactie
  • 7 maanden later...

Aangaande mijn post van 31 augustus: 

 

Deze lekkage heeft zich niet meer voorgedaan. Het raamrubber daar was een beetje ingedeukt/geïmplodeerd als het ware. Na wat friemelen was het contact met het raam weer goed en sindsdien hebben we geen lekkage meer gehad. Klinkt allemaal niet erg profi maar het heeft gewerkt… voorlopig althans….

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.