Ga naar inhoud

Wat is jou opgevallen vandaag?

Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

Nou, we kregen gisteravond een mail met een videoboodschap van de directie...

Heb geen zin op dit moment in dit gezeik want zit al half jaar overspannen thuis en kan dat er gewoon niet bij hebben.

Zal vandaag ook wel op nu.nl, telegraaf, retailnews e.d. verschijnen.

Link naar reactie

Nou, we kregen gisteravond een mail met een videoboodschap van de directie...

Heb geen zin op dit moment in dit gezeik want zit al half jaar overspannen thuis en kan dat er gewoon niet bij hebben.

Zal vandaag ook wel op nu.nl, telegraaf, retailnews e.d. verschijnen.

Ik denk niet dat je zoveel te willen hebt. Als de directie dat besluit, gaat het vast wel door, of je nu thuis zit of niet.

In ieder geval sterkte de komende tijd.

Link naar reactie
  • Administrator

Correct me if I'm wrong, maar als het om dit gaat, lijkt het mij me allerzins mee te vallen.

http://www.connexie.nl/actueel/5973/bas-group-vermindert-aantal-managementlagen-in-winkelorganisaties.html

In elk geval succes met je herstel, dat is het belangrijkste!

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

En als zieke heb je ontslagbescherming naar mijn mening.

Dat klopt maar als zieke kun je wel op staande voet worden ontslagen, al moeten ze daar dan wel weer keihard bewijs voor hebben.

Link naar reactie

Dat is niet aan de orde. Heb niks fout gedaan en me altijd aan mijn reïntegratieverplichtingen gehouden. Er is een reorganisatie aan de gang.

aangepast door gsusivo
Link naar reactie

Dan hoef je je (nog) geen zorgen te maken en reoganisatie heb ik sinds kort ook ervaringen in.

Bij ons werd er zelfs eentje op staande voet ontslagen vanwege een tweet maar heeft dat via de rechter terug kunnen draaien en werkt weer op zijn oude plek.

Link naar reactie

Ik ben benieuwd. Ik mag gaan solliciteren op de functie die ik reeds enkele jaren vervul.

Ben echter van mening dat dat niet eerlijk is omdat ze weten dat ik (nog) ziek ben en zodoende voorlopig geld kost.

Het resultaat van zo'n sollicitatie kan ik nu al raden.

Daarbij ben ik ziek en kan zodoende ook moeilijk gaan solliciteren. Heb het gevoel dat ik weer terug bij af ben.

aangepast door gsusivo
Link naar reactie

Dat klopt maar als zieke kun je wel op staande voet worden ontslagen, al moeten ze daar dan wel weer keihard bewijs voor hebben.

Maak die jongen ff bang Ferry, hij zit toch al niet lekker in zijn jasje.

Hier staat wanneer je op staande voet ontslagen kan worden, we zitten hier niet in Amerika.

Gewoon rustig blijven, het kan ook meevallen. :sHa_comfort:

Link naar reactie

Ik ben benieuwd. Ik mag gaan solliciteren op de functie die ik reeds enkele jaren vervul.

Daarbij ben ik ziek en kan zodoende ook moeilijk gaan solliciteren. Heb het gevoel dat ik weer terug bij af ben.

Volgens mij hoef jij nu niks te doen.

je hebt een baan en hebt je ziekgemeld. PUNT

Ik zou wel even goed informeren hoe het juridisch in elkaar zit, heb je een rechtsbijstand, zo ja bel die

Link naar reactie

Maak die jongen ff bang Ferry,

Heeft niets met bang maken te maken!

Geef alleen maar aan wat ik zelf heb gezien en meegemaakt, zit al 1,5 jaar in een reorganisatie en dat geeft een beter beeld dan de wikipedia.

Link naar reactie

Ben echter van mening dat dat niet eerlijk is omdat ze weten dat ik (nog) ziek ben en zodoende voorlopig geld kost.

Het resultaat van zo'n sollicitatie kan ik nu al raden.

