Ga naar inhoud

Wat is jou opgevallen vandaag?

Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

Je kunt voor iemand die het nog niet weet een 5 dagen kenteken krijgen bij een verzekeringsmaatschappij in Duitsland, zie kenteken op de afbeelding van de z4 van Black Beauty.

Rechts staat de datum in het gele vakje tot dat je alleen in Duitsland mag rijden.

Wanneer je een afspraak maakt bij de RDW in Nederland dan krijg je gratis een eendagskenteken om de auto te laten keuren.

Laat daarvoor eerst een invoer tabel maken van de auto voor het invoeren, dat kan veel geld besparen op de BPM. (kost zo'n 100 euro en kan bij bijna een ieder autobedrijf)

Wanneer je na de keuring dat bedrag voldaan hebt aan de RDW/Belasting krijgt je het kenteken thuis gestuurd.

En rijden maar..........

aangepast door Driez
Link naar reactie

Klopt Driez, alleen moet je een kenteken krijgen met een oranje plaatje, met deze mag je alleen in Duitsland rijden.

Ik had het geluk met zo'n zelfde kenteken tegen een controle van de douane aan te huppelen bij Beek autoweg.

Ik dacht dat die vent gek werd, "ik kan nu per direct de BPM vorderen" begon hij te flippen.

En toen ik hem vroeg hoeveel dat dan was, stuurde hij me meteen door naar de marechaussee.

Deze relaxte, vriendelijke man zei alleen, mooie wagen en rij maar lekker door, maar het mag eigenlijk niet.

o ja,

Dat eendagskenteken klopt helemaal en is nog gratis ook, alleen moet je wel je auto zelf verzekeren.

(of de gok wagen als je dichtbij woont)

En dan kom je in de tussenpersoonverzekeringen die voorlopige dekking op chassisnummer kunnen geven

en ben je wellicht duurder uit dan de internet verzekeringen, want die verzekeren alleen als je een kenteken hebt.

aangepast door coot
Link naar reactie
  • Administrator

... zzzz rijders ...

Helemaal waar. Zelfs bij een handbediend dak heb je hier vanwege de andere vouw- en vergrendelingsconstructie ten opzichte van de Z3 totaal geen last van. ;)

Link naar reactie
  • Administrator

Dat een Xcarstyle dakmodule monteren een fluitje van een cent is en ik nu de hele tijd de neiging heb al rijdend het dak open en dicht te doen gewoon omdat het nu kan en om vanuit huis het dak open en dicht te doen gewoon omdat dit nu ook kan ... ;)

Link naar reactie

ik nu de hele tijd de neiging heb al rijdend het dak open en dicht te doen gewoon omdat het nu kan en om vanuit huis het dak open en dicht te doen gewoon omdat dit nu ook kan ... ;)

Dan ga ik in ieder geval zondag niet achter jou rijden Maurits,

dan zien wij alleen die kap van jou op en neer gaan en niks van het mooie Limburg.

:lachen: :lachen:

aangepast door coot
Link naar reactie
Gast gsusivo

maar zit er geen thuiskomertje in die C2

Ik heb een LPG onderbouw die in plaats van het reservewiel is gekomen.

Heb wel een spuitbus bij, maar dat hielp niet meer echt... :lachen:

Link naar reactie
  • Administrator

Kon je de auto houden?

Denk het niet, dagwaarde van de auto is minder dan een nieuwe band...economisch Total loss :lachen:

Link naar reactie
Gast gsusivo

oei da's niet best. Kon je de auto houden? Weet je de oorzaak?

Ja, niks aan de hand met de auto, kon hem gelukkig goed corrigeren. Maar is wel schrikken. Oorzaak onbekend... band was loeiheet toen ik uitstapte.

Denk het niet, dagwaarde van de auto is minder dan een nieuwe band...economisch Total loss :lachen:

Grapjas... ;)

Voordeel was dat ik stil kwam te staan in 't Gooi, dus heb flink wat z'jes kunnen spotten!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in