Ga naar inhoud

Rechter raam gaat niet omlaag

Aanbevolen berichten

Goedemiddag, heb even een vraag.

het rechter raam gaat niet omhoog, deze is dicht echter als ik op de knop druk gebeurd er niets.

Je hoor ook helemaal niets??

Ik weet niet of de motor stuk is of dat er een breuk in de draad is, ze zeggen ook dat de schakelaar stuk kan zijn, maar hoe kan ik dat zien.

weet iemand waar ik het beste kan beginnen voordat ik voor niets alles uit elkaar haal.

Ik weet niet of meer mensen dit euvel bij de hand hebben gehad.

mvg Jan

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ik ken het probleem van de Z4. Vaak is dan de kabel gebroken. Ik zou om te beginnen de raamschakelaar eens controleren, en als die goed is de deurkleding eraf halen om te kijken of de motor nog wel werkt/spanning krijgt.

Link naar reactie

Hallo Jan,

Als het raam dicht is, wil die volgens mij niet verder omhoog !!!

Als het raam volledig is weggezakt in de deur en hij wil dan niet meer omhoog, is er wel wat aan de hand.

Kan idd van alles zijn: zekering, motor, schakelaar.

Ik zou beginnen met het controleren van de zekeringen.

Link naar reactie

Hallo ZZZ3,

Ja het raam is gelukkig dicht tot boven aan toe, maar gaat nier neer, zit ook gewoon vast, je kan dus deze ook niet met de hand naar benenden drukken.

Ik heb al bij de zekeringen gekeken maar die zijn n iet stuk, dus kan het een draadbreuk zij hoorde ik van iemand of iets met het motortje of schakelaar.

we gaan dit van het weekend dan even checken wat het precies is nu.

Want met dit mooie weer moet het raam natuurlijk wel open kunnen.

mvg Jan

Link naar reactie

Ik zou beginnen met het controleren van de zekeringen.

Goede tip, als ik me niet vergis moet je een relais horen 'klikken' als je de schakelaar bedient.

Als je helemaal niets meer hoort is de kans groot dat het niet een mechanisch, maar een elektrisch probleem is. De zekering heb je al gecheckt, dan is de schakelaar een logische vervolgstap. De pookmanchet gaat makkelijk los, dan kan je door die opening rondom de versnellingspook bij de connector van de schakelaar. De kabel naar de schakelaar gaat er naar beneden uit (deze eerst losmaken dus) en de raamschakelaar kan je dan naar boven toe uit de console duwen.

Schoonmaken, doormeten en je weet hopelijk een stuk meer!

Link naar reactie

Afhankelijk van het bouwjaar zijn daar in de pre-facelift twee verschillende systemen in.

De oudste kent alleen: middenstand = uit, boven = raam omhoog, beneden = raam omlaag. De minder oude uitvoering kent daar nog twee standjes bij: boven doordrukken = automatisch helemaal omhoog en beneden doordrukken = automatisch helemaal omlaag.

Andere bedrading, ander stekkernummer en ik denk ook een ander motortje.

Link naar reactie

Goedemorgen allemaal,

klopt ik heb een Z3 uit 96, een 1.9 140 pk.

Ik heb van het weekend even de schakelaars omgedraaid, echter de goede van het linkerraam doet niets op de rechter kant.

je hoort helemaal niets, de schakelaar van het linkerram op de rechter gezet en je hoor dan wel een klikje maar raam gaat dan niet omlaag.

Dus jammer denk moet even verderzoeken, Of heeft iemand nog een tip.

mvg Jan.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in