Ga naar inhoud

BMW Z4 aanschaffen


Mischaa

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!

Yep, ik ben nieuw hier. Mijn naam is Mischa, 21 jaar jong en ik heb besloten om opzoek te gaan naar een Z4 als eerste auto. Waarom een Z4? Omdat ik dit een prachtige auto vind!

Ik heb hier en daar wat research gedaan op internet waar je op moet letten bij de aanschaf van een Z4, ik zoek eigenlijk wat extra bevestiging.

Ik heb een optie op de deze BMW Z4 2.0i Roadster.

Mijn vraag is als eerst; is dit een verstandige aankoop? Er staan natuurlijk redelijk wat KM's op de teller. Ik verwacht zelf zo'n 10.000 - 12.000 KM te reizen i.v.m. werk.

Graag jullie mening!

Bedankt,
Mischa

aangepast door Mischaa
Link naar reactie

Welkom op het forum Mischa,

Op het eerste gezicht ziet de Z4 er goed uit en Vriesendijk zal je geen rommel verkopen een hogere km stand is bij deze auto's geen probleem. Je zegt zelf onderzoek te hebben gedaan naar de kwaaltjes van de E85 dus je bent op de hoogte ( let op Sticky Steering!)

Als ik 21 was en ik kon het betalen zou ik zeggen: Doen......

Heb je meer budget zou ik je willen meegeven dat het " maar" een 4 cylinder is en vele 4 cylinder bezitters stappen al snel over naar 6..., ja ik spreek uit ervaring. Ook zijn lederen (sport) stoelen mooier.

Maakt dat allemaal niet uit kun je hem later nog prima upgraden met een set knappe 18 of 19 inch velgen o.i.d.

aangepast door EzZzy Rider
Link naar reactie

Bedankt voor de antwoorden!

@EzZzy Rider: ik vond juist deze bekleding echt heel mooi! Velgen zat ik zelf ook al over te denken. Misschien dat ik in de winter op deze velgen winterbanden zet en voor de zomer inderdaad naar 18" ga.

Over de performance; ik moet ook rekening houden met verzekering. Op mijn leeftijd kost het al aardig wat om zo'n autootje verzekerd te hebben, het liefst WA+. All-risk vind ik het niet waard.

Sticky steering lees ik ook veel over ja. Wat is nou dé manier om dit te testen? Daar zijn ook de meningen over verdeeld geloof ik.

Link naar reactie

Alvast welkom! Met het aantal kilometers dat je denkt te gaan rijden, is het verbruik denk ik het laatste waar je je op moet focussen. Ik zou altijd voor de zescilinders gaan, zijn ook nog redelijk zuinig maar bieden veel meer rijplezier met name het geluid is echt iets wat je elke keer weer met een smile je Z laat rijden! En, keus genoeg met dit budget.

Link naar reactie

Welkom stadsgenoot.

Mooie Z4 hoor prachtige kleur ook

Hij ziet er heel origineel uit en dat vind ik belangrijk, een ander set velgen kan altijd nog.

Succes met je beslissing en ik zie je vast wel een keertje rijden!

Link naar reactie
  • Administrator

Hier kun je, je inlezen.

Dat dus :-)

Sticky steering kun je wel proberen te testen: drie kwartier met de verwarming op de maximale temperatuur en maximale sterkte op alleen je voeten gericht rijden. Wordt je stuurkolom goed warm van en dan zou je het kunnen merken.

Link naar reactie

@veloce Dus er zit er toch één in Vlissingen! Ik zie dat jij een 2.6 rijdt, kunnen we niet eens een rondje doen? Ik heb tot nu toe alleen in een 2.0 gereden.

Ik begrijp dat een 6 cilinder dus veel dikker klinkt dan een 4 cilinder? Ik vond die namelijk al een beest!

En wat zeggen jullie van deze BMW Z4 2.5i Roadster?

aangepast door Mischaa
Link naar reactie
  • Administrator

Ik zeg niks tot ik weet of je het aankooptopic (link twee keer hierboven), inclusief de links daarin hebt gelezen ... Daarin worden je vragen tot nu toe allemaal beantwoord.

EDIT, nou vooruit dan. Die jij laat zien lijkt water in de linker koplamp te hebben en ik vind de stoelen er suboptimaal uitzien. Op papier lijkt deze 2.5i dan aantrekkelijker voor het zelfde geld: weliswaar iets ouder en geen navigatie, maar fors minder qua kilometers, een aero pakket, hardtop en mooiere velgen.

Link naar reactie

Thanks, ik heb alles grondig doorgenomen, links na links na links. Veel informatie en veel aandachtspunten. Ik ben nu al blij met dit forum!

