Ga naar inhoud

Vocht in koplamp

Cracker1034

Aanbevolen berichten

Na een paar vochtige dagen lijkt mijn linker koplamp wel een zwembad :unsure:. Nu ben ik het hele forum aan het doorbladeren geweest en kan daar wel tijdelijke oplossingen vinden. Föhnen en vasaline maar....

Moet ik voor het verwijderen van mijn koplamp de gehele voorbumper demonteren? en is er een beschrijving van?

Heeft iemand nog een paar knappe en vooral waterdichte koplampen te koop voor een e85 :rolleyes: of zijn er ergens een paar knappe koplampen te koop al vervanging voor de huidige met de oranje knippers?

Link naar reactie
  • Administrator

Vocht in de koplampen is een veelvoorkomend probleem, soms wilt het helpen om nieuwe achterkappen te monteren of ja vaseline.

Koplampen wisselen duurt ongeveer twee uur, het grootste probleem is het positioneren van de lampen.

Bumper verwijderen is ook niet zo moeilijk ff boven wat torx schroefjes, plastieken dopjes bij de wielkasten en een paar schroefjes aan de onderkant dan aan de zijkant een goeie ruk geven.

Ik heb nog wel een leuk setje H7 liggen (plaats straks ff een foto)

Link naar reactie

Had ik ook last van, de dichting in de kapjes gaat na verloop van tijd uitdrogen dan wel is niet meer 100%.

Oplossing was nieuw kapje, geen condens / water meer. Kost maar maximaal een kwartier, gewoon de reguliere handleiding voor het wisselen van de gloeilampjes volgen.

De kapjes zijn bij de dealer te bestellen, geloof plm. 19 euro per stuk.

• Like 1
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Even de resultaten laten zien van een 2 uurtjes rijden en een uurtje of wat sleutelen.

Ging lekker vlot met wat hulp. Een paar torkjes van boven een paar boutjes aan de onderkant en een paar fastners bij de wielkasten.

Klikker de klik, bumper verwijderd en de koplampen met de "lelijke" oranje knippers er afhalen welke vast zaten met heel lange schroeven :muur:

jq7cQs.jpg

Aangepaste koplampen met de zwarte knippers plaatsen.

En huplakee dat knapt een stuk op :thumbup:

sB6o7p.jpg

Ook nog even de zij-knippers zwart gemaakt om het plaatje compleet te maken.

Waarschijnlijk nu de eerste ZZZZ met zwarte knippers van voren en zij-knippers :clapping:

oJfAlL.jpg

Alle credits voor deze ombouw naar Ruud_19.

Ruud nog bedankt voor de hulp, top man :thumbs_up:

Link naar reactie
  • Administrator

Waarschijnlijk nu de eerste ZZZZ met zwarte knippers van voren en zij-knippers

Alle credits voor deze ombouw naar Ruud_19.

Dank je graag gedaan, helaas moet ik je teleur stellen.....je bent de tweede

Hier de eerste: https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/7477-joostvdls-bmw-z4-30i/?p=347808

Link naar reactie

Had ik ook last van, de dichting in de kapjes gaat na verloop van tijd uitdrogen dan wel is niet meer 100%.

Oplossing was nieuw kapje, geen condens / water meer. Kost maar maximaal een kwartier, gewoon de reguliere handleiding voor het wisselen van de gloeilampjes volgen.

De kapjes zijn bij de dealer te bestellen, geloof plm. 19 euro per stuk.

Frenkie, heb je het onderdeelnummer voor mij?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in