Ga naar inhoud

centrale vergrendeling/alarm werkt niet

bmweetje3

Aanbevolen berichten

En dan krijg je een telefoontje van het vrouwtje dat de centrale vergrendeling het niet meer doet, maw de sleutel werkt niet. De centrale vergrendeling werkt wel via de sleutel en met openen van de deur gaat het alarm af, dat is dus ook weer gecheckt :-) Nadeel is dat de auto dus ook niet start ivm de start onderbreker.

Probleem is dat de auto nu bij haar op het werk is blijven staan achter een gesloten poort dus ik kan op dit moment niks proberen. Ben haar wel gaan halen en de sleutel werkt op zich wel, het rode lampje op de sleutel knippert bij bedienen toetsen. De centrale vergrendeling op zich werkt via de sleutel. Nu zou mijn volgende stap zijn om even de sleutels opnieuw te initialiseren maar weet iemand of dit werkt met een ingeschakeld alarm?

Ik kan daar pas weer morgenmiddag naartoe rijden om dit te proberen en het zou handig zijn als ik van te voren weet of dit zou kunnen werken. Of is er iemand met een andere oplossing?

Het betreft een origineel alarm klasse 3.

Gr Jack

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Volgens mij zijn er drie afzonderlijke systemen die je hier op een grote hoop gooit. De centrale vergrendeling met afstandsbediening (ontvanger in de spiegel), het alarmsysteem en de startonderbreker. En die laatste staat helemaal los van de eerste twee (radiografisch, geactiveerd mbv zendantenne rond het startslot). Het alarmsysteem wordt normaal gesproken uitgeschakeld als je de afstandsbediening gebruikt en dat lijkt dus niet te werken?

Als je met de sleutel in de deur de cv ontgrendeld, hangt het van de configuratie van je alarm af of dit mee uitschakelt of niet (landinstelling). Kennelijk bij jou dus niet ;-)

Het alarm is dacht ik ook uit te schakelen met de sleutel in het contactslot, maar de juiste procedure schiet me even niet te binnen.

Link naar reactie

Tja,

Ja het zijn drie systemen, maar alle drie werken ze niet meer :-(

Het enigste wat werkt is het alarm als je de deur opent met de sleutel, maar mijn vraag was of je de sleutel opnieuw kunt aanmelden als het alarm in werking is. Wel vreemd dat de start onderbreker dan ook niet vrij wordt gegeven als de sleutel in het contact zit.

Ik zal nog eens zoeken op het uitschakelen van het alarm met de sleutel of dit mogelijk is.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr Jack

Link naar reactie

Ik van er raak een in beetje war de. "Ja het zijn drie systemen, maar alle drie werken ze niet meer. Het enige wat werkt is het alarm".

Of het is tijd voor mijn pilletje, dat kan ook.

Maar welke ook alweer...

Link naar reactie

je schrijft dat het drie afzonderlijke systemen zijn, voor de functie waar ik ze voor nodig heb doen ze alle drie niet wat ik wil. Namelijk ik druk op ontgrendelen, dan hoort de centrale sluiting open te gaan, het alarm moet uit geschakeld worden en de auto moet starten als ik de sleutel omdraai :-)

Het enigste wat wel zijn werk doet is als ik de deur met de sleutel ontgrendel en de deur open dat het alarm afgaat. dit is ook de werking van het alarm waarvoor het bedoelt is.

dus de status op dit moment van de auto is, de centrale vergrendeling is op slot en het alarm is ingeschakeld. aangezien de auto niet reageerd op de afstandbediening van de sleutel wil ik proberen de sleutel opnieuw te initialiseren oftewel aanmelden. nou vraag ik me af of dit wel kan met een alarm wat ingeschakeld is. als de auto voor de deur staat thuis maakt mij dat niks uit om van alles te proberen maar hij staat GVD bij de VW dealer op de bewaakte parkeerplaats en ik heb geen zin om daar overdag wat te staan aankloten met die knommelmonteurs meekijkend over mijn schouder :-)

dus als iemand mij kan vertellen of het mogelijk is om de sleutel te initialiseren met een ingeschakeld alarm dan kom ik misschien nog vlotjes rijdend van die parkeerplaats af :-)

en als dit niet mogelijk is zal ik een andere oplossing moeten bedenken om de auto weer te kunnen starten of hij moet opgehaald worden en thuis weer afgeleverd worden want het liefste los ik dit zelf op maar dan wel thuis in mijn garage met alles bij de hand.

en natuurlijk kan ik dit even uit gaan proberen maar als dit niet werkt ben ik weer op en neer gereden voor niks en kan ik weer naar huis om iets anders uit te gaan zoeken.

enne gewoon het pilletje nemen wat werkt :-)

Link naar reactie

Okay. Ik wil maar zeggen: je alarmsysteem is in orde.

