Ga naar inhoud

BMW z3 2.0 M52 lifter ratel


G.Knulst

Aanbevolen berichten

Als de brandstof leidingen tussen de brandstofpomp  en verstuivers  lekken en als deze met de olie  cilinderkop  kleppen  tuimelaars enz  naar het olie carter terug vloeien  
(o.a. Detroit Diesel )
Maar uiteraard is dit geheel afhankelijk van het soort motoren en hun bouwwijze wat dit kan alleen maar bepaalde motoren.
Maar ik zij ook dat je dan al de nodige alarm bellen heb genegeerd .(stijgend motorolie pijl / kan ook bij koelvloeistoflekkage (gescheurde cilinderkop /pakking enz)

 

Maar ieder een kent ze wel dat er soms auto's /busjes langs rijden waarvan je weet dat er iets zwaar mis is  (vette witte rook uit de uitlaat /  giga zwarte rook uit de uitlaat / ratelende kleppen toch gewoon door blijven rijden ) wellicht tot hij echt stopt met pech of gewoon geluk.

 

Andere kant diesel olie wordt technisch gezien ook gebruikt voor smering /koeling en afdichting van de diesel brandstofpomp .

 

Maar voor drijfstang en krukaslager smering is dit niet aan te bevelen  (zeer hoge drukken / temperaturen (zelfs zeer kleine vonkjes ontstaan tijdens het kortdurende metallisch contact drijfstang en drijfstang lagers als je e.e.a met een speciale microscoop zou kunnen bekijken. haal maar eens een stuk metaal tegen een slijpsteen  vonken dit gebeurt er ook bij lagering alleen op een zeer kleine schaal het geen olie dient te voorkomen of te smoren echter dit is niets anders dan normale slijtage !

Link naar reactie
  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

3 hours ago, sandere39 said:

Klopt :lol:

 

Het zit m dan ook vooral in het aandeel biodiesel wat aan de huidige dieselbrandstof word toegevoegd.

Bijvoorbeeld verstuivers testen met calibratievloeistof en dan kun je ze daarna ook op voorraad leggen,als je dit met diesel erin doet dan roesten d nozzles vast.

 

 

"In alle brandstoffen zit een bepaalde hoeveelheid water. Diesel is minder geraffineerd (gefilterd) dan benzine en bevat daardoor meer water. Biodiesel is hygroscopisch en dat betekent dat het door zijn chemische samenstelling vocht uit de omgeving aantrekt. De combinatie van meer water in basisdiesel en de hygroscopische eigenschappen van biodiesel zijn dus een basis voor veel vocht."

Bron jlmlubricants.com

 

Op het www is zat info hierover terug te vinden.

Ja maar toch ben ik er niet bang voor. Wellicht kan er 1% water oid in blijven hangen doordat biodiesel niet zo apolair is als normale diesel, maar het is echt niet zoals alcohol dat het ook mengt met water. Als je er een paar druppels water in gooit, blijven die gewoon op de bodem liggen als korrels. Bij een stof als alcohol is dat anders, dat is volledig mengbaar (of die gast in het filmpje gebruikt gewoon een zeep zelfs)

Sowieso als je iets reinigt in de diesel pak je daarna de luchtspuit om alles ff uit te blazen. Daarna vet je het idd in bij een kogellager of wat er ook maar nodig is

Het ging om het reinigen van kogellagers in mijn voorbeeld, niet om verstuivers. Die vindt je niet in een z4 :lol:

 

1 hour ago, MNZ3M said:

Andere kant diesel olie wordt technisch gezien ook gebruikt voor smering /koeling en afdichting van de diesel brandstofpomp .

 

Maar voor drijfstang en krukaslager smering is dit niet aan te bevelen  (zeer hoge drukken / temperaturen (zelfs zeer kleine vonkjes ontstaan tijdens het kortdurende metallisch contact drijfstang en drijfstang lagers als je e.e.a met een speciale microscoop zou kunnen bekijken. haal maar eens een stuk metaal tegen een slijpsteen  vonken dit gebeurt er ook bij lagering alleen op een zeer kleine schaal het geen olie dient te voorkomen of te smoren echter dit is niets anders dan normale slijtage !

 

Volgens mij denk jij dat ik aanbeveel om alle motorolie weg te laten lopen en compleet te vullen met diesel?!?

Ik heb het over een litertje afvloeien en er dus een litertje bijdoen (dus ongeveer 14% dieselconcentratie) en dan een half uurtje stationair te draaien als reiniging. Je moet het niet doortrekken tot in het extreme.

 

 

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.