Ga naar inhoud

Wat is jou opgevallen vandaag?


Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Dat de Z4 weer in een lijstje in de bovenste regionen te vinden is. Helaas niet zo'n positief lijstje deze keer...

 

http://www.autoblog.nl/nieuws/dit-zijn-de-10-meest-onveilige-autos-van-2015-83646#post-83646

Link naar reactie

Niet zo best inderdaad. Maar als je kijkt hoe die resultaten gesteld zijn blijkt dat de z4 vooral slecht scoort op 'safety assist' en 'child occupant'

Safety assist (esc, lane control, veiligheidsgordel reminders etc) is natuurlijk wel enigzins te verklaren omdat de e89 al best wel een oud model begint te worden (bijna 7 jaar oud).

En dat geldt natuurlijk ook voor de andere zaken. Vaak is het model wat al het langst meeloopt ook het onveiligst, omdat de stand der techniek natuurlijk voortschrijdt.

 

De veiligste auto in dat rijtje is uiteraard een volvo maar ik denk dat niemand dat verbaast.

Link naar reactie

Ach laat ik dan maar weer eens gek doen en een beetje leven in de brouwerij brengen door tijdens de paasrit met een dubbele "springle-beker-panty-uitlaat" te rijden.

Dus na de verkleedpartij met de limborit als de "Stig" nu maar eens een bult kabaal maken.

Wie doet mee?  :petje:

 

Oohh, mag dat wel Jeroen?:P

aangepast door Driez
  • Like 1
Link naar reactie

Dat de ZZZZ wat grieperig bromde na het starten, nou heerst er een griepepidemie, maar toch maar een diagnose via de laptop.

Blijkt dat cilinder 2 geen vonkjes krijgt, dus een defecte bobine

Mijn lokale garage gebeld, deze besteld hem direct en om 16:30 is de ZZZZ weer kerngezond.

ik weer helemaal blij :)

Link naar reactie

Maar het wel weer een heerlijk nietszeggend stukje broekzakadvies van TNO.

De ware toedracht waarom die auto's op de weg veel meer NOx uitstoten is bij elke voertuigdeskundige wel bekend, maar de politieke druk, mediadruk en laag mentaal niveau van de lezer zorgen ervoor dat daar helemaal niet op in wordt gegaan. Veel te ingewikkeld allemaal.

Dat de uitstoot van NOx zou gaan stijgen in de komende jaren was 10 jaar geleden ook al bekend. Allemaal een rechtstreeks gevolg van kyoto. Zuinige auto's stoten relatief veel NOx uit. Dat wisten ze in begin jaren 70 al toen ze in californie de eerste smog regelgeving invoerden en uitstoot van auto's aan banden legden.

De bmw met z'n 3 liter motor zal ongetwijfeld minder zuinig zijn dan die mercedes bluetec met z'n vierpittertje, en dat kan wellicht een reden zijn dat die in de NOx test beter scoort.

Zet er een dikke amerikaanse V8 bij en die wint gegarandeerd alles hoor. Op dit punt de meest schone motor....

Alleen qua co2 uitstoot wat minder. Maar goed, ook bij politici is het kennelijk moeilijk te behappen dan de meest zuinige motor op sommige vlakken ook de meest vervuilende kan zijn. NOx uitstoot heeft namelijk niets met verbruik te maken.

 

Wel mooi dat bmw nu de dans weer ontspringt (goed voor de cijfers), maar dat kan de volgende keer best anders zijn.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Was het niet de zelfde onderzoeker van TNO welke pleite voor de elektrische auto  =  auto lobby  welke dient te zorgen voor de elektrificatie van het automobiel park !

+ in opdracht van de EU en de overheid om het elektrisch rijden (= steenkool ,gas) door subsidie te laten slagen . Men zal alle berekeningen en metingen aan pakken om het gesubsidieerde auto rijden mogelijk temaken .  P.S.  TNO heeft een onderzoekspot nodig voor de komende jaren  om de niet electrische automobilist  extra te  kunnen belasten.

 

Ben niet tegen de elektrische auto of voor uitgang maar wel de echte feiten graag en niet een door de EU of  CO2 taks verzonnen heffing

Link naar reactie

Als je hoort dat de grote rafinaderijen nu met de lage olieprijzen al hun winst terug hebben zien zakken naar zeer lage niveaus dan vraag ik me af wat er gaat gebeuren als we straks allemaal electrisch of op waterstof rijden? Ze roepen dat ze het nu al moeilijk hebben dus wat straks?

Link naar reactie

Dan gaan ze failliet simpel,maar wees gerust zover is het nog lang niet.

 

De huidige electrische revolutie is nauwkeurig georkestreerd zodat het allemaal lijkt alsof de industrie er hard mee bezig is maar in werkelijkheid (uitzonderingen daargelaten)hebben de meeste fabrikanten er gen grot belang bij om echt haast te maken.

Immers , de hele industrie is ingesteld op het maken van verbrandingsmotoren ,daar willen ze echt morgen nog niet mee stoppen.

 

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.