Ga naar inhoud

BMW Z3 1.9 uit 1998 107.000 km start niet meer

berg144

Aanbevolen berichten

BMW Z3 1.9 uit 1998 start niet meer.

Vorige week op de terug weg uit Zuid-Limburg begon mijn Z3 minder goed te rijden om de kilometer een beetje inhouden, dus snel van de snelweg af en op de afrit van het benzinestation sloeg de Z3 af. Op de parkeerplaats tot stilstand gekomen startte de Z3 niet meer. ANWB gebeld en kon er niets meer aan doen dan afslepen.

Z3 naar Zoetermeer laten afslepen en naar een plaatselijke vakgarage laten brengen.

Monteur is begonnen met uitlezen foutcodes, krukaspositiesensor was de boosdoener en vervangen maar straten ho maar. Weer foutcodes uitgelezen en de nokkenassensor vervangen maar starten ho maar.

Toevallig kwam er een BMW monteur langs en constateerde dat twee bougie wel er matig vonkte, kan dus alleen nog maar de bobine zijn. Ook deze besteld en vervangen maar starten ho maar.

Vakgarage heeft de moed opgegeven en ik heb de Z3 naar Ruud in Reeuwijk laten afslepen.

Tot nu toe €530 (waarvan €90 voor het vervoeren naar Reeuwijk) verder en geen rijdende Z3. Afwachten van Ruud vinden kan.

Ben wel een beetje teleur gesteld in de "vak"garage en de Duitse degelijkheid……………..Ik heb de Z3 altijd goed behandeld en bereden, in de winter netjes in een warme garage gestald.

Wordt vervolgd.

aangepast door berg144
Link naar reactie
  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

• Administrator

Ik zou met name teleurgesteld zijn in die "vak"garage. Een probleempje op zijn tijd heeft iedere auto wel, ook een BMW. Nou ja, Ruud komt er vast wel uit. :thumbs_up:

Link naar reactie

Lullig dattie het nog niet doet, maar als die vakgarage sensors en bobines vervangen heeft die storing veroorzaakten, kun je niet zeggen dat het voor niets is geweest :nono: . Nu hebben wij allemaal veel vertrouwen in Ruud :idea2: , dus we verwachten binnenkort een positieve afsluiting van deze domper.

Link naar reactie

^ Dat er onderdelen zijn vervangen begrijp ik maar om dan iemand naar huis te sturen en de moed op te geven...... Haal dan de onderdelen er weer af en bereken dan wat uurloon, zo deden wij dat vroeger ook in de garage. (long long time ago) :lol:

Link naar reactie

Gaat ook niet meer starten ook.....................

Ruud belde net, stuk uit het impuls-tandwieltje wat vast zit aan de krukas (is een geheel met de krukas) afgebroken!!!!!

Deze zorgt voor de impuls voor BDP en heeft er nu meerdere.

Jeetje heb ik nu weer, dacht een Z3 te kopen met weinig kilometers en weinig eigenaren maar dat zegt ook niet alles.

Zelf vorig jaar van twee eigenaar gekocht met een km stand van 105.500 staat nu op 107.00 dure,dure kilometers.

Ruud gaat de mogelijkheden bekijken maar zal voor mij waarschijnlijk afscheid moeten nemen i.v.m. verwachte kosten.

Ik heb in de loop van de tijd heel wat merken auto gehad en inderdaad nog nooit zoiets meegemaakt.

Zelf met met Alfa 156 niet en deze staat bekend hoor..............300.000 km zonder enig probleem.

aangepast door berg144
Link naar reactie
  • Administrator

Aanschaf van een ruilmotor hoeft je de kop niet te kosten (pun intended). Is aanschaf ruilmotor + kosten inbouw niet minder dan de dagwaarde van je Z3?

Link naar reactie

Denk dat een andere complete cilinderkop al genoeg is.

Als het krukastandwiel de geest heeft gegeven gaat het juist om het onderblok, toch?

Een 1900-ruilmotor is qua kosten te overzien, maar de 'transplantatie' levert nogal wat uren met bijbehorende kosten op....

Link naar reactie

Is er geen mogelijkheid om zoals 2.5si als zei een ruilmotor te zoeken, er staan de laatste tijd redelijk veel z3's voor onderdelen op mp zal er vast wel een met een goed 1.9 blok zijn.

Link naar reactie

Nu dat is balen, maar ja kan gebeuren met een 'oude' auto, ik snap het maar ik zou hem lekker laten repareren, maar ja dat is makkelijk gezegd....

Link naar reactie

Was gewoon economische totalloss, kan er nog meer geld in pompen maar waar houdt het op.

Ben er al een klein vermogen aan kwijt geweest. Moet ergens je grenzen stellen.

Ik denk ook dat een aantal mensenniet weet wat hun Z3 waardt is, wordt vaak overschat (kijk maar eens naar de verzekerings dagwaarde)

Schik niet.........

En over oude auto's gesproken, ik heb ze ouder gehad (1975 enz.) maar nog nooit zulke kwaaltjes (lees fabriekfouten in het ontwerp) gehad.

aangepast door berg144
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in