Ga naar inhoud

Plaatwerk verwijderen 1999 Z3 prefacelift

Marnix Ehv

Aanbevolen berichten

Heb door steenslag schade/roest aan de onderste deel van de instap afdekplaat (skirt) onderdeel 41218398649

Hoe kan ik deze op eenvoudige wijze verwijderen om roest op onderplaat en hoekpunt goed te kunnen aanpakken.

Er zijn een aantal bevestigingen aan de onderkant, dat is geen probleem, op de plek van de deur ook niet.

Maar het lijkt er op dat ik de spatborden ook moet verwijderen om bij de andere bevestigings punten te komen.

Weet iemand een slimmere manier, vindt alle spatborden verwijderen wel veel om bij de plek des on hels te komen.

Als alles gelukt is zoek ik mogelijk nog een spuiter in regio Eindhoven.

aangepast door Marnix Ehv
Link naar reactie
  • Reacties 2
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

• 2 weken later...

Heb de binnenschermen er uit gehaald en het stukje plaatwerk onder de kieuwen Sierlijst bij de deur instap, achter spatbord aan de onderkant los gemaakt en in de deur opening. Toen dit allemaal los was heb ik de instapplaat die over de dorpel zit kunnen afnemen. Veel werk om dit onderdeel er af te kunnen halen. Er is een hoop troep zand bladeren etc in deze ruimte gekomen. Het zal een plaats zijn waar bij oudere Z3 vaak roest van binnenuit zal ontstaan. Een nieuwe instapplaats zal een gewild onderdeel worden in de nabije toekomst. Na behandeling van de roest plekken aan de binnenkant de delen weer terug geplaatst. Nu nog opzoek naar de bevestigings T stukjes om de sierstips weer te kunnen terug plaatsen,deze braken af bij demontage.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in