Ga naar inhoud

Storing automaat

Berent-Beau

Aanbevolen berichten

Hallo forummers,

Vanavond de Z4 weer even gebruikt. Bij het starten ging er een geel lampje branden, rond gekarteld cirkeltje met een uitroepteken erin, tevens was in het schermpje eronder de keuzestand van de automaat niet meer zichtbaar.

Boekje erbij gehaald, storing automatische transmissie, u kunt verder rijden, maar uit veiligheid staat de auto in de 4e versnelling (werd niet bedoeld dat auto tot maximaal de 4e versnelling gaat?), raadpleeg een bmw servicepunt. Ik ben de garage uit gereden auto uitgezet, garagedeur dichtgemaakt, auto opnieuw gestart en weg storing :-)

Toch ben ik er niet gerust op, voor zover ik weet zijn de automaten betrouwbaar bij BMW, auto heeft slechts 95Dkm gereden, wat kan dit zijn? Misschien vervuiling en nu verstandig om de automaatolie te vervangen of een sensor die niet lekker meedoet?

Wellicht dat de storing opgeslagen is, maar de dealer zit niet om de hoek en daarbij ga ik normaliter pas naar een dealer als de storing permanent is (stuk makkelijker zoeken). Ben benieuwd of jullie vanuit jullie ervaring misschien een idee hebben. Met de zoekfunctie heb ik geen automaatstoringen gevonden.

Groeten,

Berent-Beau

Link naar reactie

Oeps, toch niet helemaal goed gezocht... Via Google gezocht en raad eens waar ik op uitkom? Dit geweldige forum!

Rusty dog heeft een vergelijkbaar probleem gehad en bleek de positieschakelaar van de transmissie te zijn:

https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/10700-automatische-transmissie/

Ik wacht even af, wanneer de storing zich weer voor doet, ik houd jullie op de hoogte. Tips en ervaringen blijven altijd welkom!

Link naar reactie

en anders even overleggen met Herr joerg Sagert bij ZF in dusseldorf zowiezo goeiekoper als de dealer en zij weten alles van die bakken.

zij raden aan om de olie en filter te vervangen tussen de 80 en 120dkm.

een servicebeurt kost rond de €450

Link naar reactie

Tandwieltje Aha nu lees ik dat gekartelde cirkeltje heel anders :P

Zou je het zelf kunnen dan scheelt het misschien wel een bom duiten dan als je het moet laten doen ;)

Dank je lightning, eeeeuh, aangezien ik moeite heb om een gekarteld cirkeltje van een tandwieltje te onderscheiden lijkt het me niet verstandig om zelf de positieschakelaar te vervangen...

Sandere bedankt voor je tip in Düsseldorf! Dat is voor mij dichtbij en kan mijn auto daar prima een keer droppen. Overigens als olie vervangen wordt aangeraden tussen de 80 en 120 Dkm, dan gaat mijn voorkeur voor de 120Dkm... Kan ik nog even sparen.

Bedankt voor jullie tips!

• Like 1
Link naar reactie

Als je zover bent is het handig om een afspraak te maken en dan de dag ervoor alvast aan te komen,overnbachting in een hotelletje vlakbij.

dan is de bak nog relatief koud als je bij ZF aankomt en hoeven zij niet te wachten tot de bak is afgekoeld voor ze kunnen beginnen.

op zich kun je erop wachten ze halen je er zelfs halverwege bij om even te kijken wat ze aan het doen zijn.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in