Ga naar inhoud

Welke accu? (Z4 E85)


glnk

Aanbevolen berichten

  • Reacties 81
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Accu plaatsen zodra je weer gaat rijden joh,inleren zeker niet nodig,en als je denkt een 80ah te willen hebben dan doe je dat toch !

de dynamo maakt het geen bal uit hoor die meet alleen de klemspanning en de regelaar regelt daar op af.

De e89 heeft inderdaad een ander soort laadregelaar die is wat slimmer en houd rekening met de toestand van de accu.

 

 

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Ik moet er ook aan geloven, accu stuk.  ik denk dat er sluiting in de accu zit want m'n alarm ging af! Weet trouwens iemand hoe je het alarm kunt uitschakelen tijdens of na een stroomonderbreking?

Volgens mij is het al een oudje, kan helaas geen datum en of jaartal vinden. Het zal toch niet nog steeds de originele zijn!?

 

mvkzn8.jpg

aangepast door Veloce
Link naar reactie
4 uur geleden zei sandere39:

Ja hallo, misschien kun je zelf ook nog iets doen?

 

Of moet ik m er het liefst nog in zetten ook?

 

Gewoon ffe op een accusite kijken en een 77ah varta kiezen.

 

Dat vroeg ik niet.

Ik dacht dat je antwoord had op mn vraag over het alarm.

Link naar reactie
37 minuten geleden zei Veloce:

 

Dat vroeg ik niet.

Ik dacht dat je antwoord had op mn vraag over het alarm.

Nee klopt maar zo kwam t wel over,

de vraag over t alarm lees ik als terloops en als ik geen antwoord weet zeg ik daar niets op.

 

En daarna "dus" zeggen maakt t niet duidelijker.

 

Waarom wil je t alarm eigenlijk uit kunnen schakelen? omdat t continue afgaat bij een lege accu?

 

Link naar reactie

Onderstaande onderdelen zijn geschikt voor het door u geselecteerde voertuig.

aangepast door wilhelmus
Link naar reactie
1 uur geleden zei sandere39:

En daarna "dus" zeggen maakt t niet duidelijker.

 

Waarom wil je t alarm eigenlijk uit kunnen schakelen? omdat t continue afgaat bij een lege accu?

 

 

Nee klopt maar alleen Vartaaaaaa  roepen ...........ook niet echt............dus.

 

Maakt niet uit :default_3:

 

Ik wilde het alarm uitschakelen omdat het niet leuk is als je met je hoofd in de kofferbak zit om de accu los te koppelen.

Op het moment dat ik mn contaktsleutel omdraaide onstond er waarschijnlijk sluiting in de accu waardoor het alarm afging, Dit was de tweede keer al, na de eerste keer had ik de Ctek lader er opgezet maar vertrouwde het al niet omdat ik de accu hoorde (heel zacht borrelend geluid)

Daags daarna ging het alarm dus weer af en wist niet hoe ik het uit kon schakelen, normaal kan dit door de contactsleutel in het portier te steken las ik in het boekje, maar in dit geval niet. Over mijn situatie met stroomonderbreking kan ik niets vinden.

Link naar reactie

Zo snel mogelijk de accu vervangen dus. Oordoppies in. Heb je geen andere accu die je even tijdelijk erin kan leggen misschien? 

 

Met die auto alarmen is juist dat ze niet makkelijk te omzeilen zijn. En aangezien er nogal veel soorten alarmen zijn, is het ook lastig advies geven in deze. 

Link naar reactie

Wat bij mij het geval was toen ik de accu losgekoppeld had van de auto, was dat de auto nog op slot was, en dat daardoor het alarm afging. Na het opnieuw aansluiten van de accu, het uitschakelen van het alarm en het ontgrendelen van de auto heb ik toen de accu opnieuw losgehaald, ditmaal zonder het alarm af te laten gaan.

Link naar reactie
12 uur geleden zei Veloce:

 

 

 

Maakt niet uit :default_3:

 

 

Nou maakt wel uit (een beetje) nu is er een misverstand door samenloop van omstandigheden.

 

Ik was ook een beetje vooringenomen doordat je je opmerking maakt in een Welke accu?? topic .

 

Als een accu borrelt bij opladen dan hoor je het ontsnappen van gas (erg explosief trouwens) wat op zich vrij normaal is ,het word /is en probleem als je merkt dat een accu bij belasting in bv 1 of twee cellen gaat borrelen dan kun je uitgaan van sluiting.

 

Misschien kun dit proberen:

Starkabels erbij.. nieuwe accu,oorkappen 😁.

Nieuwe accu bij de oude in de buurt , oude zover mogelijk losmaken, startkabels aan beide aansluiten even geduld ,alarm afzetten.

Oude accu verder losmaken en omwisselen met de nieuwe al dan niet aan elkaar verbonden laten via de startkabels ,afmonteren .

aangepast door sandere39
Link naar reactie

Oordoppen had ik idd ingedaan! 

 

Zal het als het ooit nog voor komt op die manier proberen. Uiteindelijk zal het alarm ook wel een keer stoppen. Ik neem aan dat er een extra stroomvoorziening, battery oid in de auro zit die het alarm nog een tijdje laat werken?

