Ga naar inhoud

Raam-naad lek, dak of plak?

Karelhuis

Aanbevolen berichten

Hallo forumleden,

Na zonneschijn komt regen in Nederland en nu blijkt dat het hemelwater via het raampje naar binnen komt.

Uiteraard gezocht op het forum maar nog niet helemaal het juiste antwoord kunnen vinden. De naad laat los onder het harde zwarte stuk plastic van het achter raam.

Had al contact gehad met een cabrio service bedrijf in het Noorden van het land, ze adviseren een nieuw dak. Het materiaal zou krimpen en niet meer te herstellen. Je kan het omhoogstaandedak randje (zie foto) wel terug drukken maar ik merk zelf dat het inderdaad te kort is en niet meer blijft zitten. De term kit kwam voorbij …….. Maar omdat ik ooit met PUR een gat in de auto heb gedicht en zo doende ook niet meer mijn pedalen kon gebruiken (pur zakte naar het interieur) ben ik wat voorzichtig geworden en wou eerst jullie de experts vragen. Is dit op een alternatieve manier te redden of is een ander dak echt de enige oplossing?

53e8927461e07-foto_1.JPG53e892a54768d-foto_2.JPG

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste Hoffr02

Zag inderdaad al de pdf met hoe je een raam moet vervangen. Weet jij hoe dat zit? Als je een raam koopt zit daar dan weer dubbelzijdig tape op ? Anders kan ik hem er beter uit ritsen en zelf tape op zetten.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Er zijn allerlei soorten rubbers te koop, ik moet zelf ook aan een andere ruit, bij mij is het hele rubber weg. Ik zal ook eens neuzen , misschien een breder rubber op de ruit plakken die de krimp meer opvangt. Wordt vervolgd......

Vervolg, ik had vandaag contact met een mede ztter omtrent kit voor de proppen in de A- stijl en wat aan rubbers daarop aansluit. Ik ga dat spul ook proberen, misschien is dat ook wel geschikt om de aansluitruimte te vullen van de kaprand onder het raamrubber. Daarnaast heeft een andere zetter weer een dik soort vaseline smeersel tegen inlekken langs bovenranden.

aangepast door .cornelis.
Link naar reactie

Ik heb de naden en rubbers gesmeerd met loctite 8104

Officieel een smeermiddel maar werkt ook als soort vaseline alleen dan veel dikker..

Tot op vandaag is het droog binnen

Of toch opknappen dat ruitje achter? http://www.adkusters.dsmynas.com/Website%20mynas/BMW%20Z3%20handleidingen/Z3%20how%20to%20-%20Softtop%20naden%20bij%20raam%20los.pdf

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Je kunt de stof met een spateltje of creditcard achtig iets weer onder het randje schuiven

en als je dan meteen met een kit/lijm spuitje er achter aan gaat blijft het nog zitten ook.

Als je toch een nieuw dakje of ruitje nodig mocht hebben, kijk eens op Memelink

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in