Ga naar inhoud

Wat is jou opgevallen vandaag?


Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

Het is maar een spel (uiteindelijk gaat het vaak maar om een paar honderd euro).

Wilde 12 jaar geleden voor de zaak een citroen berlingo kopen. Bij het onderhandelen bleef er een verschil van 100 gulden.

Vertegenwoordiger moest hiervoor toestemming vragen aan directeur.

Hij kwam terug, .... mocht niet!!!!.

Dan wordt het een principekwestie. Ik ging die tent uit maar ja..., had geen auto!

Rijd ik 5 minuten later langs de Renaultdealer waar de eerste KANGOO net buiten stond.

De deal was snel gesloten. Rijden momenteel in een Renault Traffic.

Link naar reactie

Denk jij nou werkelijk dat ze ondanks de prijsverlaging ineens 3k meer geven voor inruil?

Ze hadden niet meer hoeven te geven als inruil. Ik had een bepaald bedrag in gedachten dat ik bereid was te betalen om mijn huidige auto in te ruilen voor die E89. Dat bedrag verschilde drieduizend euro van het bedrag dat die dealer als bijbetaling wilde hebben. Als zij de vraagprijs van die E89 vervolgens met drieduizend euro verlagen, dan zijn we er toch uit? Dan zitten we namelijk precies op het bedrag dat ik genoemd heb. :)

Link naar reactie

Het interesseert mij geen ene moer hoe een rekensommetje eruit ziet. Voor mij telt alleen wat er onder de streep komt te staan. Want alleen DAT is waar ik mee te maken heb. De rest is boekhoudkundig gerommel.

Het is niet moeilijk en zeker geen gedoe.

Link naar reactie

Het interesseert mij geen ene moer hoe een rekensommetje eruit ziet. Voor mij telt alleen wat er onder de streep komt te staan. Want alleen DAT is waar ik mee te maken heb.

Dit is geen Z3/Z4 geneuzel, maar echte MANNENTAAL :clapping: (Jaartje tussen die porsjongens en je wordt een lelijk mens :thumbup: )
Link naar reactie
  • Administrator

Zou jij dan ook niet eens aan de Porsche gaan Henk. Word je misschien ook nog eens een echte man :P

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

Denk jij nou werkelijk dat ze ondanks de prijsverlaging ineens 3k meer geven voor inruil?

nee bovenstaande volg ik niet helemaal uit wat je nu bedoeld.

zou jij denken dat hij dan ook ineens 3k minder voor de inruil auto zou willen geven?

dat betekend dat het verschil gelijk zou blijven?

aangepast door sandere39
Link naar reactie
  • Administrator

... werd ... beweert.

^ Schaam jij je niet? :lachen:

Ik denk dat wat Roger bedoelt te zeggen is dat een dealer ook kijkt naar het totaalplaatje. De dealer zal dus proberen na een prijsverlaging van 3k door minder inruil te geven zijn verlies te beperken en niet te laten oplopen tot de volle 3k waarmee hij de vraagprijs heeft verlaagd. Dat zeggen dealers vaak ook "deze prijs is al zo scherp, dat ik u geen hele hoge inruil kan geven." Ofwel in de perceptie van de gemiddelde dealer vraagprijs verlagen = inruilmarge ook verlagen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.