Ga naar inhoud

OBD Diagnose apparatuur vragen


Ferry76

Aanbevolen berichten

  • Administrator

^In dat geval: hou Ebay.de even in de gaten. Xcarstyle biedt de modules tegen een vaste prijs aan, maar ook periodiek per Ebay opbod. Er zijn er hier velen die daarmee toch interessante bedragen bespaard hebben op die modules ...

Link naar reactie

^ "uitgekiend" bieden kan, i.c.m. wat geduld aardig wat opleveren ( scheelde mij iets meer dan 100 euro voor 2 modules ) denk even aan eSnipe. :P

aangepast door Shoveltje
Link naar reactie

Al jaren verbaas ik me over de kennis die bijna iedereen (er zijn hier veel topics over) hier blijkt te hebben over het uitlezen van storingen bij brandende lampjes met OBD apparatuur.

Tijd voor een inhaalslag.

Niet met een grootletter boek, maar bv. met deze webpagina : http://www.tuning-gids.nl/obd2_obd1_diagnose.htm.

Die OBD meters zijn er in prijsklassen van enkele tientjes tot vele duizenden Euries. Wat opvalt is dat er naast de verschillende mogelijkheden, er ook verschil is tussen Noord- en Zuid Europese autos (bijv Maserati 3200 /4200 :) )

Aan een leverancier op internet heb ik gevraagd wat hij zou adviseren voor een Z3/Z4. Zijn antwoord is :

Voor deze auto’s adviseer ik u de Autel MD702. Met dit toestel zult u de meeste modules kunnen benaderen.

Dit toestel is dan ook in het bezit van software welke afkomstig is van de professionele tester de MaxiDAS DS708.

Voor meer informatie kunt u onderstaande link bekijken:

Http://www.diagnoseapparatuur.nl/autel/508/MaxiDiag-Elite-MD702

Noot: ca. 370 euro incl. btw (in 2015)

Link naar reactie
Met dit toestel zult u de meeste modules kunnen benaderen.

En juist die zin bevalt me niet. Op die manier is de prijs niet gerechtvaardigd.

Ik ben het met je eens dat illegale software ten alle tijden vermeden moet worden maar als ik er serieus geld aan ga uitgeven dan wil ik wel iets hebben wat de hele auto kan uitlezen.

Link naar reactie

Als je geen illegale software wil gebruiken, zul je bij deze leverancier blijkbaar een veel duurder toestel moeten kopen.

Maar mss zijn er andere leveranciers die wel meer kunnen voor hetzelfde geld.

Link naar reactie

Niemand wil graag iets illigaals doen,in principe..maar principes houden op bij de portemonnee heeft een wijs man mij verteld.

Dus wil je soft en hardware waar je je bmw mee kunt uitlezen en programmeren mail erik

bmwdiagnose@gmail.com

aangepast door sandere39
Link naar reactie
  • Administrator

De weg naar de hel is geplaveid met principes heeft een minder wijs, maar commercieel behoorlijk succesvol mens mij ooit eens verteld ... :ph34r:

Link naar reactie

Kan iemand een samenvatting maken van kortom de beste en goedkoopste oplossing van OBD diagnose apparatuur?

Er is nu zoveel voorbij gekomen dat er degene die er een hebben en er tevreden over zijn dit vast en zeker wel kunnen melden met type nummer / foto.

Link naar reactie

De Admins stoppen al veel tijd in het forum. Moeten ze er dus nog meer vrije tijd instoppen?

Het zou fijn zijn als meer "veel posters"/gebruikers van dit forum een bijdrage leveren.

Link naar reactie

Ik wil best even dit topic door spitten en een samenvatting posten van welke apparaten/programma's er voorbij gekomen zijn. Verwacht alleen niet dat die samenvatting er van middag al is maar in de loop van de week moet het wel lukken

  • Like 1
Link naar reactie

Topper, alvast bedankt!

Maar het ging eigenlijk vooral dat ik ervaringen van mede forumleden wil horen die zelf een dergelijk apparaat of software gebruiken.

Die heb ik zelf niet daarom is een resultaat/samenvatting maken gewoon lastig.

Link naar reactie

Ik maak van de week wel even een samenvatting van de voorbij gekomen apparaten/programma's dan kunnen andere die aanvullen met ervaringen

Link naar reactie

Het is heel simpel:

Beste:

BMW ISTA-D met ICOM interface. Prijzen (richtprijzen?) van bmw heb ik wel eens voorbij zien komen (dus met officiele bmw login :wink:).... 30 mille oid.

Onbetwist het beste omdat je alles kan met alle updates die je dan ook van bmw krijgt. Dat heeft de dealer dus ook.

Goedkoopste:

ebay bluetooth obdII dongle met de free versie van Torque (torque light).

Totale kosten: € 5,85 (koop je de torque pro versie erbij dan ben je denk ik nog steeds onder een tientje in totaal kwijt)

Dat zijn de 2 opties die je vroeg. (Of iemand moet een nòg beter systeem kennen dan het officiele fabriekssysteem van bmw, of een nog goedkopere dongle vinden...)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ik heb sinds een paar maanden een iCarsoft i910 diagnoseapparaat via Ebay gekocht voor ongeveer EUR 75,=. Zeer eenvoudig apparaatje voor het uitlezen van storingen en het resetten daarvan. Je kunt er alleen niets mee programmeren. Voor wat ik er mee wil volstaat het prima.

414_1_large.jpg

aangepast door JK-Z4-3.0i
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.