Ga naar inhoud

Problemen airbag, centr vergr. en alarm

Daanzzz

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

Ik ben al ruim een halfjaar de gelukkige eigenaar van een Z3 1.9 uit '96.

Vanaf begin brandde het airbaglampje bij starten en verdween na een minuut of 3.

Tevens werkt het bedienen van het alarm en de centrale deurvergrendeling bijna nooit via de afstandsbediening (remote versie 1: http://2009.bmwfans.info/parts/catalog/Z3/Roadster/Europe/Z3_1.9-M44/LHD/N/1996/browse/vehicle_electrical_system/remote_control_version_1/ ), alarm af en toe, vergrendeling zo goed als nooit. (Batterijen en zekeringen al nagekeken!)

Nu heb ik gelezen dat droge soldeerpunten een probleem kunnen zijn dus dit wou ik graag doen, zijn er nog andere dingen die ik kan doen om de problemen op te lossen?

Bvd.

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Had ik ook in gedachten, echter heb ik zelf een uitleestooltje (creator c310, 50 op ebay) en deze geeft een rare fout. Tevens ook bij de dealer laten uitlezen en deze geeft ook aan de fout niet te herkennen. Resetten bij de dealer heeft 2 dagen geholpen daarna kwam het lampje gewoon weer terug....

Welke zekering hebt u gekocht?

Link naar reactie

Check eerst de stekker verbindingen maar eerst eens als de storing komt en weggaat vanzelf. De zekering is een electrisch schakelingetje van een weerstandje en diode, check de howto`s maar eens :hypocritesmiley:

En wat is de rare fout wat het uitlees tooltje aan geeft? Neem aan dat die gewoon een code geeft en de code kun je op zoeken.

De dealer kon hij de fout die jou tooltje geeft niet of hebben ze zelf de auto uit gelezen en kwam daar niks naar voren met een fout melding?

Link naar reactie

De dealer heeft de auto met eigen apparatuur uitgelezen en gaf aan dat hij de foutcode niet kent (weet niet precies welke foutcode hij kreeg).

Zelf met eigen apparatuur uitgelezen en dan krijg ik foutcode "20 Sensor, side aribag, left, line fault", raar want side airbags zijn niet aanwezig (er zat geen module in de deur, maar wel los stekkertje bedenk ik me net, is dat normaal? Eveneens alleen aan de passagierskant gekeken).

Ook heb ik de foutcode "42 Coupling in firin circuit, belt tensioner, rear middle" gehad maar na reset van de dealer is deze niet terug gekomen. Raar :blink:

Daarnaast heeft mijn tooltje de mogelijkheid om real-time de data uit te lezen van de airbag module. Dan kan je zien of er iemand op de stoel zit en of de gordels actief zijn. Deze geeft alleen constant aan dat er niemand zit en gordels niet ingeplugt zijn, beide kanten geprobeerd. Bij andere electronica werkt het wel.

Dit weekend maar eens de plugjes etc checken....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in