Ga naar inhoud

Is een oliebeurt bij Kwikfit net zo goed als bij de BMW specialist?


jdebest

Aanbevolen berichten

tuurlijk wel,er zijn alleen (naar mening van de mensen hier)betere!

die zijn ook wel weer wat duurder vaak,maar ja een hobby mag wat kosten

ik heb (weer ) voor conti gekozen omdat deze nagenoeg net zo goed zijn als de michelins maar iets voordeliger zijn en net wat minder snel slijten.

en ook omdat mijjn vorige set ook contis waren en ik daar erg over tevreden was .

aangepast door sandere39
Link naar reactie

Met je eens hoor. Een hobby mag geld kosten, maar het vliegt er bij mij wel heel snel uit:-). Paar weken geleden nieuwe kap, nu 4 nieuwe banden. Tussendoor nog een kapotte vacuumslang en vandaag een ander stuurtje erin (bij de oude was het leer aardig gescheurd). Al met al 1600 euro in korte tijd. Ik vind het wel even prima zo :-)

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Ik wil op deze oude topic toch wat aanvullen over het bedrijf Kwik-fit.

Ik ben 3 jaar geleden naar de Sprint (ongeveer hetzelfde bedrijf) geweest om olie te verversen met me gezinsauto, maar dat doen we dus nooit meer.

Die jongen haalde de dop los en liet de olie eruit lopen.

Toen ik een peukkie ging doen had hij de olie erin gedaan en een ander oliefilter ik afgerekend en weggereden.

Toe werd ik door de politie tot stoppen gedwongen na 8 kilometer, omdat ze wilde weten waarom ik een spoor achter liet.

Een spoor zeg ik! En direct ging een agent voor de auto op zijn knieën zitten en zij dat ik olie verloor.

Na de schrik van mij, zag ik dat mijn carterpan gescheurd was.

Waarop ik direct wat @#$%$@# begon te schelden, en zij dat ik net bij de Sprint vandaan kwam.

De agent zei dit is wel milieuvervuiling. Ik zei rij aub achter me aan dan mogen zij het betalen.

Toen ik de auto wilde starten begon me lampje al te branden van het oliepeil.

De politie heeft me op sleeptouw genomen naar de sprint in hoogvliet. ( daar is het ook gebeurt)

Toen ik het vertelde ging de auto op de brug en whalla de hele cartenpan bij de dop gescheurd.

De betreffende gozer kwam erbij en zij dat hij hem gewoon heb vastgedraaid (zonder momentsleutel).

Die jongen kon waar ik bij stond zijn overal uittrekken. Ben bang dat hij direct ontslagen was. De politie ging rapport opmaken tegen de sprint.

Denk ivm met de olie op de weg.

Maar de auto moest daar blijven en gingen ze de carterpan lassen. Na 2 dagen hadden ze hem gelast en kon ik weer de weg op.

Waarop ik van de betreffende chef een waardebon mee kreeg voor een gratis APK.

Je snap wel dat ik voor me APK terug bent geweest maar olie en andere shit, nooit meer naar zulke bedrijven.

Dan maar iets meer betalen en dat het goed wordt gedaan.

aangepast door Bigpapa
Link naar reactie

Dus eigenlijk zeg je dat het niet over KwikFit gaat en dat er bij een ander bedrijf iets fout gegaan was en dat ze dat keurig hebben opgelost.

Een carterpannetje kan best eens scheuren als de stop er in gedraaid word ,shit happens.

Ik breek ook regelmatig bouten en andere dingen van motoren oid af,dat gebeurd nu eenmaal.

aangepast door sandere39
Link naar reactie

Dus eigenlijk zeg je dat het niet over KwikFit gaat en dat er bij een ander bedrijf iets fout gegaan was en dat ze dat keurig hebben opgelost.

Een carterpannetje kan best eens scheuren als de stop er in gedraaid word ,shit happens.

Ik breek ook regelmatig bouten en andere dingen van motoren oid af,dat gebeurd nu eenmaal.

