Ga naar inhoud

Raamrubber, gat reparatie


RoWi

Aanbevolen berichten

Is dit gat nog te repareren en, zo ja, hoe? Het rubber is verder nog in prima conditie…. De bevestigingspin van de softtop is er iets te vaak tegenaan gekomen denk ik. <_<

hPzlcV.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het is een gat, Het deel van het rubber dat er niet glad uitziet is zeg maar een verzameling scheurtjes die nu samen een gaatje zijn geworden. Heb echt geen idee hoe je dit kan repareren en of dat veel werk is… Als het erg lastig wordt moet er maar een nieuwe op.

Link naar reactie

Bandenplakkers… da's lang geleden voor me. :blink:

Dan wordt het gewoon een nieuwe natuurlijk. Dacht meer aan een soort pasta of zo maar geen idee of zoiets bestaat.

Link naar reactie

Nja er is wel zoiets als sikaflex kit en dergelijke maar of dat nou bevredigend gat zijn.

Misschien voor een tijdelijke oplossing wel ,als het bv zou lekken of zo.

Ik zou zelf maar eens naar de dealert kachelen voor een nieuwe.

Link naar reactie

Ga het snel uitzoeken. Vandaag voor het eerst in de regen gereden. De kap lekt op de naad tussen de A-stijl en de Softtop aan de linkerkant.

Zag ook dat de kap een beetje scheef is. Voor ik 'm vergrendel is er links meer ruimte tussen raam en kap als rechts.

Link naar reactie

Er zit inderdaad een naad los naast 'de prop'. Heeft iemand die Gasket kit in Nederland ergens gevonden of een alternatief? Ik vind alleen de website van de fabrikant.

Denk dat ik die scheur er ook gewoon mee ga repareren.

Link naar reactie

Kan de Easy Gasket Kit alleen bij innotec zelf vinden zover. Kan daar alleen bestellen als je een bedrijf bent… <_<

Iemand iets anders gebruikt wat gewoon bij de bouwmarkt verkrijgbaar is? Lees links en rechts dat niet alle kit zomaar te gebruiken is omdat het niet zou hechten of kan reageren met bepaalde rubbersoorten. :book:

Link naar reactie

Ik heb nu zwarte siliconen kit op de prop, dat spul waar ik je over mailde. Voorheen had ik de proppen afgeplakt met zwart autobanden plakkertje wel ff de rode kartelrand wegknippen, werkte ook uitstekend.Wel goed ontvetten en met bandenplak insmeren.

aangepast door .cornelis.
Link naar reactie

Zag ook dat de kap een beetje scheef is. Voor ik 'm vergrendel is er links meer ruimte tussen raam en kap als rechts.

Misschien je raam afstellen en niet de kap!

https://www.bmwzforum.nl/index.php?/files/category/7-exterieur/

Laatste howto op deze pagina.

aangepast door .cornelis.
Link naar reactie

Misschien je raam afstellen en niet de kap!

Ik bedoelde de ruimte tussen mijn voorruit en de kap als ie nog niet vergrendeld is. Dat raam is vast ook te verstellen maar of mijn ZZZ daar nou mooier van wordt...

Ik heb had een paar jaar geleden precies dezelfde schade, dit gerepareerd met rubberkit en het zit nog steeds dicht.

Wat heb jij gebruikt coot? Die Easy Gasket Kit uit de how-to kan ik alleen bestellen als ik een bedrijf zou zijn. cornelis had nog iets van 3M maar dat is alleen via Amazon te krijgen. Permatex zou ook iets hebben maar ik weet nog niet of die ook iets in het zwart hebben.

Het liefst zou ik het gewoon even bij de Gamma/Karwei etc. halen....

aangepast door RoWi
Link naar reactie

Zelf ga ik deze nu bestellen bij Amazon:

http://www.amazon.com/3M-08662-Black-Super-Silicone/dp/B000PF1CIY

Mocht iemand anders het ook nodig hebben PM me dan even, ik kan er wel een paar extra bestellen. Hou er rekening mee dat je het wel even in Berkel en Rodenrijs moet ophalen. Over een paar dagen ga ik de bestelling plaatsen.

Link naar reactie

Prima, staat genoteerd. Vrijdagavond ben ik weer thuis. Zaterdagochtend ga ik dan de bestelling doen. Levertijd kan wel oplopen tot twee weken. Maar dan heb je ook wat...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.