Ga naar inhoud

Allerbeste winter- en zomerbanden?

MissesPeach

Aanbevolen berichten

Wat voor de een perfect is is voor de ander verre van.

De e85 zoekt en trekt als een malle met dikke wielen maar gaat als en scheermes door de bocht dit zal voor een z3 ook voor het grootste deel gelden denk ik?

misschien dan toch een setje smallere en kleinere velgen eronder plus een veerpoot brugje en dan is het voor Miss peach misschien de perfecte combinatie.

Link naar reactie

De Z die ik afgelopen zomer had dwarrelde ook erg, vooral bij sporen in de weg was het droevig. 120 op de snelweg was al spannend. Bij iedere langsgroef was het werken om de boel rechtdoor te houden. Later bleken de stuurrubbers gewoon oud te zijn, m.n de linker bewoog heftig. Ik had er 225/45/17 op zitten.
Ik heb intussen een andere Z die staat op een budget banden Accelera PHI van het merk (www.) Eptyres (.com) 19 inch. 225/35/19 voor en 255/30/19 achter. Had er nog nooit van gehoord maar ik vind het een prettige zomerband. Uiteraard zijn de stuurrubbers en fuseekogels in prima conditie, deze auto heeft totaal geen last van dwarrelig stuurgedrag.

aangepast door Ronlittle
Geen donateur, geen verkoop.
Link naar reactie

^ 205/55 bij 16 inch zie ik niet echt als een wenselijke optie.

Niks mis mee, rijdt zuiniger, stiller, goedkoper en comfortabeler. Het is een verschil van 0,8% op de diameter met de 15 inch factory spec 205/60, waar 2,5% verschil mag zijn. Het verschil van de factory spec tussen de bandenmaten 15 inch en 17 inch is groter, namelijk 1,1%.

aangepast door Guido
  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Ik heb mijn Z3 pas drie weekjes, maar ik denk er wel iets aan toe te kunnen voegen.

Toen ik de auto kocht stond deze op 225/50-16 zomerbanden. Merk Milestone en de auto had een half jaar stil gestaan. Dus het waren al banden van een slecht merk, en nog vierkant geworden ook.

Ik heb die banden er gelijk van af laten halen en vervangen door Goodyear Performance winterbanden in dezelfde maat. De auto rijdt op Goodyear winterbanden in ieder geval een stuk beter op dan Milestone zomerbanden (ik had trouwens nog nooit van dat merk gehoord en ik hoef ze ook nooit meer terug te zien).

Voor de zomer heb ik al een setje Michelin Primacy op de kop getikt. Die gaan er eind maart onder. Ik heb er alle vertrouwen in dat die banden prima rijden (al eerder ervaring mee gehad).

De maat 225/50-16 geeft naar mijn mening een prima mix van comfort en handling.

Ik ben persoonlijk geen fan van heel brede banden met lage wang. Maar ik maak dan ook veel kilometers op de snelweg.

En ik ben ook geen fan van budgetmerken. Ik koop liever banden van A-merken, ondanks dat ze wat duurder zijn.

• Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in