Ik ben er vrij zeker van dat dit dus NIET mag. Je bent immers langdurig ziek. Ik heb net 2 reorganisaties achter de rug als ondernemingsraadlid. Het enige wat ze kunnen is een regeling treffen waar jij dan mee akkoord mee moet gaan, of ze moeten echt overtuigend bewijs hebben dat je iets fout hebt gedaan. Mochten ze wel iets ondernemen dan moet dat via de kantonrechter, en dat kost ze waarschijnlijk pas echt een klap geld als je het slim speelt. Er is ook nog zoiets als het afspiegel principe waar een werkgever zich aan dient te houden. Maar goed dat was wel in de metal-elektro. Ik ken jullie CAO niet. Anders vakbond inschakelen als je lid bent, dan ben je automatisch via hun verzekerd voor rechtsbijstand.

Link naar reactie

Ook daar ben ik pas vanaf vandaag lid van, juridisch advies kan ik dus vergeten.

Ik zit ook nog buiten de categorie dat ik in aanmerking zou kunnen komen voor een juridische toevoeging, dus mooi k*t.

Vakbond vandaag ingeschakeld, was compleet nieuw voor ze. Waren blij dat ik hun belde en ze gaan er werk van maken.

Schijnt dat bij Miss Etam een soortgelijk vuil spelletje gespeeld wordt.

Ik heb Maurits een PM gestuurd, dus ik hoop dat hij mij even wil wijzen op mijn rechten.

Pak ik het sociaal plan van de vorige reorganisaties erbij, dan springen me de tranen in de ogen.

Komt erop neer dat (indien dit plan aangehouden wordt) ik een bonus mee krijg als vrijwillige vertrekpremie waar ik de zzz 3x van kan tanken. En de correctiefactor was de vorige keer 0,45 uitgaande van de nieuwe kantonrechtersformule.

aangepast door gsusivo
Link naar reactie

Bij een afspiegel principe hoef je meestal niet op je eigen of vergelijkbare functie te solliciteren, dan wordt er b.v. gekeken na het aantal dienstjaren, laatste beoordeling en/of met een assessment.

Link naar reactie

Nou, bij ons wordt er voor zover bekend niet afgespiegeld.

Iedereen wiens functie is verkomen te vervallen mag solliciteren op de 'nieuwe' functies (andere naam, zelfde taken).

De selectieprocedure bestaat inderdaad uit het maken van diverse assessments e.d.

Daarbij ben ik overgekwalificeerd voor mijn functie en heb ik de afgelopen 2 beoordelingen 'uitmuntend' gepresteerd.

Link naar reactie

Bij een afspiegel principe hoef je meestal niet op je eigen of vergelijkbare functie te solliciteren, dan wordt er b.v. gekeken na het aantal dienstjaren, laatste beoordeling en/of met een assessment.

Eh nee. er word gekeken naar leeftijdsgroepen, soortgelijke functies, dienstjaren inderdaad en inzetbaarheid. Het bestaat om te zorgen dat er niet zoals vroeger first in/first out word gehanteerd en dan met een te oud werknemersbestand komt te zitten alsmede bescherming van de jongere werknemer.

Om een voorbeeld te noemen: Je kan bv niet als 25 jarige tegen iemand van 50 worden afgespiegeld. Daarvoor zit je dan in de verkeerde leeftijdsgroep.

Dus is heel fijn als de soortgelijke functie een ander naampje heeft, kantonrechters zijn over het algemeen niet heel dom en vegen dit zo van tafel. Je moet namelijk expliciet een functieomschrijving geven als werkgever zijnde. Als er dan precies dezelfde taken instaan: rechters kunnen ook twee plus twee optellen.

Maar dat was het punt niet. Ik vind het erg raar dat een langdurig zieke word verplicht te solliciteren. Of dit is een maas in de wet, of het mag gewoonweg niet i.v.m. ontslagbescherming.

Link naar reactie

17 jaar geleden kreeg ik te horen dat ik kon vertrekken het hete toen Landelijke. OvertolligheidsRegeling of LOR hete het toen, ik voelde me ook een lor.

Mijn tegen aktie was, OK wat een baas kan ! lukt mij ook!

Maak een mooi plan B dat is mijn advies, 27 april werk ik alweer 18 jaar als zelfstandig ondernemer het is zwaar maar wel elke dag een dikke smile.

Who Dares Wins

Sterkte Ad

aangepast door throttle up
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in