Nou ik ga geen discussie beginnen maar iedere malloot weet dat je in een gietijzeren carterpan de bout er handvast in moet zetten met een nieuw koperen ringetje en vast zetten met een momentsleutel. En deze was met domme kracht erin gezet.

En ik sleutel vaak zat aan auto`s maar bij mij gebeurt het zelden dat er een wat afbreekt. Met geduld en voorzichtigheid en de juiste gereedschap kan je alles loskrijgen.

aangepast door Bigpapa
Link naar reactie

Nou ik ga geen discussie beginnen maar iedere malloot weet dat je in een gietijzeren carterpan de bout er handvast in moet zetten met een nieuw koperen ringetje en vast zetten met een momentsleutel.

Nou ja, als je een beetje sleutelgevoel hebt dan is een momentsleutel niet direct noodzakelijk voor een carterstop vind ik.

En om nou in dit topic 3 x naar Ruudje te verwijzen voor zoiets simpels als een oliewissel is ook een beetje overdreven.

Beetje handige vent kan dat zelf ook wel, olie bestel je voor 5/6€ per liter bij (duitse) webshops, filtertje erbij en klaar.

Dat je soms dingen opgedrongen worden bij KwikFit en andere fitters ben je altijd nog zelf bij.

Je kan ook NEE zeggen natuurlijk. :rant:

Ik laat mijn auto,s al jaren keuren bij een bandenspeciaalzaak, €25 voor de keuring.

Nooit heb ik daar gezeik over dingen "aansmeren" , ze hebben snel genoeg in de gaten of ze iemand iets kunnen wijsmaken of niet. :hypocritesmiley:

aangepast door gasman
  • Like 1
Link naar reactie

Nou ik ga geen discussie beginnen maar iedere malloot weet dat je in een gietijzeren carterpan de bout er handvast in moet zetten

En ik sleutel vaak zat aan auto`s maar bij mij gebeurt het zelden dat er een wat afbreekt. Met geduld en voorzichtigheid en de juiste gereedschap kan je alles loskrijgen.

Ik wel hoor!

Tegenwoordig leren die jonge jongens om alles op moment vast te zetten,en ook een gietijzeren carterpanstopje heeft een voorgeschreven moment!

Dus de aanname dat deze te vast is aangedraaid is erg snel gemaakt,maar misschien niet terecht.

Ik sleutel elke dag aan motoren en allerlei onderdelen ,zowel nieuw als echt oud en alles wat daar tussenin zit neem nu maar van mij aan dat ar gewoon dingen afbreken als ze heul vast zitten maar er toch uit moeten.

Het is of dat of de motor of het onderdeel weggooien of vervangen wat het zal los moeten om gerepareerd te kunnen worden ,waar of niet?

En laten we wel wezen,als je zelf ook sleutelt dan hoor je te weten dat de kwikfit,sprint,enz enz doorgaans afvoerputjes zijn van gesjeesde automonteurs of leerlingen daar breng je je auto natuurlijk niet naartoe behalve misschien voor die ene goedkope bandenaanbieding.

Of wel?

Link naar reactie

Ik sleutel elke dag aan motoren en allerlei onderdelen ,zowel nieuw als echt oud en alles wat daar tussenin zit neem nu maar van mij aan dat ar gewoon dingen afbreken als ze heul vast zitten maar er toch uit moeten.

Ja maar die carterpan is kapotgegaan bij het aandraaien; niet bij het losdraaien lijkt me.

En dat is wel een monteursfout, tenzij de pan al stuk was.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Tja zeg het maar!

Ffe als monteur gedacht Guido,als je de stop te vastzet dan trek je meestal de draad kapot denk ik ,zou je er echt even een scheur in trekken ?

Nja het is gebeurd maar ik denk een gevalletje shit happens.

Link naar reactie

Je kan er prima een scheur in trekken hoor zolang je maar lomp genoeg bent.

Verkeerd ringetje ertussen, geen ringetje ertussen, vuil ertussen.

Maar goed, de pan kan natuurlijk ook al enigzins stuk zijn geweest. Ik weet het niet, ik was er niet bij.

