Ga naar inhoud

Rijden en stilstaan in winter


IBMW

Aanbevolen berichten

Vraagje nog trouwens...

Ik weet niet 100% zeker of ik wel antivries ruitenwisservloeistof in de tank heb zitten.

Auto staat dus binnen met hoes...zou dit problemen kunnen geven?

euh ruitenwisservloeistoftankje bedoel je toch hé

:blink::hypocritesmiley:

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Is de accu gegarandeerd dood na een maand of 4 in een winterstalling wanneer je er niets aan doet, dus gewoon in de auto laat zitten?

Zijn er mensen met ervaringen die dit hebben gehad of juist niet.

En de accu eruit halen om thuis af en toe op te laden is dat dan een goede optie?

Link naar reactie

Als je een stopcontact in de buurt heb zou ik gewoon een druppellader gebruiken, de accu kan gewoon blijven zitten. Heb zelf goede ervaringen met de Optimate4, een product dat goed bekend staat bij motorrijders.

Link naar reactie

Mijn Z4 staat in de winter gewoon thuis in de garage. Geen druppellader, geen extra harde banden en alleen een hoes tegen eventuele krassen van de fietsen of andere garagebewoners. Nog nooit enig probleem gehad met starten of vierkante banden. Wel elke paar maanden ff een stukje rijden.

Ik snap alle commotie niet zo. Het is een auto is gemaakt is om in weer en wind buiten te staan. Hardtop is natuurlijk wel een must als je auto 's winters buiten staat en je de kap goed wilt houden.

Link naar reactie

Is de accu gegarandeerd dood na een maand of 4 in een winterstalling wanneer je er niets aan doet, dus gewoon in de auto laat zitten?

Onze ZZZ heeft afgelopen winter ruim vier maanden binnen gestaan in een onverwarmde garage.

Dat het verblijf zó lang ging duren was niet gepland, anders had ik nagedacht over voorzorgsmaatregelen als druppellader en bandenspanning.

Een lang verhaal kort: na meer dan vier maanden stilstand startte-ie meteen, en dat met een accu die al op leeftijd was toen wij de auto drie jaar eerder kochten.

Ook geen significante last van vierkante banden: bij de eerste rit de bandenspanning fiks verlaagd, er een stukkie mee gereden en daarna terug naar mijn reguliere instellingen, ongeveer 1/3 bar boven fabriekswaarden.

Als je het écht niet vertrouwd haal je de accu er uit en zet je 'm thuis weg of hang je 'm daar aan een druppellader!

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.