Ga naar inhoud

In de ochtend koud starten en schokkend lopen (1.8)

prensesq

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ik rij een zzz 1.8, sinds een anderhalve week heb ik problemen als ik in de ochtend de auto koud start.

Het lijkt alsof deze dan eerst op drie cilinders loopt, en tevens erg onregelmatig.

Bij wat gas geven en 5 min lopen lost het probleem zichzelf op.

Wel constateer ik dat bij het starten er eerst een sterke benzinegeur heerst achter bij de uitlaat van de auto.

De auto heeft net een twee maand geleden een kleine beurt gehad en zaken als bougies, luchtfilter, olie en oliefilter vervangen.

Zelf heb ik twee maand geleden de disa unit vervangen omdat ik een klapperend geluid had wat met deze vervanging was opgelost.

Is er iemand die mij een beetje kan adviseren in welke richting ik moet zoeken om dit problemen op te mogen lossen.

Ik stel al jullie hulp enorm op prijs!!

Groet,

Peter

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ik kan aan de volgende dingen denken:

• vacuümlek: controleer de slangen aan inlaatzijde op scheuren/beschadigingen. Dit heb ik laatst zelf (met een 2.8) aan de hand gehad, jouw symptomen komen overeen met de problemen die ik toen had...
  • stationairregelklep vuil: deze hebben de neiging na verloop van tijd te vervuilen, waardoor ze niet meer optimaal werken. Demonteren en schoonmaken met bijvoorbeeld WD40 biedt soelaas.
  • een haperende sensor (krukas meest waarschijnlijk): uitlezen van je auto zou een foutcode moeten geven
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Het euvel is gevonden!

Het bleek een lekke koppakking te zijn en lekte op de vierde cilinder, iets wat Ruud mij ook heel stellig wist te vertellen via de telefoon.

Inmiddels de auto laten repareren en preventief maar allerlei zaken van het koelsysteem aangepakt, zoals waterpomp, thermostaat etc.

De kop verkeerde gelukkig in een hele goede staat en hoefde niets aan de gebeuren op het afvlakken na.

Op dit topic mag een slotje en wil iedereen bedanken voor het meedenken en de gekregen adviezen.

Gr. Peter

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.