Ga naar inhoud

Stuurwiel Z4M of?


neographikal

Aanbevolen berichten

Van de week ben ik bij een Z4M Coupe wezen kijken om het stuurtje eens vast te houden. Stiekem beviel dat wel :) Dus vandaag bij Ekris langs geweest om te vragen wat zoiets zou kosten voor mijn Z4 (zit nu het normale stuurwiel in), maar men keek me wat moeilijk aan en kwam er eigenlijk niet uit.

Zijn er zoveel varianten of heeft iemand voor mij de partnr's? Ik begrijp tot nu toe dat er 3 sturen zijn: standaard, M-sportstuur en het stuur uit de Z4M. Klopt dat?

Dit draadje ook doorgelezen maar nog niet veel wijzer geworden: https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/4772-multifuntioneel-stuurwiel/

aangepast door neographikal
Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Deze past gewoon http://www.ebay.de/itm/BMW-Z4-M-Lenkrad-Sportlederlenkrad-mit-MFL-/350918464521?pt=DE_Autoteile&hash=item51b45ed409
Afhankelijk van het bouwjaar nog een kabeltje van 10 euro kopen voor de bediening op het stuur

Link naar reactie

Hmm lijkt erop van niet, het Z4M sportstuur is met alcantara bekleed ipv nappa leer, zoals hier afgebeeld:

http://www.ebay.de/itm/BMW-Z4-E86-E85-M-Coupe-Roadster-Lenkrad-Sportlenkrad-Alcantara-neu-beziehen-/181255721482?pt=DE_Autoteile&hash=item2a33aed20a

Helaas is dat alleen het opnieuw laten bekleden van je bestaande stuurwiel. Prijs valt me wel wat tegen, had ergens op het forum prijzen gelezen voor bij de 340 euro. Nog eens over denken dan.... Heb nog wel meer wensen zoals bijv. H&R anti roll bar set :P

aangepast door neographikal
Link naar reactie

Er staat in die advertentie:

"

Alcantara neu beziehen"

Dat is dus een advertentie voor opnieuw bekleden met alcantara.

Een aanbieding van een bekleder die dus wat probeert te verdienen. Alcantara is niet de stof die origineel om het stuurwiel zat.

Het originele z4m stuurwiel is gewoon leer.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

^Dat zegt ie toch zelf al om 19:21 Guido? :blink:

Oveigens kun je bij dit soort bekleders je OEM non-M stuurwiel ook gewoon laten verdikken en super-mega-affen-titten-hammer-turbo-plus-geil aufpolstern lassen mit Alcantara oder sonstiges. Dan heb je niet helemaal rondom dezelfde dikte als een M-sturu je beodt, maar het komt aardig in de richting. Plus, je hebt een semi-Unikat ...

En dat is aanzienlijk billiger dan een M-stuurwiel.

Link naar reactie

Ja ik weet dat hij dat zegt, maar ik lees het zo dat Neo in de veronderstelling is dat het het bekleden is in de originele stof.

Maar het is gewoon bekleden in alcantara; niet alcantara vervangen voor alcantara.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ik heb zo'n stuurwiel, maar geen DSG bak - dus de flippers zijn er van gedemonteerd! Om heel eerlijk te zijn, soms is het stuurwiel te dik en krijg je zweethanden van het gladde leer...

Het fijnste stuurwiel is eigenlijk die van mijn E87... oeps!

aangepast door kmk4444
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Administrator

^ dat geldt voor vrijwel iedere mod: als je dat doet vanwege de inruilwaarde kom je uiteindelijk van een koude kermis thuis ...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.