Ga naar inhoud

Wat is jou opgevallen vandaag?

Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

^ nu dat klopt niet. Om eea of andere reden heb ik dat gemonitoord en ING heeft er vandaag geen 1 sec uit gelegen, zowel Mijning, als de apple of andriod variant. Abn amro van 10.15 tot 11.00 en rabo met horten en stoten, graag even zorgvuldig blijven svp.....

Afbranden ING BEGINT ME EEN BEETJE tegen te staan.

Link naar reactie
  • Administrator

ING ligt er bij mij al een week lang continue uit...

Maar dat komt omdat ik de app heb verwijderd :lol:

Maarre... je hebt vanaf vanochtend elke seconde op de F5 knop gedrukt? ;)

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

Ik werk bij ing als er problemen zijn (ZZP), met name bij internet security. Ik druk niet op f5, maar monitor vanaf de brug op Wilgenplas, zoals dat heet, ik (zeggen ze) heb er verstand van. Geen seconde uitval vandaag dus....

Een Ddos aanval is het simuleren van 1 miljoen hits per minuut, dat is een beetje veul waardoor de firewall zegt vergeet het maar, er is vandaag een extra firewall geïnstalleerd die bepaalde ip adressen herkent, waardoor ze gelijk doorgesluisd worden....naar de prullebak.

Media en allerlei minkukels zeuren maar wat, het is gewoon vervelend en wen er maar aan, voor 5 dollar per uur kun je dit soort aanvallen inzetten. Vele banken in de US worden hier al maanden mee geplaagd, het is een voorbereiding voor phissing mails. En er zijn nog genoeg randdebielen die daar intrappen ( 30 miljoen per jaar in nederland).

Het heeft overigens niets met pinnen te maken, dit heeft hardware technisch niets met internet te maken en is een losstaand netwerk. Internet is gewoon niet geschikt voor transactie verkeer, was een kennisbank en niet bedoeld voor interactief verkeer, maar dat terzijde.....

Pinnen is een systeem wat niet (meer) bank georiënteerd is en algemeen geldt, net zoals ideal.

Zo behoorlijk of topic.......

Link naar reactie

^ nu dat klopt niet. Om eea of andere reden heb ik dat gemonitoord en ING heeft er vandaag geen 1 sec uit gelegen, zowel Mijning, als de apple of andriod variant. Abn amro van 10.15 tot 11.00 en rabo met horten en stoten, graag even zorgvuldig blijven svp.....

Afbranden ING BEGINT ME EEN BEETJE tegen te staan.

Ehh, ik begrijp dat de ING jou goed heeft achtergelaten Theo maar je slaat door. Ik heb 4 rekeningen bij de ING en geen van allen waren ze vandaag normaal beschikbaar. Bij alle vier werd ik er eerst een aantal keren uitgeflikkerd alvorens ik kon inloggen.

Link naar reactie

Roger, dat verbaast me serieus, inderdaad heeft Ing me niet slecht achter gelaten, maar ik ben vandaag vanaf 10,30 tot 16.00 op de operations room geweest en heb alleen rond 11.30 een aanval zien komen (van 3000 gebruikers naar 123000 gebruikers) en die is via de tweede fire wall afgeslagen. Echte gebruikers hadden toen een response van 20 seconden gedurende 15 a 20 minuten. Dit soort aanvallen kan iedereen overkomen, zelfs het z3forum en ik vind het te kort door de bocht om dit ing te verwijten. Het is maar ff gezegd.....

Link naar reactie

Wen er maar aan, hier zijn we voorlopig nog niet van verlost,,,,,, geldt ook voor abn amro, rabo, sns en alle andren.... Blijft k@t....

Link naar reactie

Nu hoor ik nooit anderen zeggen dat ik iets van computers af weet (of ik luister er niet naar), maar:

heb 4 rekeningen bij de ING en geen van allen waren ze vandaag normaal beschikbaar. Bij alle vier werd ik er eerst een aantal keren uitgeflikkerd alvorens ik kon inloggen.

Echte gebruikers hadden toen een response van 20 seconden gedurende 15 a 20 minuten.

Dat klinkt als "ik heb goed gemeten dus u bent geen echte gebruiker".

Nou is dat wat Roger betreft misschien wel voor de hand liggend, maar afgezien daarvan.... zou het kunnen zijn dat wat jij meet misschien toch niet helemaal overeenkomt met wat de (of althans: sommige) klanten ervaren? Zo'n opmerking geeft mij in ieder geval te denken.

Maar misschien is een open forum ook weer niet de juiste plaats om hierover te discussieren.

Link naar reactie

Dat de kamer witten echt niet mijn hobby gaat worden :sSic_sick:

Man man wat een takke klus, de hele dag met een roller aan een stok 20 liter latex uitsmeren.

Maar het is weer gedaan dus morgen lekker toeren :punk:

Link naar reactie

morgen lekker toeren :punk:

Heuvelrugroute? :sFun_whistle:

Ik heb vandaag ook een 'leuk' klusje gedaan; de aangekoekte bagger verwijderen uit de afvoeren onder de wasbak in de keuken. Daar komt ten eerste een ontzettende, niet te harden, putlucht vanaf. Ten tweede zit je vervolgens met allerlei onderdelen (bochten, t-stukken, rechte pijpen, rubber ringetjes, plastic ringetjes, slangen) waarvan je je afvraagt hoe dat ook alweer in elkaar zat.

Ik heb wel eens de sifon van de wastafel in de badkamer leeggehaald, maar dat is lang niet zo'n rotklus: sifon los en vastdraaien en het ruikt tenminste een beetje fris (naar tandpasta).

Link naar reactie

Nu hoor ik nooit anderen zeggen dat ik iets van computers af weet (of ik luister er niet naar), maar:

Dat klinkt als "ik heb goed gemeten dus u bent geen echte gebruiker".

Nou is dat wat Roger betreft misschien wel voor de hand liggend, maar afgezien daarvan.... zou het kunnen zijn dat wat jij meet misschien toch niet helemaal overeenkomt met wat de (of althans: sommige) klanten ervaren? Zo'n opmerking geeft mij in ieder geval te denken.

Maar misschien is een open forum ook weer niet de juiste plaats om hierover te discussieren.

Dit is geen forum over bankrekeningen, mee eens, maar het afbranden van ING is ook niet juist. Dat is wat ik even wil zeggen en Ddos aanvallen gaan we allemaal last van krijgen....

Link naar reactie

Heuvelrugroute? :sFun_whistle:

Ik ben bang dat dat niet gaat lukken, we gaan morgen proberen hoe het gaat met met z'n tweeën en de hond erbij.

Mocht dat helemaal goed gaan, sluit ik niet uit dat we misschien wel gaan meerijden, maar ik beloof niks Jeroen dus niet op ons wachten.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in