Als niet in het boekje staat hoe je het alarm met de sleutel in het contactalot kunt uitschakelen dan staat het ergens in één van de beschrijvingen van de DWA's die rondzwerven, misschien bij Ad op z'n site.

En dat zonder pilletje.

Link naar reactie

zo krijg net berichtje dat de centrale vergrendeling weer tot leven is gekomen en dat alles werkt met de afstandsbediening :blink:

Is zeker een optie dat de z3 zelf herstellend is van vreemde storingen na een nachtje :)

Maar nu natuurlijk de oorzaak zien te achterhalen wat het is geweest, zou het vervelend vinden als je dadelijk ergens wat verder weg bent en even een terrasje doet en daarna doet niks het meer <_<

Iemand tips?

sleutel lijkt mij verdacht en de ontvanger, deze zit in de spiegel toch?

Link naar reactie

Misschien was er sprake van een "stoorzender" die het sleutelsignaal hinderde?

Ik herinner me dat een ANWB monteur ooit iets dergelijks bij de hand had. De auto werd weggeduwd van een plaats/object (weet niet meer wat) en 20 meter verder geen probleem meer.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Hallo,

ben sinds een week de trotse bezitter van een Z3 1.8 met 62.000 km in de kleur bostongreen, Nu heb ik een klein probleem er zit centrale deurvergrendeling op via de sleutel. Maar er waren 2 afstandbedieningen bijgeleverd (werken niet)

Ik het dashbordkastje verwijderd en vond een aftermarket afstandbediening van BMW (orgineel GEMEL) met antennedraad. Ik heb het internet afgezocht maar vind vele coderingen maar niets helpt. incl de roze draad in het kastje.

De handleiding is ook niet te vinden, ook gezocht op youtube niets wat helpt. Vandaar de vraag weet iemand raad.

aangepast door blittkit
Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Nou daar zijn we weer, weer een paniek telefoontje gisteravond dat de cv het niet doet, en bij openen met de sleutel zelf gaat het alarm af en de auto start niet wat logisch is natuurlijk. Het probleem is gister begonnen toen het vrouwtje naar huis wilde van het werk en de cv het niet deed terwijl het toch wel vlotjes deed regenen dus iemand werd niet vrolijk. Wat aan zitten rommelen en daar werkte alles weer. Vervolgens is ze naar de winkel gereden en heeft de auto niet met de cv op slot gezet maar met de sleutel omdat ze dacht dat het alarm en startonderbreker dan niet ingeschakeld worden. Bij terug komst en openen van de deur met de sleutel dus ging het alarm af en de auto startte niet. Van alles weer geprobeerd maar helaas . Een andere Z3 rijder is nog te hulp geschoten en heeft de sleutel opnieuw geprobeerd in te leren maar zonder succes. De auto naar huis laten slepen en deze heeft nu een nachtje in de garage mogen slapen met de accu los gekoppeld zodat het alarm vanzelf stopte. Vanmorgen sluit ik de accu aan, het alarm gaat af wat ik wel verwacht had maar de sleutels werken weer zodat ik het alarm af kon zetten :) alleen zijn de knopjes voor het openen en binnenverlichting aan maken verwisseld, waarschijnlijk door het opnieuw in leren?

Samenvattend, het probleem doet zich telkens voor als het regent of heeft geregend, dus waarschijnlijk een vocht probleem. Vermoedelijke daders zijn wat ik kan bedenken de kabeldoorvoeren bij kofferbak en beide deuren en het ZKE module.

Heeft iemand nog suggesties of tips? Met het aanwezige risico op regen is het natuurlijk niet raadzaam om nu met de auto te gaan rijden.

Link naar reactie

Nee een nieuw alarm hoeft niet, het oude werkt prima zolang het maar droog blijft :hypocritesmiley:

Net de ZKE module ff uit elkaar gehad, niks vreemds aan te zien en kurkdroog. Denk dat ik dit ook kan uitsluiten. Verder ook geen water of iets dergelijks gezien achter het handschoenen kastje dus volgende stap is de kabeldoorvoeren checken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in