Ga naar inhoud

seatbelt guides


napoje

Aanbevolen berichten

Ik heb van het weekend twee sportstoelen ingebouwd ter vervanging van mijn "standaard" stoelen. Maar die komen uit een coupe. En daar zitten geen gordelgeleiders op. Nu heb ik die bij bmw besteld maar zou niet weten hoe die erop moeten. Moet de leren hoes eraf? iemand ervaring hiermee?

Thnx alvast

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

gewoon schroeven op/in het frame? :lmao:

Zal niet gaan. Zitten geen schroeven voor bij mijne. Moet waarchijnlijk een plaatje achter het leer . Daarover aan de andere kant de geleider. kan je trouwens die "rugplaat" gewoon van de stoel halen?

Link naar reactie

Ik heb pas een nieuwe geplaatst. Als je het officieel wilt doen moet echt de hele bekleding er afgehaald worden.

Aan de gesp zitten twee ronde pennen die door het leer aan de zijkant van de stoel wordt gestoken waarna aan de binnenzijde een stripje wordt geplaatst, welke vervolgens geklemd wordt door een speciaal ringetje.

Ik heb het anders gedaan. Ik heb alleen de rugleuning los getrokken en twee verzonken gaten M3 in de gesp geboord . Daarna 2 stripjes 6x4x15 mm gemaakt en aan de binnenzijde gemonteerd met een gat M3 voor de zwarte !! verzonken kopschroef. Dit heb ik zo gedaan want bij de bovenste pen van de gesp kan je niet bij komen, die zit boven in de hoofdsteun.

Als je in TIS of ETK kijkt zie je de onderdelen en wordt het duidelijker. Oh ja, zo'n gesp kost € 14,91. En als je het laat doen €150 !!

Voor vragen weten jullie me te vinden....

IMG_0014.JPG

Link naar reactie
Ik heb pas een nieuwe geplaatst, als je het officieel wil doen moet echt de hele bekleding er af, de gesp gaat door het leer aan de gesp zitten twee ronde pennen

die door een stripje worden gestoken die dan geklempt worden door een speciaal ringetje, ik heb het anders gedaan alleen de rugleuning los getrokken, twee verzonken gaten geboord M3 in de gesp .

En twee stripjes 6x4x15 mm gemaakt met een gat M3 voor de verzonken kop schroef, want bij de bovenste pen van de gesp kom je nooit bij dat is bijna bij de hoofdsteun.

Als je in tis of etk kijkt zie je de onderdelen en wordt het duidelijker.

precies wat ik dacht! ze hoeven dus niet op het frame vastgemaakt te worden?

Link naar reactie
Voel je ook geen moertjes ofzo door het leer heen?

Ennuh... :lmao: :lmao:

Je kunt trouwens niet de linker stoel aan de rechterkant plaatsen, misschien dat daar de fout zit? En dat aan de andere kant een ingebouwd plaatje zit?

nee hoor sledge, ik zie er wel dom uit maar ben het niet. gaat een beetje lastig met je gordels he...

Link naar reactie

Aaargh, dat vind ik één van de slechtste systemen van de Z3.. :lol: Ik moest een keer de bijrijdersstoel naar voren halen, deed dat met de knop uiteraard en op een of andere manier zat de gordel in die @#$klem vast. Dit zag ik niet maar de hele geleider scheurde uit de stoel. ;) Reparatie zou ongeveer € 1200,- kosten voor een compleet nieuwe bekleding en geleider. Ja daaag. :D

Ik heb de auto toen maar verkocht en een andere aangeschaft :lol:

Link naar reactie
Aaargh, dat vind ik één van de slechtste systemen van de Z3.. :lol: Ik moest een keer de bijrijdersstoel naar voren halen, deed dat met de knop uiteraard en op een of andere manier zat de gordel in die @#$klem vast. Dit zag ik niet maar de hele geleider scheurde uit de stoel. :D Reparatie zou ongeveer € 1200,- kosten voor een compleet nieuwe bekleding en geleider. Ja daaag. :lol:

Ik heb de auto toen maar verkocht en een andere aangeschaft :lol:

Dat is inderdaad goedkoper dan €1200 :lol::lol: ;) F ;) ck the moneyyyyy!!!

Link naar reactie
Aaargh, dat vind ik één van de slechtste systemen van de Z3.. ;) Ik moest een keer de bijrijdersstoel naar voren halen, deed dat met de knop uiteraard en op een of andere manier zat de gordel in die @#$klem vast. Dit zag ik niet maar de hele geleider scheurde uit de stoel. :blush: Reparatie zou ongeveer € 1200,- kosten voor een compleet nieuwe bekleding en geleider. Ja daaag. :foto:

Ik heb de auto toen maar verkocht en een andere aangeschaft :D

zat ie eigenlijk vast aan het frame of los in het leer ????