 

De accu stond te borrelen en was ook iets warmer dan normaal dus maar snel de Ctek eraf gehaald. Alles wijst toch op sluiting, terwijk ik hem vorige maand nog een aantal dagen aan de lader heb gehad. Gelukkig geen ernstige problemen hoor, de Z4 is nu geschorst omdat ik hem s’winters toch niet gebruik en zal maart/april een nieuwe bestellen bij de accudienst.nl want daar heb ik prima ervaring mee.

Het zal zeker een Varta worden type E44 kost op dit moment 109 euro zag ik. 

Link naar reactie

Je kan je alarm volgens mij uitschakelen door 2x op de slot knop van je sleutel te drukken.

 

Ik zou vooral even kijken naar wat de maten zijn van je huidige accu. De accubak van de z4 kan namelijk 3 accumaten aan mbv verschillende inzetstukjes. De verschillende inzetstukjes variëren de lengte van de accu.

Ik gok dat jouw accu 278x175x190mm is.

(mijn accu was af fabriek trouwens 315x175x190mm / 80ah; ik denk dat bmw de zwaarte van de accu afstemt op het aantal opties (vooral multimedia opties) af fabriek)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator
23 uur geleden zei Veloce:

Het zal zeker een Varta worden type E44 kost op dit moment 109 euro zag ik. 

 

Het kan  nog goedkoper; zie hier: EUR 97,90 + EUR 5 verzendkosten = voor EUR 102,90 op je stoep. Da's toch weer een frites speciaal, een frikandel en een softijsje verdiend. 🙂

 

Ik heb daar zelf ongeveer twee jaar geleden de Varta E39 gekocht. Dat is een 70 Ah AGM versie. (zie in ditzeldfe draadje wat meer naar boven over waarom). Die kost dan wel weer een aantal snackjes extra ten opzichte van de E44 ...

Link naar reactie

Kijk daar houden wij Zeeuwen van, nog goeiekoper bij de www.accumegastore.nl bedankt. 

 

Klopt Guido de mijne meet 280x175x190 en ik denk dat je wel een punt hebt met de uitvoering van de auto, zo heb ik bv geen klapscherm (multimedia?) in het dashboard van mn 3.0. Maar dan zou je het moeten vergelijk met andere 3.0’s.

 

aangepast door Veloce
Link naar reactie
3 uur geleden zei sandere39:

Hoe dat zo, de dynamo is er toch om alle verbruik bij te sloffen?

 

Ik zou geen andere reden weten. Je ziet die lichtere (70ah) accus in zowel de 2,5 liters als in de 3 liters (dit is ook een 3 liter).. Dus de motor an sich heeft genoeg aan de startcapaciteit van de middelste accu.

Wellicht anticiperen ze op multimediaverbruik terwijl de auto stil staat?

Het enige wat ik kan zeggen is dat in de mijne de grootste accu zat (80ah) en mijn auto heeft geloof ik alle opties wat dat betreft. (maar ik rij momenteel met de kleinste accu vanwege het gewicht :wink: )

 

Ze stellen de dynamo overigens niet af op de optieuitrusting (maar de verschillende motorenfamilies hebben wel verschillende dynamos uiteraard)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ik snap wat je bedoelt ,maar bij mijn weten is het zo dat de accu werkt als startmedium en buffer voor alle andere verbruik maar de dynamo zorgt voor alle stroom die verbruikt word (tijdens het rijden) Daarom worden die dynamo,s ook steeds groter qua capaciteit vroegah was er op een 2 liter uitvoering misschien een 35 ah dynamo,tegenwoordig zit er zomaar 100 ah laadvermogen gemonteerd.afhankelijk ven het uitrusting niveau.

Ga maar na ,electrische ramen,stoelen,navi,multimedia,enz enz.

Misschien dat de driving dynamics van bv de e89 ook nog  van invloed is op dit laadvermogen ,de mijne heeft iets van 170 ah aan laadvermogen en neemt genoegen met een 77ah accu.

 

Had jij niet een optima accu? of een andere die qua gewicht nog lichter is dan anderen?

aangepast door sandere39
Link naar reactie

Ik heb een kleine varta agm (60ah geloof ik). Die is krachtig genoeg voor de koude start. Wel merk ik dat hij behoorlijk zwakker wordt na 2-3 weken stilstand als het koud is.

 

Betreffende de accugrootte: ik heb er geen andere verklaring voor waarom bmw anders soms in een 3.0 een 80ah monteert en andere keren weer een 70Ah. Als we jouw theorie volgen zou dat niet moeten gebeuren.

Wellicht anticiperen ze op fileverkeer en kan wellicht de dynamo bij files niet helemaal het gevraagde vermogen bijbenen. Een dynamo heeft welliswaar een spanningsregelaar, maar geen vermogensregelaar. Het potentieel afgegeven vermogen is nog steeds afhankelijk van het toerental.

Of het is een verhaal van benodigde piekvermogens (bij extreme audioinstallaties worden ook grote condensatoren gemonteerd)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.