Ga naar inhoud

Wat heb jij afgeschreven?


Ruud-Z4

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen, heb al +10k afgeschreven op de afschrijving en het bedrag van de bekeuringen is ook al een stuk hoger dan die van Jeroen :171:

Link naar reactie

Mijn ZZZ kocht ik in de eerste helft van 2006 met ongeveer 65.000 km op de teller voor €24.500


Ik weet niet wat hij nu (in mooie staat en met 103.000 km op de teller) waard is, maar de afschrijving zal rondom de €70/ mnd liggen.


Link naar reactie
  • Administrator

Gekocht in 2003 voor 22.000 euro met 68.000km. Nu 357.000km en een dagwaarde van 2.000 euro. Dat is dus 20.000 euro in 11 jaar tijd, kortom 1.818,1818181818 euro per jaar, 151,5151515151 per maand.

26.272,7272727272 km per jaar gemiddeld, 2.189,3939393939 km per maand = 0,069 per km aan afschrijving.

  • Like 2
Link naar reactie

Op zich wil ik het allemaal wel weten hoor :)

Goed, afschrijving van de auto zelf wordt natuurlijk pas bepaald als ie verkocht wordt (en dat ben ik toch niet van plan, dus is dat ook niet zo interessant), maar ik wil wel een beetje hoogte hebben van wat ik gemiddeld per maand kwijt ben aan alle upgrades&onderhoud. Dan weet ik ook wanneer ik bepaalde dingen ga doen of kopen. Ik kan dat allemaal wel gelijk in 1 keer doen, maar ja, dan is je hobby ook gelijk over :lol:

Link naar reactie

Uitermate Interessante wetenschap,

Iemand ook de fiscus in zijn berekeningen mee genomen?

Ik zat daar ook al aan te denken Arno, laten we onze KM vreter eens als voorbeeldje nemen.

Ik denk, dat het Zetje van Rob de schatkist al minimaal zo'n € 21.515 heeft opgeleverd in de tijd dat hij hem heeft.

En dan heb ik in de berekening de accijns nog laag aangehouden met € 0,50 per liter en 1/12 gereden.

wegenbelasting € 6000,-

accijns op brandstof € 13500,-

BTW op onderhoud € 3000,-

snelheidsboetes € 15,- :schater:

Dus laten we maar niet te veel nadenken over de kosten,

we hoeven niet te fietsen of met de bus* en dat is onbetaalbaar. :hypocritesmiley:

* sorry Eddo

aangepast door coot
  • Like 1
Link naar reactie

Trouwens, wat moet je met veel geld op de bank als je er niets mee doet, je kunt je achtewerk er nog niet eens mee afvegen (te klein en te glad :sSic_toilet: ), en meenemen naar het hiernamaals gaat ook niet, laat je het achter heb je nog grote kans dat je "dierbare erfgenamen" :hypocritesmiley: er elkaar ook nog eens de hersens voor in gaan slaan (en dt wil je natuurlijk ook niet :sFun_whistle: ) dus ik zeg gewoon opmaken, met andere woorden rijden met die hap en veel ook, en wat het kost, BOEIE :thumbup: :thumbup: :sFun_banana2:

  • Like 2
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik wil er maar niet over nadenken, maar ik denk dat mijn afschrijving de QP op dit moment redelijk nihil is....

Interesseert mij eigenlijk ook niets.......

Ooit gekocht voor 18k en auto op ingeruild 8 k bij moeten betalen..... Tsja, wat nu waard ? 19 k ???

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.