Ga naar inhoud

FF voorstellen en meteen een vraagje

Teknix

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik zit al een tijdje mee te kijken op dit forum en nu ook maar even voorstellen.

Ik ben Eddy en heb inmiddels mijn 2de Z3 alweer in bezit, was niet helemaal de planning dat ik er weer een zou nemen maar ach.....sommige dingen komen nu eenmaal op je pad.

Van een famillie lid heb ik deze over kunnen nemen, de auto had achterstallig onderhoud dus ik zag de uitdaging er wel in.

Het is een 1.8 uit 2000, dus de widebody.

Auto was helemaal standaard, op de wielen na, toen ik em kreeg. De auto heeft wat schoonheidsfoutjes en motorisch moet er ook nog iets gebeuren, mischien ga ik wel helemaal voor een engine swap en dan meteen voor een 6 cilinder of zelfs een V8. Toekomst plannen.........

Mijn vraag is: Wat is er allemaal onderling uitwisselbaar tussen bv een E36/E46/Z4 en de Z3? Onderstel bijvoorbeeld? Remmerij? Aandrijflijn?

Dit met het oog op de engine swap in de toekomst.

Plaatje bij het praatje:

Na een serieuze poetsbeurt, op de oude wielen.

1010881_10152507488779384_17206795952311

En hoe die er nu bij staat met de nieuwe wielen en rood witte achterlichten.

10362383_10152650954619384_5025462161182

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Waar ligt Leuwarden? :wink:

Welkom en veel plezier!

Klinkt wel apart, een 1.8 kopen en er dan een zwaardere motor in willen leggen, lijkt me altijd duurder en meer risico dan gelijk een widebody kopen (wat je nu hebt is een facelift) met de juiste motor. Maar als je graag knutselt is het misschien een mooie uitdaging. Er komen nog mooie dagen aan dus dan kun je lekker open rijden!

Link naar reactie

Mijn vraag is: Wat is er allemaal onderling uitwisselbaar tussen bv een E36/E46/Z4 en de Z3? Onderstel bijvoorbeeld? Remmerij? Aandrijflijn?

Bij http://bmwfans.info/parts-catalog/ kan je bij het aanklikken van onderdelen zien op welke modellen ze nog meer gebruikt worden. (dus onderdeelnummer specifiek; dat houdt niet in dat er niet meerdere onderdelen op passen).

Je achterste draagarmen zijn z3 specifiek (andere spoorbreedte), dus achterste aandrijfassen ook.

Let er op dat als je er een zwaardere motor inhangt, deze harder slijten. Een (bijv) 3.0 heeft dan ook zwaardere aandrijfassen (op hetzelfde diff, maar uitgerust met andere flensen)

Link naar reactie

Kan je vast en zeker 2 andere bmw z3's van kopen voor het geld van 1 engine swap. Van motor tot uitlaat, van remmen tot ophanging en van flywheel tot koppeling. Gewoon genieten van wat je nu al hebt, is al leuk genoeg;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in