Ga naar inhoud

Remmen geeft hoger toerental E85 2.5i

JMAR

Aanbevolen berichten

Hoi,

Auto staat stil en draait stationair 700 toeren. Als ik dan de rem in trap gaat het toerental naar 1200-1300 tpm. De rembekrachtiger / vacuümpomp zijn vervangen, maar dat heeft niets geholpen. Verder geen storingen en auto loopt goed. Iemand een idee?

Bedankt alvast.

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Naar nog wat zoekwerk een topic hier gevonden over dit onderwerp:

Hoger stationair bij intrappen rem
Started by martl20, apr 13 2011 13:25
Ik ga de aangegeven oplossing maar eens uitproberen. (Goed nieuws, het euvel is opgelost. naast het verhoogt toerental bij het intrappen vd rem had ik ook een foutmelding op de luchtmassa meter P0102(Mass or Volume Air Flow'A' Circuit Low). Ik kon mij bijna niet voorstellen dat de luchtmassa meter dit zou veroorzaken en de motor liep ook goed en de prijs van een nieuwe was ook behoorlijk voor iets wat toch goed lijkt te werken. Bij ersatzteile-info heb ik een luftmassenmesser besteld voor een betere prijs en problemen zijn ook nog eens opgelost. Dus remmen + gasgeven is weer mogelijk en toerental blijft hetzelfde bij het intrappen vd rem.
Link naar reactie
  • Administrator

Yep. Een klein beetje verschil is overigens wel normaal, zeg 50 a 100 toeren. 500 a 600 is wel heel veel. Benieuwd od vervangen luchtmassameter ook hier de oplossing is.

Link naar reactie
  • 4 weken later...
  • 4 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.