Ga naar inhoud

Geluidisolatieplaat hoe te plaatsen in Z3?

Aanbevolen berichten

goede middag,

Ik heb gisteren een geluidisolatieplaat voor in de deur van mijn Z3 opgehaald bij de dealer (nr: 14)

Nu is mijn vraag: plaats je deze in de deurbekleding of monteer je deze op het metalen plaatwerk van de deur.

Is dit ook tevens het foam dat zorgt dat het water niet via de deurbekleding naar binnen loopt? ( nu zit er plactic zeil geplakt rondom in een soort bitumenband ) Of dient dit alleen voor de geluidisolatie

Bedankt alvast voor de reacties.

Gr.

Ed

w88.png

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ed,

Deze plaats je op het metaal van je deur d.m.v. een kit, net als bij het plastic. Het schuim is zowel isolerend ( verwacht er niet teveel van) als vochtwerend.

Tip, maak alle techniek in de deur eerst in orde, bijv raammechanisme en slotwerk smeren stekkers nalopen etc etc. Als je n.m.l achteraf nog iets in de deur moet doen, scheurt heel snel het schuim.

suc6

Leon

Link naar reactie

Plastic is idd. origineel, zat er bij mij ook ( had een Z3 uit 96), volgens mij zijn ze bij de facelift overgestapt op schuim. Bitumenkit is ok en plakt goed, echter let op, ik weet niet of bitumenkit invreet op het schuim, in de garage waar ik wel eens sleutel weet ik dat ze het met ruitenkit doen, waarmee ze ook autoruiten plakken, echter zit het dan echt muur en muurvast. Vandaar ook me advies om eerst alles na te lopen in je deur voordat je hem erop plakt, niks is erger als die er enkele weken later af moet omdat het raammechanisme bijvoorbeeld gesmeerd moet worden.

Toen ik de deurpanelen monteerde i.c.m. het schuim, had ik geen last van het feit dat de pluggen (nr13) te kort waren, het schuim valt bij netjes plaatsen precies in een soort inkeping van het metaal, dus heeft het schuim daar geen invloed op, tenminste bij gebruik van het originele schuim, neem je universeel schuim dat je op maat moet knippen, wordt het een ander verhaal. Maar dat is hier niet het geval.

Suc6 met de klus,

Leon

Link naar reactie

Het schuim werkt zelfs ook nog warmte-isolerend. Zonder schuim komt er koude wind door de speakergaten naar binnen :cold:

Origineel wordt hier trouwens de zacht blijvende zwarte kit (weet iemand hiervan de naam?) voor gebruikt. Het voordeel van deze kit is dat je met enig beleid het schuimplaatje nog wel een keer kan verwijderen en terugplaatsen.

Link naar reactie

Bij de Z4 heb ik enige tijd terug ook de binnenbekleding vervangen. Deze heb ik gekit met 3M Body Caulking nr 08568 oftewel kneedbare carrosserie kit. Wordt geleverd in strips van 300mm x 6mm, is niet agressief voor het schuim en is -bij voorzichtig losmaken- meermaals te gebruiken zonder dat je het schuim kapot trekt. Wat mij betreft een aanrader.

Link naar reactie

Mijn binnenpanelen waren ook met (deze?) grijze kit gemonteerd; die heb ik een aantal keren los gehad en de kit bleef zo goed kleven dat het schuim scheurde en ik daarom zelfs nieuwe panelen heb moeten plaatsen.

Vergeleken met kit in sommige andere auto's ( lijkt wel zachtblijvende zwarte bisonkit ) vind ik dit wel beter/makkelijker werken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in