Iets loskrijgen kan idd heel vervelend zijn en veel schade veroorzaken, maar vastzetten is meestal niet de uitdaging. Zeker niet iets simpels als een olieplugje waar nauwelijks moment op hoeft.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Tja zeg het maar!

Ffe als monteur gedacht Guido,als je de stop te vastzet dan trek je meestal de draad kapot denk ik ,zou je er echt even een scheur in trekken ?

Nja het is gebeurd maar ik denk een gevalletje shit happens.

Ik weet zeker dat het te lompe kracht is vastgedraaid.

Je moet wel ff een gietijzeren carterpan nemen met een stalen bout. 100% zeker weten dat je die carterpan het begeeft.

Gietijzer is minder sterk als een stalen bout.

En de hoofdmonteur zij ook, als je die bout te hard aandraai en de motor warm word gaat de bout nog verder uitzetten waardoor de kleine haarscheur alleen maar verder scheurt tot een flinke scheur.

Maar het is door een ingehuurd gerenommeerd bedrijf uit hoogvliet verholpen door de scheur te lassen.

Moest wel eerst de carterpan worden schoongemaakt met diesel om brand te voorkomen.

Ik ben er bij geweest, maar zijn er lange tijd mee bezig geweest, om ook alle slangen hittevrij te maken. Want gietijzer lassen is een speciaal stukje techniek.

En tuurlijk shit happens maar geloof me je bent echt niet blij als dat bij je gebeurt.

Link naar reactie

De BMW naar de kwikfit , no way !!!

Zelfs na mijn laatste ervaring met de Nissan bij de kwikfit kom ik daar nooit meer.

Het doel is enkel en alleen daar om snel geld te verdienen met hun standaard voorraad zoals banden, remonderdelen, uitlaatje en olie.

Link naar reactie

Tja alles kan kapot als je er maar genoeg kracht opzet,ik ken zelfs verhalen van hazet sleutels die zijn gesloopt haha.

Mijn auto doe ik dit soort zooi altijd zelf. Moeilijke klussen doet mijn dorpsgaragist ( vooruit die zit een dorp verder op). Hele nette schappelijke kerel. Kennis van ons op ons advies daarheen, bleek "onderhoud" uitgevoerd door de opeldealer niet te zijn uitgevoerd maar wel gefactureerd (bijv nieuwe bougies gerekend terwijl het duidelijk oude Miss zelfs nog de bougies uit de fabriek waren...).

Overal heb je prutsers en charlatans zitten, zelfs sommige dealers.

Link naar reactie

Moest wel eerst de carterpan worden schoongemaakt met diesel om brand te voorkomen.

I zijn er lange tijd mee bezig geweest, om ook alle slangen hittevrij te maken. Want gietijzer lassen is een speciaal stukje techniek.

Als je gietijzeren delen goed wilt lassen moet je ze eerst heet stoken in een oven!

Link naar reactie
  • Administrator

Het doel is enkel en alleen daar om snel geld te verdienen

Dat is het doel van iedere onderneming...

Bij de dealer wordt er al grof geld verdiend zodra de monteur de auto op de brug zet. En dan hebben ze nog niets gedaan!

aangepast door BMW-Z-CSi
  • Like 2
Link naar reactie

zal wel gietaluminium zijn of getrokken ijzer.

Of hij moet een 326 hebben :lol:

Gietaluminium is wel te lassen met TIG.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Geen idee van de onderdelvoorzieningen van BMW motoronderdelen hoor.

Edit: Bigpapa schreef "met me gezinsauto" er staat alleen niet bij wat voor soort auto dat was.....

Een gebruikte carterpan lijkt mij sneller dan eentje lassen met alle risico,s van dien.

aangepast door gasman
Link naar reactie

Ja lassen is risicovol, maar een carterpan monteren kan soms ook een rotklus zijn; het subframe moet dan vaak zakken.

En een carterpan kan goed prijzig zijn.

(een carterpan van een m5 kost schat ik ruim boven de 1000 euro...)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.