Ga naar inhoud

draagarmrubbers


Just4Fun

Aanbevolen berichten

Hallo

vanmorgen ff de winterbandjes onder de Z4 gemonteerd.

Nu viel me op dat er redelijk wat beweging zit in de voorwielen en wel in zijdelingse richting.

De speling komt zo te zien uit de draagarmrubbers die aan de achterkant van de draagarm zitten.

zijn deze eenvoudig te vervangen ?? of iemand een tip of dit "normaal" is ??

Groeten Carl

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Tja er zit beweging in das normaal,maar het kan ook teveel zijn.

Ik vond zelf altijd dat er naar mijn gevoel veel beweging in zat maar dat was blijkbaar toch de bedoeling.

Als je het niet vertrouwd laat er dan even een automonteur naar kijken die kan je zo vertellen of je je zorgen moet maken,die rubbers incl houders zijn vrij simpel te vervangen voor alleen de rubbers heb je een pers nodig.

Link naar reactie

Hoe bedoel je zijdelings?

De wielen komen naar buiten en naar binnen dwars op de middenas van de auto,of kun je ze naar voor en achter bewegen langs de middenas van de auto door er bv met je gewicht tegenaan te duwen.

aangepast door sandere39
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Er hoort beweging in te zitten zoals in het filmpje,maar daar is wel een maximum aan natuurlijk.

Laat het even nakijken als je het niet vertrouwd ,maar ik denk zomaar dat het normaal is.

Het lijkt al snel dat er veel speling inzit omdat je denkt dat je wielen muurvast horen te zitten,maar zonder die speling die de rubbers geven is het geen rijden.

Link naar reactie

Ja.

In 1 woord: Geweldig. (onder mijn z4 heb ik àlle rubbers vervangen voor PU).

Het voordeel van polyurethaan is dat het niet verouderd. Je auto blijft dus 'als nieuw' voelen terwijl normaal rubber in de loop van tijd toch zachter wordt en uitlubbert.

Wel wat lastiger te monteren als in dat filmpje, omdat (bij de z4 althans) de buitenkant hard is en de insert zacht. Die harde kant moet je dus in de ronde houder krijgen.

Je kan ze voorgemonteerd kopen op ebay, voor ongeveer 40 euro meer. Dan hoef je het oude rubber dus ook niet meer uit de houder te slijpen. Als je daar geen ervaring mee hebt is dat een goede optie.

Bij alleen powerflex rubbers bij je voorophanging krijg je meer stuurgevoel, en de extra stugheid valt wel mee. Op deze plek heb je daar niet zoveel last van.

Je kan ook kijken naar http://www.strongflex.eu/

Die zijn goedkoper en hebben een iets andere constructie (buitenkant=zacht, insert=hard). Geen ervaring met dit rubber op deze plek, en dus ook niet met de alternatieve constructie (die zal overigens makkelijker te monteren zijn). Op overige plekken (bijv. stabilisatorstangen) zijn ze imo gelijkwaardig aan powerflex.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Zo lagertjes zijn vervangen , werk viel mee. De 2e was binnen 10 minuten vervangen. Al met al een middagje werk.

Speling op de wielen is compleet weg. Remmen is veel direkter, anders voelde je de draagarm "klikken"

Alleen voel ik nu vanaf 100 tot 115 km/u wat trillingen aan de voor zijde van de auto. Iemand een tip ????

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.