Ik wil het liefst een grijze of een zwarte. De Zilveren vind ik persoonlijk wat minder. Voorlopig laat ik mijn keuze tot na de testrit even bij de 2.0i. Deze keuze maak ik puur omdat die toch wat zuiniger is in verbruik en me dat ook wat scheelt in de verzekering.

Na de testrit zal ik een uitgebreid verslag geven, dat is gelijk een mooie test voor mezelf! :-)

Link naar reactie

http://www.debois.nl/showroom/occasions/detail/bmw/z4/6382065-bmw-z4-roadster-20i-cruise-lmv-stoelve

Wat denk je van deze, misschien iets boven je budget. Maar een mooie kleur redelijke km stand van de 2e eigenaar en een facelift model!

Trouwens een prima idee om met een 2.0 te beginnen tscheelt ook nog in de houderschapsbelasting en verzekering.

Link naar reactie
  • Administrator

Luustert. Leer is gewoon noodzakelijk in een cabrio. Zowel vanwege de temperatuur als vanwege wat er gebeurt wanneer een meeuw / afgunstige vorobijganger iets naar binnen gooit ...

Link naar reactie

@lightning87 Yes, de Z4 van Vriesendijk heeft Airco.

Waar mijn concessies liggen? Ik ben verliefd op de bekleding van de Z4 bij Vriesendijk. Ik begrijp dat leer beter is vanwege overvliegende vogels en/of voorbijgangers, maar waarom is dit voor de temperatuur beter? Die bij Vriesendijk is half leer, half stof. Het gedeelte wat uit stof bestaat is hoogstwaarschijnlijk toch wel bedekt als je in de stoel zit en anders; 'shit happens..'

Het bouwjaar maakt me persoonlijk iets minder uit, als 'ie maar goed is. Uit wat informatie op internet heb ik mezelf wel voorgenomen om niet te kiezen voor een Z4 met meer dan 180.000 op de teller. Daarnaast; hoe meer er in de auto zit, hoe meer er stuk kan gaan. Het liefst heb ik geen elektrisch dak, zelf open en dicht doen is een kleine moeite.

De volgende opties wil ik er sowieso in hebben:

  • Airco
  • Cruise control
  • Stoelverwarming

Het liefst schaf ik 'm ook aan mét hardtop, ik begrijp dat deze in goede staat best lastig te vinden zijn.

Link naar reactie

misschien geen bak meer opties (foto's doen t ook niet) :

http://ww3.autoscout24.nl/classified/262186724?asrc=st|as

Slecht voorbeeld. Die auto staat op Duits kenteken (foto's doen het hier wel) en is van een particulier die gaat emigreren naar Australië. Oftewel: geen enkele kans op wat voor vorm van garantie dan ook.

In de rest van je lijstje staan er wel een paar die misschien interessant voor hem zijn. :)

Link naar reactie

Met een handmatig bediende kap had ik ook geen moeite gehad hoor, daarintegen was een leder interieur wel een must!

Maar trek je niets aan wat een ander zegt, koop er een waar jij een goed gevoel bij hebt.

Link naar reactie
  • Administrator

Maar wel mooier ...

Tot dat je last krijgt van de typische N52 kwaaltjes misschien wel ...

Ten aanzien van leer / temperatuur: op stoffen bekleding zweet je meer als het warm is. Kun je bovendien zweet kringen krijgen in de stof. Bij leer zweet je minder en zijn die kringen vrijwel ondenkbaar. Smakelijk verhaal, niet?

Link naar reactie

Dit zegt Wikipedia over problemen met de N52:

Hydraulic Valve Adjuster problems[edit]

The ticking noise of Hydraulic Valve Adjuster is a known problem with the N52 (3.0L) engine fitted with manufacturing date prior to November 2008. An occasional ticking or rattling noise from the HVA elements may occur during cold engine starts or frequent short-distance driving, recently known after the engines reach 50.000 miles. In these situations, the HVA elements may not yet have been supplied with sufficient amounts of air-free oil. This condition will not cause any damage to the engine, and usually remedies itself with a longer driving distance or operating times at full operating temperature. BMW dealers' first response is to perform HVA bleeding procedure, however this procedures seems not to resolve the matters. The second attempt to solve this problem is a replacement with improved HVA parts, however this procedures also does not fully address the problem. Finally, a newly designed cylinder head replacement solves the ticking noise problem for vehicles under warranty. Vehicles produced after November, 2008 have already been fitted with improved cylinder head that resolves this HVA problems.[7]

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.