Ga naar inhoud

Wat is jou opgevallen vandaag?


Sjonnie Kroket

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Ongetwijfeld, maar dat geldt voor vrijwel alles op Discovery: het is één grote jukebox waar steeds dezelfde platen in zitten en maar sporadisch iets nieuws aan wordt toegevoegd. Het was ook slechts een "live kijktip" voor hen die daar (nog wel) iets aan hadden.

Het sporadisch "nieuwe" aan Discovery van de laatste tijd kan me overigens grotendeels gestolen worden: hoe een paar van die quasi Italiaanse Amerikanen viskommetjes in elkaar schroeven, of hoe Amerikanen / Canadezen / Engelsen strijden om de inhoud van opslagboxen en op miraculeuze wijze altijd heel interessante dingen vinden bijvoorbeeld... :unsure:

Link naar reactie

Ongetwijfeld, maar dat geldt voor vrijwel alles op Discovery: het is één grote jukebox waar steeds dezelfde platen in zitten en maar sporadisch iets nieuws aan wordt toegevoegd.

Volledig mee eens alhoewel deze volgende week zondag wel de moeite waard is. En nee ik heb geen aandelen in die site.... :sleep:

Link naar reactie

Dat ik me al jaren erger aan de publiciteitsgeile radio Dj `Chiel Beelen die zn best doet om in zoveel mogelijk TV programma's te zien te zijn.

`Dan is het leuk te horen dat een puur natuurmens als Benny Jolink er ook zo over denkt :

Tijdens het afscheidsconcert van Normaal gisteravond noemde de superboer de 3FM-dj's "een stel publiciteitsgeile aanstellers met een megasalaris".

  • Like 2
Link naar reactie

^^^^ Dat ging over Serious Request. Die actie is inderdaad niet bepaald vrij van een kijk-ons-eens-goed-bezig-zijn-sfeertje en Giel Beelen is natuurlijk een onuitstaanbare eikel. Edoch, die kritiek van Jolink raakt ook kant noch wal. Wat heeft iemands inkomen te maken met het werven voor goede doelen? Mag je mensen niet oproepen om te doneren als je zelf veel verdient? Zo ja, waarom niet? En hoeveel mag je dan nog wel verdienen om zo’n oproep te mogen doen?

Vervolgens gaf Jolink aan dat je niet moet doneren aan Serious Request, omdat er dan ontzettend veel aan ‘de strijkstok’ blijft hangen. Hij riep op om in plaats daarvan te doneren aan KWF. Kennelijk is het Jolink niet bekend dat de directeur van het KWF juist behoort tot de mensen met het allerhoogste salaris (ruim 150.000 euro) van een goed doel.

Link naar reactie

Iedereen roept maar wat zoals gewoonlijk.

Misschien moeten we eerst maar eens zorgen dat in ons eigen landje alle mensen het goed genoeg hebben.

Voorlopig zijn er nog mensen genoeg die onder de armoede grens leven.

Probleem is inderdaad dat er veel (te veel)aan de strijkstok blijft hangen bij vele instellingen die zich inzetten voor het goede doel,veel mensen hebben niet zo,n zin meer om wat te geven.

Link naar reactie

Dat is maar hoe je het bekijkt Sander. Ik keek laatst naar dat programma van Floortje Dessing. Het was een aflevering over een Amerikaanse arts, die gezondheidszorg verleende aan de bevolking van allerlei kleine eilandjes in – ik meen – Polynesië.

Hij gaf aan dat mensen hem wel eens vroegen waarom hij zich niet bezig hield met de gezondheidszorg in z’n eigen land. Dat daar ook nog genoeg te verbeteren viel. Zijn antwoord: in de VS beklagen mensen als ze een kwartiertje verder moeten rijden naar het ziekenhuis – hier zijn mensen drie dagen onderweg. En dan nog alleen als het weer het toelaat, aangezien het eerst deel van de reis met een bootje over een vaak onstuimige zee is.

Dus… het is maar waarmee je het vergelijkt. :)

Link naar reactie

Ja zo blijft het,he

Maar wat doe jij dan?

Vergelijk jij je situatie met bv een collega als je meer geld van je baas wilt of kijk je naar die polynesieer die een week moet lopen om een pleister te kopen?

Ik weet het antwoord wel hoor...

Om te zeggen dat dat soort vergelijkingen ook niet echt op gaan.

Link naar reactie

Vind het onjuist (beetje ondoordacht) dat Jolink de actie Serious Request afkraakt, maar ben blij dat hij het ook publiciteits geile figuren.

Maar nu blijkt dat ook Jeroen(individual), Beelen een eikel noemt, kan mn dag helemaal niet meer stuk :sSig_goodjob2:

Link naar reactie

Ik doneer alleen als ik zelf breng, 2004 Amsterdam naar Gambia met een toen al 18 jaar oude fiat panda, 8700 km over asfalt,zand,steen,door mijnenvelden (met gids) in Mauretanie,de zandduinen van de Sahara, bij aankomst de auto geveild en alles wat we meehadden (behalve paspoort) weggegeven aan de lokale bevolking in Kartung, vervolgens nog een week in m,n tentje onder een palmboom, hier en daar een windmolen gerepareerd,geholpen met waterleiding etc.en met een voldaan gevoel en slechts m,n paspoort weer terug gevlogen.

Een reis welke ik nooit zal vergeten en misschien in de toekomst nogmaals wil gaan doen.

Het goede had hier twee doelen en daar word ik gelukkiger van dan een euro in een blik en maar afwachten waar het terecht komt.

  • Like 2
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.