Ga naar inhoud

3e remlicht

Ronnie

Aanbevolen berichten

Mijn z3 2.8 van bouwjaar 1997 is niet voorzien van een derde remlicht. Overal waar ik kijk zie ik z3's (ook van hetzelfde bouwjaar) met een derde remlicht. Is dit een optie geweest of is dit afhankelijk van het land van levering ? Mijn auto is in 2008 geimporteerd, maar ik weet niet uit welk land. Kan iemand hier uitsluitsel over geven ?

Link naar reactie

Ik heb een auto met identieke specs (bouwjaar, motorisering), mét derde remlicht...

De onze is uit Duitsland geïmporteerd, het meest voorkomende 'donorland' voor import naar NL.

Heeft het kofferdeksel bestickering aan de binnenkant? Bij veel Z's die ik heb gezien zit er aan de binnenzijde een sticker met het telefoonnummer van BMW Assistance.

In de onderdelenlijst kom ik ook maar één kofferdeksel tegen voor een non- :m: Z3 uit '97, de uitsparing voor het derde remlicht is duidelijk zichtbaar:

133.png

Zonder foto's blijft het lastig gokken, maar ik vermoed een aftermarketonderdeel of huisvlijt van de vorige eigenaar...

Link naar reactie

Ga direct mijn kofferklep inspecteren. Huisvlijt moet ik kunnen onderkennen aan de binnenzijde. Misschien dus een aftermarket klep. Ga dus ook naar stickers kijken. Zou graag wat foto's alten zien maar krijg dat op dit forum niet voor elkaar ondanks de topics die ik hier over gelezen heb. Sta open voor tips hieromtrent.

Link naar reactie

Even een accountje maken bij photobucket.

Sleep en plaats foto's uploaden en vervolgens de link hier plaatsen.

Let wel op mijn ipad kan ik hier niet veel via safari.

Wellicht als je forumrunner gebruikt.

Ik doe het meestal via chrome op de pc dan heb je meer mogelijkheden.

Ach zie nu, ben net een minuutje te laat

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Ik kan jullie wel verzekeren dat het geen huisvlijtachterklepje is. Als ik het zwarte kunststof paneeltje verwijder en in de koker kijk en voel dan is het daar superglad en nog voorzien van de originele lak. Bovendien een lasrups of polyester bewerking glad afwerken via een opening in een balkje lijkt mij onbegonnen werk. Ik begrijp dat ik blij mag zijn dat ik geen derde remlicht heb. Laat het ook mooi zo. Blijft uniek !

Link naar reactie

Misschien handig om op bmwarchiv.de te achterhalen of er inderdaad van de band af geen derde in zat?

Bij mij staat er in ieder geval wel Dritte Bremsleuchte op.

Ben daar wel benieuwd naar

Over bmwarchiv gesproken, op mijn optielijst staat een "Batteriehauptschalter" bedoelen ze daar je stuurslot mee of is er ergens zo`n dikke nuon stroomschakelaar die je om kunt gooien?

Gevonden:
Jeder BMW besitzt solange er nicht ausgeliefert wurde einen Batteriehauptschalter um die Batterie während einer längeren Standzeit zu schonen. Dieser besagter Schalter wird aber vor Auslieferung entfernt.

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

^^ op mijn optie lijstje stond dat ook al, maar kon niets terug vinden. Op mijn MG heb ik het wel en omdat hij vaak stil staat is dat ook wel nodig, geen lege accu meer vanwege leksteomen.

Voor de M wilde ik ook hebben, maar werd door Ruud afgeraden. Als hij nu langere periodes stil staat zet ik het alarm er niet op. Hoor ik toch niet en ja na 7 weken geen probleem om te starten hahaha....

aangepast door pampus
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Mysterie waarschijnlijk opgelost door de tip van Roy.

DAS BMWarchiv.de gaf uitsluitsel : S803A

Entfall dritte Bremsleuchte

Volgens mij dus op verzoek niet geleverd!

Bedankt voor de tip .

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in