Ga naar inhoud

Groupbuy "Kofferraumtasche" E85?


Maurits

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik erger me nogal aan rondslingerende troep in de kofferbak. Zaklamp, gereedschapjes, kaarten, zeempje, etc.

Nu kun je al sinds jaar en dag in Amerika zowel een OEM BMW product - waar je spullen weer uit schijnen te vallen waar je bij staat (aldus diverse US fora) - kopen, als een eigen variant van Roadstersolutions (beide hier te zien). Kosten $ 120 + porto + invoer. Die laatste twee vormen het probleem, want daardoor wordt dat tasje opeens ongeveer eens zo duur. Bovendien lijken beide varianten mij van slecht touringcar tapijt gemaakt ...

Duitse Lösung

Een aantal van onze Oosterburen ergerde zich ook aan rondslingerende troep en aan het gebrek van een betaalbare oplossing in de EU. Hun speurtocht naar de oplossing zie je hier (beelden eerste prototype vanaf pagina 2, eindresultaat op pagina 5). Ondertussen zijn er twee varianten van het eindproduct (beide met bandjes waar je windscherm in kan worden opgeborgen zodat je die mogelijkheid niet verliest):

De stoffen variant (met of zonder BMW logo):

Bild_2.JPG

Bild_1.JPG

De kunstleren variant:

IMG_1276.JPG

Quanta costa?

Kosten van een losse bestelling zijn:

- Stoffen variant EUR 120 + porto (naar Nederland EUR 16,-);

- Kunstleren variant EUR 140 + porto

Ik weet het, nog steeds bepaald niet gratis, maar ik vind de eindproducten oneindig veel mooier dan die US tapijtvarianten en hecht voor mijn eigen Z zo sterk aan "Ordnung soll sein" dat ik het er wel voor over heb.

Ik heb contact opgenomen met de initiatiefnemer (in het Duitse draadje Willi W) om te vragen wat de mogelijkheden zijn bij een grotere bestelling vanuit Nederland. Er is al aangegeven dat dan zowel op de stukprijs als op de porto wel wat weg te geven is, maar dat zal naar ik aanneem nogal afhangen van of we het over twee exemplaren, of over twaalf exemplaren hebben. Het is de bedoeling dat er eind augustus een tweede bestelronde volgt; ik wacht nog op de details ten aanzien van de precieze data en de prijzen die gelden bij een bestelling van meer dan één.

De eerste vraag voor jullie

Dus als eerste de vraag: zijn er meer belangstellenden voor een kofferruimtetasje (als je ervan uitgaat dat bovenstaande prijzen met een kleine korting gelden)?

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

U vraagt, wij draaien:

2013-08-08+11_35_10.jpg

Om daar nu alvast ieder misverstand over te vermijden; ik ga hier niks aan verdienen, anders dan dat de eventueel te bedingen groepskorting die voor iedereen geldt, natuurlijk ook voor mijn eigen bestelling geldt. Ik sta dus ook nergens voor in.

Ik deel deze oplossing voor een "probleem" waar ik me al langere tijd aan erger hier, omdat dit mogelijk voor meer mensen geldt, terwijl die de ontwikkelingen op het Duitse forum misschien niet volgen en dus niet op de hoogte zijn van deze mogelijkheid. Ik geloof dat degene die dit regelt op het Duitse forum dit ziet als een eenmalig iets; volgens mij doet hij nu twee bestelrondes en dan was het dat (voorlopig) weer.

Link naar reactie
  • Administrator

<_< .... waarmee uitgeklapt je hele kofferbak vol zit wat wat nogal veel van het goede is als je alleen wat klein spul fatsoenlijk op wilt bergen.

Zullen we het anders zo doen dat uitsluitend de mensen die wel belangstelling hebben reageren?

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • Administrator

Tegen beter weten in hier dan nog eens de laatste ontwikkelingen voor de Z4 "Kofferraumtasche".

Er zijn ondertussen drie varianten:

- stof (was er al) EUR 125,-

2f892153917a059243fe9605b87e090d7ec073da

- kunstleer (was er ook al) EUR 145,-

ecf07ec633a75ace96ea376a82c8499bb8b41e72

- carbon kunstleer EUR 165,-

ac37fdbcf85119ef04c57516a7ed79a2ca835b69

Ingebouwd en wel:

74a1692626562d837cf0ed62f09b3bf0c053871c

Bestellen voor deze prijzen kan t/m zondag. Bij bestellingen van meet dan 10 stuks volgt korting. Dus als mensen toch zouden willen bestellen, laat het even weten i.v.m. de mogeliejk kotring. Verder: zie de website.

Link naar reactie
  • Administrator

^Precies Rob; je hoeft daar niet je werkhandschoenen aan te hangen; ze zijn juist bedoeld voor je windscherm.

Maar nog even voor de goede orde - en niet onaardig, louter praktisch bedoeld - als het antwoord op de vraag niet relevant is voor je besluitvorming (bijvoorbeeld omdat je eigenlijk al uitkijkt naar een E89), dan hoef je de vraag ook niet te stellen zou ik zeggen. :hypocritesmiley:

Link naar reactie
  • 4 maanden later...
  • Administrator

Voor de selecte groep liefhebbers; sinds gisteravond zit de Kofferraumtasche er bij mij in.

Ik had hem al een hele tijd liggen, maar ik moest eerst nog even een blindklinkmoertang (mooi Scrabble woord) bemachtigen:

12842561963_16392f71c4_o.jpg

Daarmee van (de zwarte plaatjes die je al ziet zijn bitumenplaatjes zoals die bij mij ook in de deuren en in de A stijl zitten):

12842905294_584c4f7d76_o.jpg

via:

12842487995_7eb314ecd8_o.jpg

naar:

12842563303_cb9c254926_o.jpg

Et voila (resultaat lijkt wat verfrommeld, maar dat is de reflectie van de flitser in het kunstleer):

12859957405_35598ca506_o.jpg

Lekker opgeruimd (die "zijpockets" zaten bij mij vol met zaklampen, bandenplaksetjes, gereedschappen, lakstiften, etc. Net niet alles pastte erin, maar de rest pastte nog in de accubak):

12842904464_87f13115a1_o.jpg

Een mooie bijkomstigheid van het op deze manier verzwaren van het kofferdeksel is trouwens dat dit nu echt heel soepeltjes dicht valt ...

Mocht iemand nog belangstelling hebben: ik heb dus de benodigde blindklinkmoertang en goede contacten met de Duitse (hobbymatige) leverancier.

Link naar reactie
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.