Ga naar inhoud

Wat is jou opgevallen vandaag?

Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

. Stonden achter mij nog meer cabrio's die ook allemaal een lading kalkwater naar binnenkregen. De hufter :rant:

Ze hebben jou toch niet nat gespoten hoop ik? :hypocritesmiley: :lachen:

aangepast door mohikaan
Link naar reactie
  • Administrator

Ja Henk... ik was behoorlijk nat <_<

Mij viel op dat ik toch vrij snel mijn Canon camera via Facebook verkocht heb. Sneller dan dat 'ie op Marktplaats stond! Nu maar eens bedenken welke er voor in de plaats komt. 7D, 5D MKII, 60D... iemand suggesties?

Link naar reactie

7D, 5D MKII, 60D... iemand suggesties?

De meeste semi-pro's die ik ken werken met de 5D Mk II/Mk III.

Sneller dan de 7D, nèt wat robuuster, en een wat intuïtiever layout. Maar: een full-frame sensor, dus niet alle objectieven passen zo maar...

Met wat goed zoeken ondertussen ook gebruikt op de kop te tikken, dan kan je het bedrag dat je uitspaart investeren in het belangrijkste onderdeel: full-frame objectieven.

Wil je per se weer een Canon, of is Nikon eventueel een optie? Las dat je ook je objectieven verkocht hebt, klinkt alsof je met een schone lei kan beginnen...

Stuur anders maar een PB, ik denk graag met je mee!

En mij is ook wat opgevallen: het gemiddelde aantal cilinders/voertuig in mijn bescheiden wagenpark is toch wel wat aan de lage kant...

Dit weekend eens kijken of ik daar verandering in kan brengen. :petje:

da22b3u-960.jpg

aangepast door pimgmx
Link naar reactie
  • Administrator

Richelle heeft nog haar 550D, heb vorige maand een gebruikte 70-200mm L 2.8 op de kop getikt voor weinig. Full frame geen probleem, maar ik begreep dat de 7D wel een snelle autofocus heeft maar qua scherpte iets tekort komt. Ik hou het bij Canon overigens, ook omdat ik nog andere lenzen heb. En die vakantiefoto's van jou en Maurits hebben mij lekker gemaakt. Is het een beetje goed touren daar door die wildreservaten? Wellicht een idee voor een Worldtour Editie I :lol:

Link naar reactie

Richelle heeft nog haar 550D, heb vorige maand een gebruikte 70-200mm L 2.8 op de kop getikt voor weinig.

Duidelijk, Canon it is then... Die L series is een icoon: optisch een van de mooiste zoomlenzen die ik ken!

Scherpte op een 7D is al niet slecht, maar op een 5D nog eens stukken beter. Mijn flickr-kennis Willie van Schalkwyk uit Zuid-Afrika weet dit soort dingen met een 5D te doen...

Ook hoorde ik een goede kennis (met veel fotografie-ervaring) klagen over de overkill aan pixels op zijn 7D (ja, dat kan ook...): voor een niet-fullframecamera ben je wel héél grote bestanden aan het genereren. Vooral veel gedoe met post-processing, en weinig voordelen, tenzij je van plan bent je brood te gaan verdienen in de reclamefotografie.

Wellicht een idee voor een Worldtour Editie

Daar is niet zo veel voor nodig, Rob... :guitar:

Zet op je boodschappenlijst (naast de onvermijdelijke inentingen en malariapillen)

• verhogingsveren
  • terreinbanden
  • een heavyduty luchtfilter
  • wrapping (soms 'wat' steenslag onderweg)
  • en als klap op de vuurpijl een ZZZ Coupé (veel parken kom je met een open auto/cabrio niet in)

De wegen zijn soms [kuch] wat minder dan thuis; iets als dit wil je liever voorkomen:

6276829712_c158aa41e7_b.jpg

Voor de rest is het een kwestie van een kaart pakken en een route uitstippelen... :)

Link naar reactie
  • Administrator

Mij viel op dat ik toch vrij snel mijn Canon camera via Facebook verkocht heb.

Wat had jij eigenlijk, 40D?

Link naar reactie

Goede apparatuur is één maar het is nog altijd de fotograaf zelf die het plaatje bepaalt.

Genoeg mensen kom ik onderweg tegen met de duurste apparatuur welke in auto stand staat en dan ook nog lekker tegen de zon in foto's maken etc..

Zelf ben ik ook een Canon aanhanger en zou prijstechnisch voor de 7D gaan welke een tijdje terug voor €1000,- te koop was bij de Saturn. Wil je goedkoper dan is de 650D ook een prima camera.

Heb zelf onlangs voor erbij de canon powershot sx50 hs gekocht met 50 keer optische zoom, een supercamera welke kwalitatief erg goed is. Ik heb niet altijd zin om met mijn 5,5 kilo spiegelreflex incl. Lenzen te slepen ;)

Link naar reactie
  • Administrator

7D doet zo'n 750 gebruikt als nieuw, de 60D rond de 600. De 650 is op zich niet zo heel veel uitgebreider dan de 550. De 5DmkII heeft op zich de voorkeur, nadeel bij die is vaak het aantal clicks wat ze al hebben gedaan.

Link naar reactie

Dat er ook al politici z4 rijden ( zie geenstijl.nl). Zou Barry hier ook lid zijn ? :P

In Nederland verdient een Kamerlid 94.757,82 euro bruto, inclusief vakantiegeld. Dat is vergelijkbaar met het loon van de Duitse, Noorse en Ierse collega’s, maar bijvoorbeeld een stuk hoger dan de mensen die in landen als Spanje, Frankrijk, Zwitserland, Zweden en het Verenigd Koninkrijk vergelijkbare functies vervullen. De Spanjaarden komen er het beroerdst vanaf met een salaris van 33.766 euro.( staat vandaag in de telegraaf)

Link naar reactie

Dat de strijd om de bovenste 5 plaatsen in de Toer, heel spannend gaat worden.

Uit Telegraaf.nl:

De voet en de flanken van de Alpe d'Huez zijn uitgegroeid tot de grootste camping ter wereld zónder noodzakelijke sanitaire voorzieningen.

Alpe+d_Huez.jpgWielerfans in de Hollandse bocht 7 op de Alpe d'Huez. Traditiegetrouw staan tijdens de Tour de France veel Nederlanders op de berg om de renners aan te moedigen.Foto: ANP

Elke stukje openbaar groen op de berg en elke berm is ingenomen door campers en tenten. Er worden donderdag bij de dubbele beklimming van de Alpentop meer dan een miljoen wielerliefhebbers verwacht.

Noot: heb hem 2 jaar geleden met de Z4 gedaan, viel eigenlijk best mee :lol:

aangepast door mohikaan
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in