Ga naar inhoud

stuiterende knikkers


avdb

Aanbevolen berichten

Sinds een aantal maanden merk ik een raar knikkerend geluid bij het rijden.

Hij doet dit niet met koude motor, alleen als hij warm is. Ik denk niet dat het de motor is

want als je stilstaat en je geeft gas hoor je niets.

Het viel mij heel lang niet op want als je met de kap en ramen dicht rijdt hoor je het niet, alleen met ramen open.

Ik was al even bij Ruud langs geweest afgelopen zaterdag maar hij was niet aanwezig.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn ?

Oja, het is een 2.2 met automaat.

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

als de motor pingelt moet je dat toch merken, dan loopt hij toch niet mooi meer.

Volgens het linkje gebeurt het bij laag toerental, maar ik hoor de knikkers juist als hij wat harder draait

Als ik stilsta en ik geef gas hoor je het niet, alleen als hij rijdt en dan eigenlijk vanaf de tweede versnelling

- na wat diverse andere forums te hebben doorzocht kom ik inderdaad steeds vaker het geluid van rammelende knikkers tegen als men het over pingelen heeft.

aangepast door avdb
Link naar reactie

Bij mij was het opgelost met 6 nieuwe bougies. :sCo_chinscratch:

Het was inderdaad alleen te horen onder belasting, stilstaand gas geven gaf dat geluid niet.

aangepast door nick wood
Link naar reactie

bedankt voor jullie reacties,

Ik ga BP ulitimate 98 tanken en de bougies vervangen.

Dat zijn de kortste klappen want ik moet er binnenkort mee op vakantie.

Link naar reactie

Een Z3 6-cylinder is afgestemd op RON98, hij lust RON95 wel maar loopt dan minder goed en levert minder vermogen. Dus altijd Super Plus RON 98 (of hoger) tanken. Ik tank altijd Aral Ultimate 102 en dat bevalt me erg goed, hangt lekker aan het gas, maakt minder herrie en is ook nog eens zuiniger (ja, ja die discussies ken ik wel en die hoeven niet meer voorbij te komen!).

Als je dan toch de bougies gaat vervangen neem dan NGK V-Line Nr.30 (BKR6EQUP). Gaan 60.000km mee en hebben 4 zijpolen en een centrale pool.

En... een fijne vakantie ondanks dat je 'moet'.

Link naar reactie

Heb vandaag al bougies besteld dus overnemen gaat niet meer lukken.

Hoop ze er morgen in te kunnen zetten, ik heb ze er wel even uit gehad om te zien hoe ze er uit zagen, de voorste was zwart, de rest grijs/bruin.

Heb wel tank leeggezogen en ultimate 98 getankt maar dat maakt geen verschil.

( Misschien moet ik mij afvragen of het wel pingelen is. )

Link naar reactie

ik heb nog een set gloednieuwe ngk,s liggen van het juiste type interesse?

Ik ben geinteresseerd. Je krijgt een PB.

aangepast door Emi
  • Like 1
Link naar reactie

Als er eentje zwart is dan is er iets niet goed en loopt ie misschien op vijf poten. Geen pingelen dus. Ik denk dat nieuwe bougies vast helpen tenzij er iets mis is met de inspuiting in die ene cylinder. Ben benieuwd hoe het verhaal verder afloopt.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Na een weekje op Ultimate 98 van BP en andere bougies te hebben gereden is het pingelgeluid weg.

Tevens is mijn Motormanagement lampje niet meer gaan branden ( anders om de 100 km aan)

Probleem lijkt opgelost

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.