Ga naar inhoud

BMW Z4 aanschaffen


Mischaa

Aanbevolen berichten

M'n pa rijdt een Audi A5, ook een automaat en ik moet zeggen dat dat toch wel lekker rijdt. Alleen heb ik er bij zo'n Z4 m'n twijfels bij, zelf in control zijn lijkt me ook wel weer fijn. Ik heb gebeld voor een testritje.

Link naar reactie
  • Administrator

Ten aanzien van de N52 motoren: die discussie is al vaak gevoerd: zie de links in het "ik wil een Z4 e85 of 86 kopen FAQ" topic. De N52 staat bekend om mogelijke motorproblemen, maar dat betekent absoluut niet dat iedereen ze krijgt. Net zoals bij sticky steering zogezegd.

Wikipedia is wel een tikkeltje optimistisch: als je bijvoorbeeld op zroadster.com het betreffende draadje bekijkt (zie opnieuw de genoemde links) of op 3 series fora dan zie je dat het ook bij veel lagere kilomterstanden voorkomt.

En dat je ergens nog geen last van hebt ... is geen enkele garantie dat het niet nog komt.

Link naar reactie

Dat is geen enkele reden om een N52 te laten staan en of hem in te ruilen op een ouder type. Mocht jouw N52 onverhoopt met een tik zitten (die overigens niet schadelijk voor je blok is) dan is er een modificatie op de cilinderkop al genoeg om dit op te lossen!

Bij mijn N52 is er in de garantieperiode een geheel nieuwe cilinderkop geplaatst. :clapping:

Link naar reactie

modificatie al genoeg ?? betwijfel ik, je zegt zelf al dat er een geheel nieuwe cilinderkop is geplaatst, lijkt mij dus dat dit geen modificatie is maar een complete vervanging van de kop.

Info: Broekhuis Enschede betreft de modificatie.

Back on topic.

Link naar reactie
  • Administrator

^En Belgie heeft als enige land in de omgeving (inclusief Nederland) een betrouwbaar en van overheidswege voorgeschreven kilometerregistratiesysteem: de Carpass. :thumbs_up:

@veloce: dat je een compleet nieuwe cilinderkop krijgt zegt genoeg.... Zoals Rob ook zegt: als je dat zelf moet betalen zijn dat forse kosten. Heb je meer informattie over die modificatie? Zou mooi zijn om daar dit draadje mee aan te vullen en ik denk dat veel mensen blij zijn met een relatief goedkope oplossing .

Mag ook hier hoor, maar dan verplaats ik het vervolgens omdat het hier inderdaad eigenlijk niet over de N52 ging.

Link naar reactie
  • Administrator

Nee, het is volgens mij gelukkig makkelijker. Als je als particlulier een auto koopt in Belgie moet de verkoper je er de Carpass bijgeven als je daarom vraagt. Je kunt overigens de Carpass nadien ook ophalen bij een keuringsstation voor grrofweg EUR 7,- maar dan moet je dus wel langs gaan met de auto omdat ze pas een Carpass verstrekken als de actuele kilometerstandstand op dat moment ook uitgelezen kan worden. Ten minste, zo was dat in 2010, ik heb me er recent niet meer in verdiept.

Link naar reactie

Hej Micha -

Groeten uit Griekenland - ik heb een 2005 Z4 2.0. Vandaag weer 600 kilometer gereden - op en neer naar Athene en ik kan bevestigen dat het een beest van een auto blijft. Zes cilinder is natuurlijk heel gaaf, maar verzekering als 21-jarige is niet te betalen. Ik kan je BEVESTIGEN dat een 2.0i een geweldige auto is waar je heel erg hard mee kan en heerlijk mee kan rijden. Vandaag 210 gereden zonder problemen! :-) Maar ja, hoe vaak doe je dat!

Als je vragen hebt laat je het me maar weten!

Ewout

Fotos vind je hier: LINK

Link naar reactie

:thumbs_up:

@veloce: dat je een compleet nieuwe cilinderkop krijgt zegt genoeg.... Zoals Rob ook zegt: als je dat zelf moet betalen zijn dat forse kosten. Heb je meer informattie over die modificatie? Zou mooi zijn om daar dit draadje mee aan te vullen en ik denk dat veel mensen blij zijn met een relatief goedkope oplossing .

Mag ook hier hoor, maar dan verplaats ik het vervolgens omdat het hier inderdaad eigenlijk niet over de N52 ging.