Link naar reactie

Hij zat vast in het frame denk ik, want het boog zich eruit in plaats van compleet los te trekken. Niet normaal wat een kracht dat motertje heeft om de stoel vooruit te zetten. Waarschijnlijk is er iets aan het frame dan ook wel verbogen. Het leer scheurt in ieder geval wel snel uit omdat er een stuk van de geleider onder het leer zit. Na de mishap hingen twee stukken van de geleider 'op haf zeven' aan de stoel :blush: Daarom was de reparatie ook kostbaar: als ze het leer gingen naaien dan was het risico erg groot adt het toch weer kapot ging als de geleider eronder gefrummeld moet worden. Ik moest of dat risico accepteren met een kans op een goedkopere reparatie of niets. Kans was 50-50. Toch maar niet dus...

Link naar reactie
Aaargh, dat vind ik één van de slechtste systemen van de Z3.. B)  Ik moest een keer de bijrijdersstoel naar voren halen, deed dat met de knop uiteraard en op een of andere manier zat de gordel in die @#$klem vast. Dit zag ik niet maar de hele geleider scheurde uit de stoel.  :lol:  Reparatie zou ongeveer € 1200,- kosten voor een compleet nieuwe bekleding en geleider. Ja daaag. B)

Ik heb de auto toen maar verkocht en een andere aangeschaft  :D

zat ie eigenlijk vast aan het frame of los in het leer ????

Hij zit enkel en alleen aan het leer vast.

Link naar reactie
Aaargh, dat vind ik één van de slechtste systemen van de Z3.. B)  Ik moest een keer de bijrijdersstoel naar voren halen, deed dat met de knop uiteraard en op een of andere manier zat de gordel in die @#$klem vast. Dit zag ik niet maar de hele geleider scheurde uit de stoel.  :lol:  Reparatie zou ongeveer € 1200,- kosten voor een compleet nieuwe bekleding en geleider. Ja daaag. B)

Ik heb de auto toen maar verkocht en een andere aangeschaft  :D

zat ie eigenlijk vast aan het frame of los in het leer ????

Hij zit enkel en alleen aan het leer vast.

mooi aad, moeten toch die hoezen eraf.

Link naar reactie

Napoje,

Ik blijf graag op de hoogte hoe e.e.a. gaat daar ik 2 weken geleden wilde laten zien hoe slecht de gordelspanners werkte en ik hierbij de guide doormidden brak :lol: Toen dacht ik nog wat kan zo'n guide kosten maar nu ik dit alles lees baal ik wel

Gr.

Link naar reactie
Napoje,

Ik blijf graag op de hoogte hoe e.e.a. gaat daar ik 2 weken geleden wilde laten zien hoe slecht de gordelspanners werkte en ik hierbij de guide doormidden brak :lol: Toen dacht ik nog wat kan zo'n guide kosten maar nu ik dit alles lees baal ik wel

Gr.

hier alvast een stukje tekst dat ik van een forum gegierd heb B)

LEFT SEAT BELT GUIDE SCHWARZ 52108410505

RIGHT SEAT BELT GUIDE SCHWARZ 52108410506

If you're hell bent on removing them in order to patch the holes, then, you have to remove the whole seat back covering, (assuming sport seats) It is prolly a lot easier to remove the seats (search archives) then you have to pop off the 2 black buttons at the base of the back of each seat (use door panel tool, reuseable) then pull plastic panel straight up, you have to un do the seat position cutoff switch (yellow strap, which involves popping out the clear, keepers, and with a pair of dykes, CAREFULLY pull th eplastic pins out of the expanding insert (keep for reuse), then unzip cover and unhook front bottom panle from rear bottom panel, then working from the bottom, fold back the cover and cut the 3 hog rings on th efirst listing, then keep folding up to the next listing and cut 3 more hog rings. The next section has velcro on the edges thet you have to seapate to get to the head rest hog rins and cut those. The belt guide is held in place by two press on 1 way friction nuts that you can cut withgood sharp dykes. Now you have to patch the holes. Personally, I'd just leave them on and unused. But if you are going to remove them, then I would get a good leather repair place to just cover the area with a matching patch from seam to seam. By bringing them the seat cover you will get a very nice looking job. There is no stress on that area, so if your leather is smooth black nappa, you could patch it with say a leather repair kit like leatherique, but that area is SO visible, I'd opt for the patch. Hope this helps.

I just noticed that the seat belt guide (the black plastic piece that the belt passes through) on my driver's seat is broken. Does anybody have any experience replacing one of these? I can't figure out how it is mounted.

-----------------

This is a hacker fix. So I'd be interested in the "legit" solution too....

My passenger side guide was cracked down the middle when a friend who weighs 350 thought he would pull himself out of the seat by grabbing on it. It was cracked in half behind where the belt would usually be. As a result, I could rotate each guide "finger" seperately.

In looking at the seat, it appeared to me that the guide is attached from within the seat and therefore not removable. I don't know this for a fact but that's how it appears.

I carefully glued it with epoxy. The results cannot be seen unless you are really looking closely for them. The mating surface for the two pieces is quite small and thin, so I added a little bit of plastic underneath. I taped the pieces of the guide in place while the epoxy set using shipping tape that I laid across the seat. (It was hard to get stuff to stay lined up right). Any epoxy that got on the leather was wiped off quickly.

It looks good and is holding up fine. I tell people not to grab on it to get out of the car.

YMMV. Post a pic so we can see where it's broken..

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.