Ga naar inhoud

Speling stoel verhelpen


Adept Z3

Aanbevolen berichten

Hai,

De passagiersstoel van mijn Z3 heeft last van het bekende euvel en ik wil dat zelf verhelpen.

Daarbij zal de 'how to' mij zeer goed van pas komen.

Ik denk dat ik de dempingsrubbers moet vervangen, zoals die o.a. bij brms verkocht worden

Toch nog een vraag hierover.

Bij BRMS is ook onderstaande set te koop voor het verhelpen van stoelspeling:

http://www.brms.net/parts-z3/z3-div-repkit-stoel.jpg

Kan iemand mij vertellen welk effect deze set heeft en of ik beide zou moeten vervangen?

Bedankt alvast,

Teun van Veelen

aangepast door Adept Z3
Link naar reactie

Ik heb ze destijds van ebay geplukt.

Daar maakt iemand imitaties tegen een geschikt bedrag, van slijtvrij materiaal..

De huidige rubbers hebben last van de olie/vet en lossen daardoor op (ik denk dus dat de originele vervangers ook na verloop van tijd weer vergaan zijn)

Als je hulp nodig hebt, we wonen in de buurt, fluitje van een cent :-)

De dempers op de foto (2 gaten aan 1 stuk materiaal) dien je dubbel te vouwen en op te lijnen om zodoende de as er door te krijgen

De 4 losse blokjes zijn echter makkelijker te plaatsen en zijn daarnaast ook nog goedkoper

De boutjes heb ik niet vervangen, ik heb beide stoelen in 1 keer gedaan.

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Wil gewoon weten waar dat voor dient

Die 'beugeltjes' zijn geen beugeltjes maar nieuwe dempingsrubbers voor de stoelverstellingsspindel (3X woordwaarde). Zoals Marliesroy zegt lossen die in de loop der tijd op, wat je wiebelende stoel veroorzaakt.

De boutjes op de foto heb je überhaupt niet nodig, die zitten al in je stoel en je recyclet ze tijdens de rubbertransplantatie.

  • Like 1
Link naar reactie

Ik heb ze destijds van ebay geplukt.

Daar maakt iemand imitaties tegen een geschikt bedrag, van slijtvrij materiaal..

De huidige rubbers hebben last van de olie/vet en lossen daardoor op (ik denk dus dat de originele vervangers ook na verloop van tijd weer vergaan zijn)

Als je hulp nodig hebt, we wonen in de buurt, fluitje van een cent :-)

De dempers op de foto (2 gaten aan 1 stuk materiaal) dien je dubbel te vouwen en op te lijnen om zodoende de as er door te krijgen

De 4 losse blokjes zijn echter makkelijker te plaatsen en zijn daarnaast ook nog goedkoper

De boutjes heb ik niet vervangen, ik heb beide stoelen in 1 keer gedaan.

Hai,

Ik woon in Arnhem-Zuid, dus ....

Inmiddels heb ik de 'rubbers' via E-bay besteld.

Dat is inderdaad aanmerkelijk goedkoper dan bij BRMS en bovendien zijn dat er 8 .... dus voor nog geen 14 euri incl. versannt klaar.

De passagiersstoel is het ergst, maar ik heb inmiddels ook ontdekt dat de bestuurdersstoel enigszins speling heeft.

Als je mij ermee zou willen helpen .... dan heel graag.

Het heeft geen haast en ik kreeg bericht dat de verwachte bezorgdatum rond de 24-ste zou zijn.

Zullen we hierover even telefonisch contact opnemen?

BRMS is inderdaad ook wat andere zaken betreft nogal 'prijzig'. Had bijna een korte 'opschroef' antenne besteld bij hem voor 19 euri ..... maar bij Halfords Arnhem (maxi bij de Witte prijzen hal) hing hij voor ..... € 7,99 ... !! Heb het ding overigens alweer teruggebracht want het signaal is bedroevend slecht.

Omdat mijn Z3 stationair slecht loopt, de 'how to' voor het reinigen van de 'Idle regulator valve' uitgevoerd. Dit heeft helaas niks opgeleverd en stationair loopt hij nog even beroerd. Overigens loopt de motor verder prima.

Volgende week maar eens een afspraak maken met 'Roodkapje' in Reeuwijk om hem te laten checken, want er zijn meer zaken waar ik vraagtekens bij heb .....

Groet, Teun

aangepast door Adept Z3
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.