Ga naar inhoud

alarm piept anders....

joostvdl

Aanbevolen berichten

Damn't.... het is laat en ben net uit bed gemoeten om het alarm af te zetten. Anders heb ik morgen ruzie met de buren.

Ik had straks het alarm aangezet en in plaats van de normale 2x piep kwam er nu een derde achteraan die wel een andere toon had.

Dat vond ik raar, maar het ledje deed wel alsof alles normaal was.

Tot een kwartier geleden dus, toen het alarm meerdere malen achter elkaar af ging.

Ik heb al de deuren en de achterklep een keer open en dicht gedaan, maar dat heeft niet geholpen.

Ik heb wel vandaag met de kap open gereden. Zou hier nog iets misgegaan kunnen zijn? In de handleiding vind ik niets terug over dit extra piepje.

Weet iemand wat dit is? En beter nog hoe dit te verhelpen? Anders morgen (of straks dus eigenlijk :smart: ) maar even naar de garage en de computer laten uitlezen.

Joost

Link naar reactie
  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik had gister ook ineens problemen met m'n alarm. Ik heb 'm ook net dus ik ben extra alert.

Ik woon op een hoek en als ik 'm op de straat neerzet waar asfalt ligt, drukke bussen rijden maar waar ruimte genoeg is op de weg, gaat het alarm niet af. Om de hoek, een klein straatje maar wel rustiger. is minder ruimte. Zet ik 'm gisteravond neer. Gaat 2 keer in 1 uur het alarm af. 1e keer zie ik niets. 2e keer zie ik wel dat de overbuurman (overigens niet zo'n lekker type) net langs de auto is gelopen. hmmmm vreemd :smart:

Dus 'm maar weer aan de brede straat gezet... geen centje pijn meer.

Ik denk dat het alarm gewoon heel gevoelig staat afgesteld, maar hoe?

Spiegel verdraaien met alarm erop? geen probleem

ruit wassen met spons? gaat alarm af...

Of zit er soms ook een vertraging ingebouwd? dat het pas na een minuut actief wordt ofzo?

Link naar reactie
Ik had gister ook ineens problemen met m'n alarm. Ik heb 'm ook net dus ik ben extra alert.

Ik woon op een hoek en als ik 'm op de straat neerzet waar asfalt ligt, drukke bussen rijden maar waar ruimte genoeg is op de weg, gaat het alarm niet af. Om de hoek, een klein straatje maar wel rustiger. is minder ruimte. Zet ik 'm gisteravond neer. Gaat 2 keer in 1 uur het alarm af. 1e keer zie ik niets. 2e keer zie ik wel dat de overbuurman (overigens niet zo'n lekker type) net langs de auto is gelopen. hmmmm vreemd :smart:

Dus 'm maar weer aan de brede straat gezet... geen centje pijn meer.

Ik denk dat het alarm gewoon heel gevoelig staat afgesteld, maar hoe?

Spiegel verdraaien met alarm erop? geen probleem

ruit wassen met spons? gaat alarm af...

Of zit er soms ook een vertraging ingebouwd? dat het pas na een minuut actief wordt ofzo?

kijk ff hier.

Link naar reactie

Twee piepjes, gevolgd door een afwijkend piepje betekent volgens mij dat er een deur, achterklep of motorkap niet dicht is.

Aangezien je dit gecontroleerd hebt, lijkt het mij een probleem in 1 van de sensoren in de deuren.

Ik heb het nu wel over een orgineel BMW-alarminstallatie.

Wellicht kan je proberen de interieursensoren meer naar binnen te richten, zodat het alarm niet meer af gaat zodra er beweging in de buurt van de ramen.

Succes!

Link naar reactie

Vanochtend even het dakje nog een keer goed aangesloten en de ramen open en dicht gedaan. En nu is het over.

Toch ergens een slecht contactje of zo.... ga het wel in de gaten houden.

/edit

Het alarm blijft nu maar afgaan. damn't dus toch iets kapot

:smart:

Link naar reactie

Sinds vanmiddag precies hetzelfde probleem. Alle ramen, deuren en moterkap een paar keer open en dicht gedaan. Helpt niks.

Hoe weet het alarm dat b.v. de deuren dicht zijn? Ik zie nergens een schakelaar of iets dergelijks. (ook niet voor de binnen verlichting?)

Het ledje op het dashboard blijft ook knipperen, dus er zit duidelijk iets niet goed.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik heb hetzelfde gehad.

Het bleek bij mij aan de slotvanger te liggen. Deze heeft een soort kunststof busje waar het slot omheen grijpt. Dit busje was gescheurd en zorgde ervoor dat, wanneer de deur dichtwas, deze iets open ging staan. Hierdoor sloot de deur niet meer goed en drukte die de schakelaar van de binnenverlichting net niet meer in. Heel vervelend, omdat in het begin het alarm maar af en toe af ging.

Je kunt uitproberen of je deur niet meer goed genoeg sluit, door hem op slot te doen en daarna proberen open te trekken. Zodra je binnenverlichting aan gaat weet je genoeg.

