Ga naar inhoud

uitlezen z3 2.8 1998


Aanbevolen berichten

Beste Dames en Heren,

zoals jullie hebben kunnen lezen start mijn z3 niet meer na een rit van 225 km na aankoop.

Onderweg een paar keer gestopt niets aan de hand echter bij thuis komst is deze dood alles werkt gaat rond ect maar aanslaan ho maar.

nu hoor ik wel de brom dus de pomp zal het niet zijn (hoop ik net getankt)

de vraag die ik heb gaat over uitlezen.

Heeft iemand ervaring met een apperaat wat dit goed kan ?

heb geen nootbook dus moet compleet zijn zodat ik ook echt kan aflezen of de nokkenas sensor bv dood is.

Nu klus ik ook regelmatig aan de 123d coupe dus wellicht is het handig om zon ding te kopen, echter zie ik door de bomen het bos niet meer zoveel er worden aangeboden.

Nu koop ik het liefste iets wat al werkt bij een ander gaat dus om een apperaat met de ronde stekker.

ik hoor graag van jullie

mvg

eric

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

^ Dat is geen antwoord op de vraag ... <_<

Eric, ik heb er zelf (nog) geen, dus kan niet uit eigen ervaring putten, maar in dit topic zijn al wel wat ervaringen voorbij gekomen.

Je kunt ook eens kijken of de app BMWhat het zou doen bij jouw Z3 en bij jouw 123D en in combinatie met jouw telefoon. Als dat werkt heb je buiten je telefoon alleen een kabel en de app nodig (EUR 49,- of zoiets).

Link naar reactie

...of de app BMWhat het zou doen bij jouw Z3 ...

BMWhat werkt niet op een '98-er Z3: die heeft geen 'normale' OBD2-aansluiting.

De trucendoos (o.a. Torque onder Android) die wél werkte op mijn 1-serie werkte niet op mijn Z3, ook niet met verloopstukken.

Als je van plan bent een uitleesapparaat aan te schaffen/lenen: zorg dan dat die een verloopstekker van standaard OBD2 (rechthoekig, lijkt op de goeie ouwe SCART-aansluiting) naar BMW OBD1 (rond, 20-pins) heeft.

Je kan de brandstofpomp en bijbehorende relais/zekering uitsluiten: die hoort aan te slaan bij auto op contact om brandstofdruk op te bouwen, en dat doet-ie bij jou.

Ik ben nog even gaan bladeren in de grote Bentley, en als je zekeringen/relais goed zijn (zekering F5, 30A is voor de motorelektronica, relais K6300 voor de stroomvoorziening van de DME) wijst -zie je eerdere topic- alles op een krukassensor. Een boel andere sensoren zouden een 'check engine' lampje op je dashboard opleveren, de krukassensor als een van de weinige niet.

Als het níet de krukassensor is wordt het vervelender, dan is je motormanagement (ECM) de volgende halte van de speurtocht...

Als je dichter in de buurt woonde had je mijn uitlees-dinges kunnen lenen, misschien een forumlid bij jou in de buurt??

Link naar reactie

Als je van plan bent een uitleesapparaat aan te schaffen/lenen: zorg dan dat die een verloopstekker van standaard OBD2 (rechthoekig, lijkt op de goeie ouwe SCART-aansluiting) naar BMW OBD1 (rond, 20-pins) heeft.

Ik denk dat je er dan ook een ADS interface bij moet hebben, en niet de gebruikelijke KKL of K+D-can kabel.

Die ADS interface werkt dan met INPA.

Ik denk dat generieke handcodelezertjes niet/nauwelijks werken (aangezien er geen obd2 in zit afaik voor 2000 ofzo).

Dit is dus obd1 denk ik :)

Link naar reactie

Ik heb een icarsoft i910 gekocht met een obd2 naar obd 1 kabeltje. Daarmee kan ik mijn '99 Z3 2.8 en '07 330d uitlezen de fouten (als die er zijn) geeft hij weer als fout code maar ook de benaming. Zoals hier te zien is: (was/is een fout in de 330d)

33D3A613-6DD7-4E07-A807-5496682CFDFC_zps

Ook kun je live data uitlezen (geprobeerd bij de Z3 en werkt) zoals rpm, olie temp, koelvloeistof temp maar ook de stand van de nokassen in graden en nog heel veel meer.

Apparaatje kost nieuw 119 (ik heb hem uit duitsland via ebay een nieuwe voor 50) en het obd2 naar obd1 kabeltje kan je over al kopen voor +/- 20.

Dit apparaat met verloopkabeltje zou ook ideaal zijn voor jou omdat je dan zowel je Z3 als je 123d kunt uitlezen.

aangepast door Bmw-fan
Link naar reactie
  • Administrator

Gewoon even een tip,

Scorpion heeft ook eens zo'n probleem gehad toen bleek er een massa kabel los te zitten.

Als je voor de auto staat links boven in de hoek ergens, de ANWB tikte daar op diverse relais en toen voelde hij aan de massa..vast gedraaid en broembroem :)

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.