Ga naar inhoud

Sticky Steering

prensesq

Aanbevolen berichten

Hallo ZZZZ'ers,

Ik heb een mooie Z4 3.0si Executive gezien van 2006 (Facelift) met 134985 op de teller.

Nu lees ik dat dit type bekende problemen heeft als bovenstaand en tikkende klepstoters N52 blok.

Hoe kan ik nu zorgen dat ik hier meer zekerheid in kan verkrijgen zodat deze kwaaltjes niet aanwezig zijn bij deze auto?

Met een aankoopkeuring desnoods .... ?

Het is mij namelijk niet het risico waard het te riskeren door te kopen en maar te gaan rijden, want heb begrepen dat de reparatiekosten er niet om liegen.

Zal het dan ook fijn vinden als jullie mij hierin kunnen en willen adviseren, want zou heel graag de auto willen aanschaffen.

Maar ben wat sceptisch over de verschillende verhalen die je hoort en leest om mij heen.

Gr. Peter

Link naar reactie

had je even bij de oude onderwerpen over stickysteering kunnen zetten, maar om even te reageren :

Sticky steering kan je met geen aankoopkeuring voorkomen, het komt of het komt niet.

tikkende kleppenstotters kunnen volgens de meeste bronnen geen kwaad, en het probleem zou zichzelf moeten verhelpen na een keertje flink gassen, echter dat probleem komt altijd terug als je het eenmaal hebt. ook hier geld het komt of het komt niet, er valt geen pijl op te trekken.

de zekerheid krijg je dus nergens mee. het enigste wat je kan voorkomen is de tikkende kleppenstoters, door geen facelift te kopen.

aangepast door lightning87
Link naar reactie

Qua tikken denk ik dat je kans onbekend is, ik zou als je het tijdens de testrit hoort lekker laten staan.

sticky steering schijnt er nu een goedkopere oplossing te zijn waar een aantal forumleden tot nu toe over te spreken is ( extra smering stuurhuis en het toevoegen voor een vetnippel daarvoor). dus stuurhuis vervangen hoeft niet noodzakelijk mits de oplossing werkt natuurlijk.

Link naar reactie

Helaas niet helemaal waar.

Het stuurhuis is in 2006 gewijzigd, maar er zijn ook gevallen bekend van sticky steering bij FL modellen, waarschijnlijk doordat het wijzigen van het stuurhuis en de introductie van de FL niet helemaal parallel gelopen hebben.

De kans op SS bij een FL is dus weliswaar een stuk kleiner, maar niet helemaal afwezig.

• Like 1
Link naar reactie

Ik had begrepen op een duits forum dat het stuurhuis 2x gewijzigd is, en pas de wijziging van eind 2006 (productiedatum in de us) afdoende is. Dus vanaf voorjaar 2007 in Europa ingeschreven wagens maken kans op een correct stuurhuis.

aangepast door jan67
  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Beide problemen kunnen zich ook geruime tijd na aanschaf nog voor het eerst voordoen.

Zeker als de keurmeester bij een aankoopkeuring geen Z4 kenner is hoeven die daar niet bij naar boven te komen. In het topic voor mensen die overwegen een Z4 te kopen vind je alle relevante links (ook de links in die topics weer volgen, enz., enz.). Dan kun je in ieder geval heel veel beter op voorbereid op pad gaan! :thumbs_up:

Link naar reactie

Wat ook handig kan zijn, is bij een BMW-dealer navragen welke garantiereparaties de auto allemaal heeft gehad op basis van het chassisnummer. Als voorbeeld: Mijn auto komt oorspronkelijk uit Duitsland en de Nederlandse BMW-dealer kan zien dat o.a. het stuurhuis en de regeleenheid van de kap is vervangen.

Succes met zoeken, Prensesq! :)

Link naar reactie

Iedereen bedankt voor de nuttige adviezen, ik heb bij het maken van mijn keuze deze zekers mee overwogen.

Inmiddels de keuze op een mooie Z4 Roadster 3.0si Executive laten vallen en kan hem morgen ophalen ;-)

Kan niet wachten van ongeduld, zal wel een behoorlijke overstap zijn van de Z3 1.8 naar deze wagen.

Zal binnenkort foto's plaatsen van de auto.

Link naar reactie
  • Administrator

Dat moet gelet op de kilometerstand haast wel. Gefeliciteerd, mooie uitvoering!

Begin maar een nieuw topic in de Members Gallery, ik verplaats de laatste paar posts hier (die hebben immers niks meer met sticky steering te maken) dan wel daar naar toe. Houden we het mooi overzichtelijk. :thumbs_up:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in