Ga naar inhoud

Wat is jou opgevallen vandaag?


Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

Je weet ook niet welk aandeel elk van de stichtingen had ;)

Je kan dus niet zeggen of het een klein gedeelte was wat de gemeente bekostigd heeft; je kan alleen zeggen dat het deels door de gemeente (of overheid) bekostigd is.

Ook hebben ze het over 'mogelijk gemaakt'. Dat kan dus zijn met geld, maar ook met gratis levering van diensten (die niet in de sommatie van de kostprijs zijn meegenomen). Net als dat de raming van de kosten van de ambtenarenuren er waarschijnlijk niet in zijn meegenomen ;)

Persoonlijk vind ik dat de overheid zich beter bezig kan houden met kerntaken (gezondheid, huisvesting, verkeer/vervoer, onderwijs defensie etc) dan dat ze zich bemoeien met dit soort pietluttigheden die bij elkaar natuurlijk ontzettend veel geld kosten (vooral in overbodige ambtenaarsfuncties/FTE's).

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

Ik stond vandaag een tijdje stil voor het wegrijden omdat me ramen beslagen waren, toen ik zag dat er stoom van mij buitenspiegels afkwam. Het blijkt dat ik elekrtische verwarmde spiegel heb, Weten we dat ook weer. :)

Die zouden het in theorie alleen moeten doen als je achterruitverwamingsknopje is ingedrukt...

Link naar reactie

Breek me de bek niet open.

Heb 2 jaar geleden accountants van gemeente rotterdam op bezoek gehad, nadat ik ze gewezen had op een stichting die hun ingediende diende begrotingen (had ik opgevraagd via WOB) heel anders besteedden.

Link naar reactie

Krijgen ze van de gemeente.

Ik lees toch wat anders.

Onder Volkskracht vallen behalve Stichting Bevordering van Volkskracht, verschillende andere stichtingen. Bijna allemaal zijn het vermogensfondsen. Dat wil zeggen: hun vermogen wordt belegd, uit de opbrengsten ervan doneren de stichtingen geld aan goede doelen in Rotterdam. In totaal meer dan 3,5 miljoen euro per jaar.

In het geval van Stichting Bevordering van Volkskracht komt het vermogen voort uit de erfenis van een rijke ondernemer; Willem Simon Burger. Voor de Stichting Van Leeuwen Van Lignac geldt hetzelfde, zij het dat het vermogen daarvan komt uit de erfenis van Abraham van Leeuwen.

Ik zou zweren dat het anders was,

Het zou natuurlijk ook volkomen logisch zijn als het anders was. Je spiegels verwarmen bij 35 graden is waanzin.

Link naar reactie
  • Administrator

... je moet wat over hebben voor riolering ...

Zeg dat wel: ik heb gisteren het grootste deel van de middag doorgebracht met mijn nieuwe vriend de ontstoppingsveer ... :sSic_sick: Gelukkig de afvoer van de douche, maar toch.

Link naar reactie

^ Misschien toch handig Maurits om, eens tijd en geld te reserveren voor wat preventief onderhoud aan je huis i.p.v. alles maar aan de mods voor je ZZZZ en je Folfo te besteden. Dan hoef je tenminste niet op zondagmiddag met de ontstoppingsveer aan de slag.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.