Ga naar inhoud

Gestolen Z4 3.0 "Eisenmann.- En weer gevonden door oplettende ambtenaar

Aanbevolen berichten

• Administrator

Dat is niet zo best! Ik heb altijd gedacht (op basis van cijfers van verzekeraars) dat Z3's en Z4's totaal niet gewild waren bij dieven! :blink:

Link naar reactie
  • Administrator

Daag mij niet uit :lol:. Potentiele dieven hebben zo'n ding in elk geval zo getraceerd, zeker als ze al weten dat ze er naar 1 moeten zoeken.

Link naar reactie

Potentiële dieven weten ook dat het vervelend is vroegtijdig te worden getraceerd want bij beweging gaan alle bellen rinkelen, zelf met welke snelheid en via mijn handy opmaps prima te volgen.

Link naar reactie

Er is misschien een spoor naar de auto maar in het kader van het onderzoek mag en kan Bert hier nog niets over vermelden.

Bert houdt mij op de hoogte en ik jullie.

aangepast door Driez
Link naar reactie

de dieven zoeken niet hoor,die hebben een blockertje uit china bij zich die alle signalen in omtrek van een meter of tien storen,dan kunnen ze op hun gemakje de auto weghalen en later dat dingetje weghalen.

Link naar reactie

Ja blijft een probleem met die signaal jammers.

Heb de laatste tijd wel goede ervaring met de automotive apparatuur..

Is toch sterker en lastiger om te verstoren.

Maar het blijft toch mooi #%^# als ze je auto jatten.

Link naar reactie

Gisteren avond reed er een vrachtwagen met 4 ingepakte (winterhoezen) auto's bij 's-Heerenberg de grens over.

Een oplettende ambtenaar vertrouwde het niet en wist dat er auto's uit Nederland waren ontvreemd waaronder die van Bert.

Hij nam direct contact op met zijn Duitse collega's die de vrachtwagen met een Pools kenteken in Duitsland aanhielden.

Na inspectie bleken het 4 gestolen BMW's (5 serie, 3 serie, Z3 en een Z4) te zijn en ja die van Bert stond ook op de vrachtwagen.

Wat een geluk dat Bert niet op vakantie was want wanneer hij 2 weken later melding had gedaan van diefstal had de bewuste ambtenaar geen melding gehad en was de auto in Polen verkocht of wat dat ook.

Door de goede samenwerking tussen de Nederlandese en Duitse politie kan Bert vanmiddag in Almelo zijn auto weer ophalen.

Hij zo blij als een kind en ook voor hem! :groupwave:

Ik ben blij dat ik mijn auto het afgelopen weekend in de opslag had gezet omdat we een weekend weg waren anders had die van ons er misschien ook op gestaan.

aangepast door Driez
Link naar reactie

Die polen stelen van alles in Nederland, fietsen: 800.000 grasmaaiers: 6500.00. scooters: 220.000 auto's 11.658 pj. en dat moet allemaal vergoed worden door de verzekeraars. waarom nemen verzekeraars geen mensen in dienst om bij de grenzen te controleren?

Parasieten zijn het en die moet je uitroeien!

Link naar reactie

Als ik je goed begrijp noem je verzekeraars parasieten omdat ze geen mensen in dienst hebben om de grenzen te controleren.

Dat vind ik dan nét weer een beetje overdreven stellingname.

Link naar reactie

^^ Ik weet niet waar je die getallen precies vandaan hebt, maar er klopt betrekkelijk weinig van.

Die 11.658 is het totaal aantal auto's dat in 2011 in Nederland gestolen werd. En het lijkt me tamelijk onwaarschijnlijk dat élke autodiefstal door een Pool gepleegd wordt. In datzelfde jaar werden in toaal bijna 17.000 brom- en snorfietsen gestolen - dus da's ook wel een beetje minder dan die 220.000 van jou...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.