Voor ik m'n huidige 2.5 Si kocht ben ik wezen kijken bij Broekhuis Enschede die hadden een 2008 (jawel) 2.5 Si te koop waar een tik in zat, en volgens de chef werkplaats hadden zij daar een modificatie voor. De Si zou aan mij afgeleverd worden met mod en zonder tik! Maar vraag me niet wat deze mod inhoud?

Misschien dat degene die een tik heeft aldaar kan informeren.

Mijn huidige 2006 2.5 Si komt uit Duitsland van de Walkenhorst groep, en de kop is daar bij de eerste/vorige eigenaar onder garantie vervangen.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

ik mis de stoelverwarming, geen must(voor mij persoonlijk nu wel :lol: ), maar is wel lekker hoor als het wat kouder is. geen idee hoe dit werkt mbt retrofitten etc.

ik zie een hele hoop boekjes maar welke is het onderhouds boekje (mijne ziet er anders uit namelijk), aangezien het een ingevoerde auto is, misschien handig om even op te letten of dat erbij zit, maar het zegt niet alles want zulke boekjes zijn ook tekoop via internet.

voor de rest valt de beugelbh windscherm op, het is beter dan niks, maar sommigen willen later toch naar het klik schermpje tussen de rolbeugels.

geen echte minpunten, op misschien de stoelverwarming na, maar eerder aandachts/onderhandelingspunten.

maar het lijkt me een mooie auto met aardig wat opties, en het is dus toch een 6 in lijn (misschien) geworden :hypocritesmiley:

edit: de naviagatie, is deze geupdate of moet je dat nog evt. laten doen ? zou een onderhandelingspuntje kunnen zijn waarop je misschien wat kan afdingen.

aangepast door lightning87
Link naar reactie
  • Administrator

Als ik het goed zie is dit Italiaanse import? Ik zou proberen op basis van het VIN nummer bij BMW informatie over het odnerhoud en kilometerstanden waarbij dit is uitgevoerd te achterhalen.

Verder lijken de koplampen een tikkeltje dof te wodren. NIet geke bij een auto uit een zonnig klimaat, maar wel een duur punt als ze daadwerkelijk vervangen moeten worden. Velgen lijken me gelet opde maat niet origineel BMW en het interieur vertoont wat slijtage (leer en pook). Dat is dan weer niet zo gek bij deze kilometerstand, wat mij wel opvalt is dat het stuur in onberispelijke staat lijkt.

Er zijn inderdaad sommigen ( :hypocritesmiley:) die een beugel BH alsnog vervangen voor een vast windscherm. Ik kan je uit ervaring melden dat dit weinig verschil lijkt te maken qua bescherming tegen wind; het is vooral een kwestie van looks, hang naar knutselen, niet schuren van de binnenhemel bij openen en sluiten en iets minder gekraak in het interieur. Met de beugel BH trek je bepaalde plasticdelen strak die daardoor mogelijk kraken.

Link naar reactie
  • Administrator

Temeer reden om de verkoper dan eerst maar eens te laten zien dat de koplampen nog niet zo verweerd zijn dat dit nog mogelijk is. :thumbs_up:

Link naar reactie

Temeer reden om de verkoper dan eerst maar eens te laten zien dat de koplampen nog niet zo verweerd zijn dat dit nog mogelijk is. :thumbs_up:

misschien even off-topic maurits maar is dat mogelijk dan ? dat ze helemaal niet meer te redden zijn ? ik heb bij VAG zwaar verweerde koplampen gezien, waar we met meguairs nog wt moois van hebben gemaakt.

Link naar reactie
  • Administrator

Bij mijn V70 zijn ze aan de bovenkant "beyond repair". Die zijn volledig geel uitegseslagen en daar zitten ook al pukkeltjes in het plastic.

Link naar reactie

aha, ach dan heb ik als backup voor mijn lampen altijd nog de donorlampen liggen. al staat daar natuurlijk niet altijd de goede lamp typering (h7 ipv xenon) op ( maakt voor de nederlandse wet nu schijnbaar niks meer uit maar vroeger wel schijnbaar)

Link naar reactie

Ik heb getekend, it's mine! € 9700 is de prijs geworden, Ik zal zodra ik 'm heb opgehaald wat mooie foto's plaatsten.

Iedereen bedankt voor de tips!

Wat betreft de stoelverwarming; dit was voor mij niet een must.

De navigatie is netjes up-to-date.

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.