O ja het kunsstof busje kun je niet vervangen. Een nieuwe slotvanger wordt het dan.

Link naar reactie
Damn't.... het is laat en ben net uit bed gemoeten om het alarm af te zetten. Anders heb ik morgen ruzie met de buren.

Ik had straks het alarm aangezet en in plaats van de normale 2x piep kwam er nu een derde achteraan die wel een andere toon had.

Dat vond ik raar, maar het ledje deed wel alsof alles normaal was.

Tot een kwartier geleden dus, toen het alarm meerdere malen achter elkaar af ging.

Ik heb al de deuren en de achterklep een keer open en dicht gedaan, maar dat heeft niet geholpen.

Ik heb wel vandaag met de kap open gereden. Zou hier nog iets misgegaan kunnen zijn? In de handleiding vind ik niets terug over dit extra piepje.

Weet iemand wat dit is? En beter nog hoe dit te verhelpen? Anders morgen (of straks dus eigenlijk :huh: ) maar even naar de garage en de computer laten uitlezen.

Joost

Joost, wat je me nu verteld heb ik al 3x gehad en volgende week gaat 'tie (na een half jaar geen problemen te hebben gehad) weer weg voor hetzelfde probleem.

Opvallend was dat dit weer terugkwam nadat de hardtop eraf is gehaald, had jij dit ook?

Link naar reactie
Ja klopt

Nadat ik de hardtop had verwijderd is het even goed gegaan.

Een week er na heb ik een keer topless gereden en daarna zijn de problemen ontstaan.

Heb exact hetzelfde :huh: Ben benieuwd wat ze er volgende week WEER mee gaan doen maar dan hoor je het wel...

Link naar reactie

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij afsluiten van de auto na de gebruikelijke dubbele piek een extra piek welke langer duurt. Hetzelfde geluid krijg je bij (bijv.) afsluiten van de auto met een geopende motorkap. Bij mij lag het aan de sensor voor die motorkap. Deze stond op scherp. Ik heb de motorsteunen ietsjes verlaagd en de standaard plastic dop op de motorkap vervangen door een iets "dikker" exemplaar en probleem opgelost.

Link naar reactie
Ja klopt

Een week er na heb ik een keer topless gereden en daarna zijn de problemen ontstaan.

Heb exact hetzelfde :lol: Ben benieuwd wat ze er volgende week WEER mee gaan doen maar dan hoor je het wel...

Ivo, ik heb nu hetzelfde probleem, na met open kap te hebben gereden.

Is het bij jou opgelost en zo ja, hoe????

Link naar reactie
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij afsluiten van de auto na de gebruikelijke dubbele piek een extra piek welke langer duurt. Hetzelfde geluid krijg je bij (bijv.) afsluiten van de auto met een geopende motorkap. Bij mij lag het aan de sensor voor die motorkap. Deze stond op scherp. Ik heb de motorsteunen ietsjes verlaagd en de standaard plastic dop op de motorkap vervangen door een iets "dikker" exemplaar en probleem opgelost.

Bij mij was de dop compleet verdwenen. Nieuw dopje opgeplakt, probleem opgelost.

Link naar reactie
Ja klopt

Heb exact hetzelfde <_< Ben benieuwd wat ze er volgende week WEER mee gaan doen maar dan hoor je het wel...

Donderdag gaat ze weer onder het mes.

To be continued...

Link naar reactie
Ja klopt

Heb exact hetzelfde ;) Ben benieuwd wat ze er volgende week WEER mee gaan doen maar dan hoor je het wel...

To be continued...

Ze is klaar, en guess what...een defect schakelaartje ;)

Link naar reactie
Ja klopt

Heb exact hetzelfde ;) Ben benieuwd wat ze er volgende week WEER mee gaan doen maar dan hoor je het wel...

To be continued...

Waar en welk schakelaartje, Ivo??

By the way, geen enkele last meer gehad.

Link naar reactie
Ja klopt

To be continued...

Weet ik nog niet, ze belde alleen dat ze klaar was, ik hoor het zo wel....

Link naar reactie
Ja klopt

Heb exact hetzelfde :rolleyes: Ben benieuwd wat ze er volgende week WEER mee gaan doen maar dan hoor je het wel...

To be continued...

Ze is klaar, en guess what...een defect schakelaartje :lol:

Nou, nou, nou??? :ok:

Link naar reactie
Ja klopt

Heb exact hetzelfde :rolleyes: Ben benieuwd wat ze er volgende week WEER mee gaan doen maar dan hoor je het wel...

To be continued...

Ze is klaar, en guess what...een defect schakelaartje :lol:

Nou, nou, nou??? :D

Schakelaartje bij de kap :ok: Al met al nog geen 100 euro voor de vervanging en meteen de keuring van het alarm en ik klopt het af, maar nog geen klachten...yet

Link naar reactie
OK, Ivo. Bedankt. Het heeft dus alles met kap open/dicht te maken.

Ben ik alleen nog erg benieuwd waar dat schakelaartje zit. Laat even weten, s.v.p.

Ivodl, weet je waar die schakelaar zit? Ik wil er bij mij ook even naar kijken. Bedankt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in