Ga naar inhoud

Acculampje?

Maurits

Aanbevolen berichten

• Administrator

Ik weet niet of meer mensen er hier last van hebben, maar ik heb nog wel eens een brandend acculampje na het starten. Al bij de eerste keer starten na aankoop, maar zeker niet altijd.

De accu is nog dik in orde, de dynamo doet het, de auto heeft niet te lang stil gestaan, etc.

Ik heb de polen wel eens los gehad en contactspray aangebracht, ik heb wel eens wat aan de kabels gerukt om te kijken of die helemaal goed vast zaten en ik heb een tijd gedacht dat het zich voordeed als ik startte met de lichten aan (schakelaar op de automatische stand en in een garage) ...

Tot dat ... ik een paar weken geleden terug op een buitenlands forum toevallig uitkwam bij een topic dat hier ook over ging. Daar werd gesuggereerd dat de oudere modellen Z4 een softwarestorinkje kunnen hebben waardoor dit zo af en toe kan voorkomen. Dat zou niet getriggerd worden als:

1. je het contact eerst helemaal aanzet zonder ook te starten,
  2. wacht tot de eerste controlelampjes weer uit zijn; en
  3. dan pas "echt" start.

Ongelooflijk maar waar: het werkt! :clapping: Sindsdien al vele malen gestart onder wat ik voorheen als "verdachte omstandigheden" zag en het lampje is nooit meer aangegaan.

Nou ja, dat dus. Doe er je voordeel mee als je er ook wel eens last van hebt ...

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

• Administrator

Ja, maar het is dus een software probleempje: het lampje brandt soms terwijl er niks aan de hand is. ;-) Ik denk dat meer mensen daar last van hebben omdat ik het op een buitenlands forum tegen kwam. Vandaar de bescheiden tip hier. Ik kan de bron nu helaas niet meer terug vinden...

Link naar reactie
  • Administrator

Het schijnt iets te zijn met suboptimale samenwerking tussen de lichtunit en de rest van de elektronica. En als ik het goed heb begrepen is het voorbehouden aan modellen uit 2003.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in