Ga naar inhoud

Antennehouder brokkelt af...

IBMW

Aanbevolen berichten

Van de antenne houder is de ring die direct tegen de lak zit deels weg door uitdrogen van het rubber. Ik wil dit repareren maar betekent dit een compleet nieuwe houder? Of is het deel aan de "buitenkant" apart te vervangen? Wie weet raad? Dank alvast en groet Martin

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik lees de PDF even door en het lijkt mij dat het hier een voetje voor een pre-facelift betreft? Het ringetje bij mijn Z3 zit niet "schuin" maar recht t.o.v. het grotere rubber deel.

Dan heb ik kennelijk een ander artikelnummer nodig?

Link naar reactie

Gek, ik heb ook een PFL uit 1998. Voer ik in RealOEM mijn VIN nummer in (laatste 7 karakters) dan krijg ik toch echt het artikelnummer wat ik heb opgegeven en niet het nummer dat PIMGMX opgeeft. Dat nummer wordt dan niet vermeld in de onderdelenlijst bij de getoonde tekening.

Trouwens de tule is bij mij toch echt schuin.

Maar mogelijk heb jij de FL uitvoering.

Dus het advies is: het VIN nummer van jouw Z in voeren en kijken waarmee RealOEM komt.

aangepast door Zetter
Link naar reactie

...ik heb ook een PFL uit 1998. Voer ik in RealOEM mijn VIN nummer in (laatste 7 karakters) dan krijg ik toch echt het artikelnummer wat ik heb opgegeven...

Het lijkt erop dat het 'kantelpunt' voor de onderdeelnummers ergens in 1999 was.

Wat rondzoeken op onderdeelnummer 65218411562. leverde dit op: "the aerial grommet for the aerial fitted to BMW Z3 Roadster and Coupe models manufactured from April 1999 to 2002 including 1.8, 1.9, 2.00, 2.8, 3.0 and 3.2 models".

Als de plaatjes op realoem kloppen zou 't me niks verbazen als 'tzelfde onderdeel twee verschillende nummers heeft.

aangepast door pimgmx
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Heb de tule/grommet bij de dealer gehaald en vandaag de oude verwijderd en de nieuwe gemonteerd. Het verwijderen gedaan volgens het "ad k" documentje waarbij je met een schroevendraaier de tule eruit steekt. De nieuwe kreeg ik er op de beschreven wijze niet in en was bang dat ik het ding kapot zou steken. Heb toen eerst de antenne aan de binnenkant laten zakken,de tule vervolgens heel simpel in het gat geklikt en erna de antenne er weer van binnen uit doorheen gestoken. Veel simpeler lijkt mij en ook geen kans op beschadigen van tule en lak omdat je geen schroevenendraaier o.i.d. meer nodig hebt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in